Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:32
Mijn vraag
Bij aanschaf van mij PC, zo'n 2 jaar geleden, kreeg ik een CD van MSI erbij met allerlei software en dergelijke. Dit heb ik allemaal geïnstalleerd (denk aan: turbo boost, instant bios e.d.). Nu heb ik recent mijn PC gereset (grote schoonmaak), maar het herinstalleren van de drivers gaat niet zoals gewenst.

Bij het invoeren van de disk selecteer ik 'DVDSetupApplication.exe', waarna na een paar seconden zonder enige activiteit de volgende pop-up zich voordoet:
'Failed to load hardware monitor! This program must run as an administrator.'
Vanzelfsprekend heb ik ook als administrator het programma geopend, met het zelfde resultaat.

Ik zou deze software graag terug willen om o.a. turbo boost te kunnen draaien wanneer nodig, en om makkelijk in de BIOS te komen wanneer dat nodig is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI H81M-E34 moederbord
Intel core i3-4160
4GB Kingston ValueRAM 1600MHz
Kingston 120gb SSD
WD 1TB HDD
Corsair VS450 voeding
Windows 10 64 bit (weet niet precies of ik pro, home of whatever heb)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Programma als administrator draaien & het updaten van alle drivers die ik kon bedenken heeft geen effect gehad. Meerdere malen PC een reboot gegeven en de CD eruit en erin gedaan. Internet afgezocht, maar geen nuttige reactie, zowel over het algemeen als bij dit specifieke moederbord.

PS als dit niet specifiek genoeg is, laat me dan vooral meteen weten wat er mist, dan heb ik de info waarschijnlijk wel voor de hand :)

Beste antwoord (via nieksvd op 13-10-2017 20:40)

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Al geprobeerd de software van de msi site te downloaden?

wat niet past, wordt gelast!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:32
nielsicq schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:26:
Simpel, maar niet aan gedacht! Ook al was het geen makkelijke zoektocht (ene programma werkte beter dan de andere) maar het werkt 8)7