Toon posts:

PentiumIII 500 --> 550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq dus ik zoek een manier om mijn p3 500 naar 550 te overclocken zonder de bios. Mijn moederbord kan maar max 550 aan, maar 50 mhz extra is vast wel nuttig en daar heb ik vast geen andere cooling voor nodig. Ook zoek ik een freeware progje die de temparatuur van mijn CPU ziet. hmonitor werkte niet bij mij (ongeregistreerd)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
kan niet..
p3 500 is multiplier locked, en compaq's bieden nagenoeg nooit FSB overclocking.

Welk type compaq heb je, dan kan ik even research doen je weet maar nooit

Verwijderd

Topicstarter
compaq 5722.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Probeer cpu fsb eens dit programma kun je vinden op www.tweakfiles.com

Success >:)

Verwijderd

m'n paps heeft ook een compaq (5726) (ong. etzelfde)ik heb zelf van alles geprobeerd. Maar nix hielp. Ik had de multiplier op et moederbord. (gaat met jumpers) ook allemaal veranderd. Zelfs zonder jumpers start ie gewoon op. En hij blijft gewoon werken op 500Mhz. Misschien meer volt op dat ding zetten maar dat lijkt me niej zo verstandig.

grtzzz pjot

Verwijderd

ow ja. Ik had voor de gein ff een 66Mhz geheugen plaatje ingezet, en de fsb bleef op 100Mhz. Heel vaag allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
niet doen dus. Maar die 50 mhz is wel de moeite waard om ff te klooien?

Verwijderd

Hej viral heb je de cpu fsb al?

Verwijderd

van 50Mhz merk je niej zo veel. Ik had eerst een 800Mhz Duron en daarna een 1100 Thunderbird. merkte er niej zo veel van. Toen ik een geheugenplaatje van 128MB zette merk je wel goed et verschil. Dus een tip is, koop een geheugenplaatje bij. Is natuurlijk wel duurder dan overklokken, maar je compu gaat wel sneller en stabieler werken. duzzz

Verwijderd

Hej pjot een oom van mij heeft een duron 800 op een aopen mobo.

De snelheid met norton is 239pnten terwijl die van mij 638 is. Dus er zit zeer veel verschil in, of zijn config is brak

Verwijderd

ja dat zeggen de cijfertjes
maar in et gebruik merk je niej echt veel

Verwijderd

heb je die compaq nog?
Zoja download cpufsb maar ff.
Dan kun je hem zo overklokken.
Ook al zit de multiplier vast.

Verwijderd

Ik denk het niet hoor!

CPUFSB of hoe het ook heet werkte ook niet voor de Compaq van een vriend van mij!

Hij kan gewoon geen geldig moederbord ofzo vinden!! Dus helaas..

Verwijderd

Bij een vriend van mij wel.

Maar zijn type mobo werd ook ondersteunt doordat programma.
Pagina: 1