Netflix UHD internet snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCoo net
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-04 13:46
Mijn vraag

Heb nu > 30Mbps bandbreedte. Netflix geeft via mij Samsung 48HU7500 smart tv maar 15 a 18Mpbs.
Dus geen UHD

KPN speedtest op de TV via webbrowser geeft wel zeker 30 MBps

HOe zit dit??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb ik al vaker langs zien komen hier op GoT; het kan aan de versie van NetFlix liggen maar ook aan de firmware van je TV.

Ongetwijfeld heb je die topics al gevonden; is het eventueel mogelijk om te vermelden of je op WiFi of wired zit met de TV? Vaak is wired net wat stabieler (latency-wijs).

Hou ook in je achterhoofd dat speedtest absoluut geen goede meting is; zeker wireless kan dat met de seconde een andere waarde opleveren zeker als je ook andere endpoints wilt aanspreken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Jammer dat je nog niet aangeeft of je de tv via een bekabeld netwerk of draadloos netwerk gebruikt. Desondanks is alles wel keurig via de tv gemeten en heb je een hoge waarde. Of dit een piekmoment was of niet weten we nog niet.

Heb zelf bij 2 buren inmiddels de gebruikers een "simpele" Chromecast Ultra laten kopen met een actie die toen was. Bij 1 is deze via Wifi aangesloten (wifi punt was 2 meter verder in zicht) en bij de ander bekabeld met UTP via een usb adapter (Wifi schommelde teveel. Deze bewoner had het wifi punt inplaats aan de zijaanzicht van de tv achter de bank. De draadloze signalen hadden veel moeite om door de tv heen te gaan. De gebruiker had nog een paar spulletjes liggen en toen deze optie gedaan. Andere optie was HDMI verlengkabel. Zorg wel dat je draadloze netwerk ruim voldoende bandbreedte heeft.

Beide buren deden eerst via de tv app netflix maar hier kwamen vaak stotteringen en laadschermen bij. Ook bij de buur met UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik heb een samsung ks7000 serie (2016) en netflix premium.
Mijn TV is met vaste kabel verbonden met het netwerk.

De bitrate hangt erg van de serie af. De hoogste die ik voorbij heb zien komen tot nu toe is 21 Mbps bij UHD materiaal. (House of Cards bijv. als ik het me goed herinner)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
FCoo net schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:37:
Mijn vraag

Heb nu > 30Mbps bandbreedte. Netflix geeft via mij Samsung 48HU7500 smart tv maar 15 a 18Mpbs.
Dus geen UHD

KPN speedtest op de TV via webbrowser geeft wel zeker 30 MBps

HOe zit dit??
'Geen UHD'? Dat is de UHD bitrate van Netflix ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

apis29 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:56:
[...]

'Geen UHD'? Dat is de UHD bitrate van Netflix ...
Nee. NetFlix adviseert stabiel 25Mbit.

En ik kan me voorstellen als de app op de TV maar 18Mbps detecteert, dat UHD niet wordt aangeboden.

Het gaat er dus niet om wat de bitrate van aktuele series is maar of/hoe NetFlix detecteert of je voldoende snel internet hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:00:
[...]

En ik kan me voorstellen als de app op de TV maar 18Mbps detecteert, dat UHD niet wordt aangeboden.

Het gaat er dus niet om wat de bitrate van aktuele series is maar of/hoe NetFlix detecteert of je voldoende snel internet hebt.
Dan ligt het er maar aan waar hij het over had: een speedtest of de bitrate info tijdens het afspelen?
Want 15-18Mbps is echt wel de UHD bitrate van Netflix, daar is genoeg over te vinden ... 21Mbps misschien bij HDR?

Bijv. "Very surprisingly, the UHD 4K stream kicks in at as low as 7.3 Mega Bits, this includes a 5.1 audio surround track as well. " In de comments nog twee bij wie het niet hoger dan 15.25Mbps komt bij HDR ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 20-10-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Waar kan je de bitrate info zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Slux schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:17:
Dat is een beetje afhankelijk via welke weg je Netflix bekijkt. Soms is een druk op een info toets al voldoende.
Hoger dan onderstaand geeft Netflix niet door, al heb je 1GBit internet verbinding.

Afbeeldingslocatie: https://s.aolcdn.com/hss/storage/adam/b7de33fb076fa1f60078e5a82a318309/01netflix-4k-bitratecrop.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Slux schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:17:
Op de 'info' knop drukken van je afstandsbediening ... (als je het over de tv app hebt idd)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 20-10-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14
MAX3400 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:00:
[...]

Dat ze het adviseren wil niet direct betekenen dat er ook 25Mbps zijn. De 4k streams zijn rond de 15Mbps de laatste keer dat ik checkte. (de info knop geeft de bitrate weer op mijn TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
AndRo555 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Dat ze het adviseren wil niet direct betekenen dat er ook 25Mbps zijn. De 4k streams zijn rond de 15Mbps de laatste keer dat ik checkte. (de info knop geeft de bitrate weer op mijn TV).
Is nogal content afhankelijk.
Zoals ik eerder zei, bij house of cards zie ik 21 mbps.
Pagina: 1