Ok de situatie is gewijzigd, familieleden wilt toch liever dat ik wat mobieler ben. Dan ga ik per week 4x met de auto. Soms iemand ergens heen brengen of iemand van schiphol ophalen moet dan ook mogelijk zijn.
Ik houd de auto voor 3 jaar.
Budget is ongeveer 8900 euro
Mijn eisen:
- Goede stoelen
- Geluidsisolatie, licht geruis bij 120km/u
- Veel laptops hebben geen DVD's meer, dus USB of AUX of bluetooth is wel makkelijk
- automatische ramen achter
- parkeersensoren (kan ook achteraf inzetten)
- Vlot meerijden in de stad
- Makkelijk te bedienen koppeling, duidelijk grijppunt
- Onderhoud minder duur dan Honda (onderdelen en onderhoud is bijna net zo duur als mijn vaders mercedes)
- inruilen over 3-5 jaar op electrische auto, moet nog wel wat opbrengen
- niet teveel eigenaren 3 maximaal voor langere periode
Goedendag leden.
Mijn oude auto is helemaal kapot gegaan dus zoek ik een nieuwe.
Aankomende 2 jaar zit ik nog in een functie waar ik alleen 1x per week 60km (35min) naar huis (groningen) en weer terug ga. Met de Trein en bus duurt het 1,5 uur en soms komen de bussen niet eens in het gebied waar ik werk. Fietsen van station hoogeveen naar werk duurt 20min met stevig tempo.
Vroeger reed ik rond de 6500 tot 7000km per jaar (90% 130km/u snelweg). Ik betaalde E250 p/m aan vaste lasten, afschrijving en brandstof.
Iedereen zegt dat een auto een slechte investering is, dus welke alternatieven zijn dan goedkoper / flexibeler?
Wat ik zelf al heb gevonden:
- Auto 2 dagen huren elke week en dan met een vouwfiets (moet nog kopen) naar het werk vanuit de stad hoogeveen (30min fietsen)
- Flexlease van A-point https://www.a-pointprivelease.nl/flexlease/
- Private FlexLease van Toyota is na 1jr opzegbaar
- 2jaar privatelease aangaan, volkswagen heeft lage tarieven dacht ik
- Goedkope auto kopen voor op de snelweg, plaats voor 4 personen, met airco, USB of aux of bluetooth voor muziek, moderne laptops hebben geen dvd branders meer
- VW polo, Fiesta, Clio, Rio, 208, DS3, E7000,-, lager is toch minder afschrijving?
ik zie door de bomen, dieren, regen en zon het bos niet meer
Ik houd de auto voor 3 jaar.
Budget is ongeveer 8900 euro
Mijn eisen:
- Goede stoelen
- Geluidsisolatie, licht geruis bij 120km/u
- Veel laptops hebben geen DVD's meer, dus USB of AUX of bluetooth is wel makkelijk
- automatische ramen achter
- parkeersensoren (kan ook achteraf inzetten)
- Vlot meerijden in de stad
- Makkelijk te bedienen koppeling, duidelijk grijppunt
- Onderhoud minder duur dan Honda (onderdelen en onderhoud is bijna net zo duur als mijn vaders mercedes)
- inruilen over 3-5 jaar op electrische auto, moet nog wel wat opbrengen
- niet teveel eigenaren 3 maximaal voor langere periode
Goedendag leden.
Mijn oude auto is helemaal kapot gegaan dus zoek ik een nieuwe.
Aankomende 2 jaar zit ik nog in een functie waar ik alleen 1x per week 60km (35min) naar huis (groningen) en weer terug ga. Met de Trein en bus duurt het 1,5 uur en soms komen de bussen niet eens in het gebied waar ik werk. Fietsen van station hoogeveen naar werk duurt 20min met stevig tempo.
Vroeger reed ik rond de 6500 tot 7000km per jaar (90% 130km/u snelweg). Ik betaalde E250 p/m aan vaste lasten, afschrijving en brandstof.
Iedereen zegt dat een auto een slechte investering is, dus welke alternatieven zijn dan goedkoper / flexibeler?
Wat ik zelf al heb gevonden:
- Auto 2 dagen huren elke week en dan met een vouwfiets (moet nog kopen) naar het werk vanuit de stad hoogeveen (30min fietsen)
- Flexlease van A-point https://www.a-pointprivelease.nl/flexlease/
- Private FlexLease van Toyota is na 1jr opzegbaar
- 2jaar privatelease aangaan, volkswagen heeft lage tarieven dacht ik
- Goedkope auto kopen voor op de snelweg, plaats voor 4 personen, met airco, USB of aux of bluetooth voor muziek, moderne laptops hebben geen dvd branders meer
- VW polo, Fiesta, Clio, Rio, 208, DS3, E7000,-, lager is toch minder afschrijving?
ik zie door de bomen, dieren, regen en zon het bos niet meer
[ Voor 25% gewijzigd door Archimond op 15-10-2017 00:10 . Reden: situatie is gewijzigd ]