[iPhone 6] serveridentiteit kan niet worden gecontroleerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Het bedrijf wat mijn mailserver host heeft een beveiligingscertificaat vernieuwd. Zowel mijn iPad als iPhone geven nu bij het ophalen van mail de melding dat de serveridentiteit niet kon worden gecontroleerd. Op mijn iPad kan ik in de melding aangeven dat ik de server vertrouw, op mijn iPhone krijg ik die mogelijkheid niet. Hoe kan ik dan aangeven dat ik het wel vertrouw zodat die melding verdwijnt?

IOS 11.0.3 op de telefoon, 10.3.3 op de tablet.

Appletips, support van apple, etc. Overal wordt alleen aangegeven dat ik die melding weg kan krijgen door de server te vertrouwen, maar daar is geen mogelijkheid voor.
...

[ Voor 7% gewijzigd door No Hands op 13-10-2017 19:20 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 18:46
Is dit niet gewoon een kwestie van dat de authenticatiemethode, al dan niet wachtwoord, encryptie of mailserver-/poort onjuist geconfigureerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Alles werkt altijd prima, ik heb er niets aan veranderd. Toen de melding kwam heb ik de hoster gebeld en die gaven aan een ander certificaat te hebben. Ik kan nergens in de instellingen daar iets aan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commandokilla
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Gewoon de account opnieuw instellen en dan zal ios daar niet meer over zeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is het en self-signed certificaat ofzo? Ik heb nooit problemen met het vervangen van certificaten... LetsEncrypt vernieuwt ze zelfs elke 90 dagen. Misschien is er iets niet helemaal in de haak met de comfiguratie van de server/certificaat, een correct ondertekend certificaat behoor je normaliter niet als uitzondering toe te voegen.

[ Voor 39% gewijzigd door WhatsappHack op 13-10-2017 21:34 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
commandokilla schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:53:
Gewoon de account opnieuw instellen en dan zal ios daar niet meer over zeuren
Dat zal het best oplossen maar de mogelijkheid om het certificaat goed te keuren zit wel op mijn iPad en kennelijk niet op mijn telefoon. Ik hoop erop dat het ergens anders zit op mijn telefoon, het gaat om 5 accounts namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Sinds iOS 11.0.2 werken mailservers met self-signed certificaten niet meer. Liep ik recentelijk bij een klant ook tegenaan. Indien het een Exchange account is, download de Outlook app uit de app store en draai daar verder.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg deze melding ook, heb al van alles geprobeerd, nieuw account aangemaakt , tig keer, maar dat helpt niet.
Outlook lukt ook niet.
Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Waarschijnlijk zit er een self-signed certificaat op de mail-server of een certificaat wat niet matcht met je servernaam.

Als je bijvoorbeeld nu mail.uwdomeinnaam.nl hebt ingesteld en in het certificaat staat mail.webhoster.nl dan zal je ook deze warning krijgen omdat er een nieuw certificaat is welke voorheen geaccepteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn iPad is er niets aan de hand, toch vreemd, dat alleen de meldingen komen op mijn iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Is bij mij nu gedeeltelijk opgelost. Alle mailaccounts verwijdert en op nieuw geinstalleerd. Hoster moest wel eerst mijn ip's van een blacklist halen ivm te vaak in proberen te loggen met verkeerde gegevens. Moet een aantal mailaccounts nog fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heeren01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb dit probleem ook. Heb een certificaat van Let's Encrypt en sinds dat (automatisch) vernieuwd is krijg ik die foutmelding op de iphone en ook op de ipad. Ik kan op geen van beide aangeven dat ik het wel vertrouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:48
@Heeren01 : Heb je dit bij toeval nog weten op te lossen?
Dit komt bij mij ook voor en is behoorlijk irritant ;-).

sebsoft.nl

Pagina: 1