4K in titel moet zijn: 1440p, zie reacties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, eventueel developen met een handjevol Docker Containers of VMs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst had ik rond de €1200 a €1400 gezeten, maar dat gaat niet lukken gezien de combinatie scherm & gpu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Corsair TX750 (PSU), een SSD en 2 HDD's.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop een tijdje vooruit te kunnen met de M4 socket, dus houd de optie open om Mobo of CPU later los te upgraden. Ik probeer met de CPU + GPU een hoge prijs/kwaliteit verhouding te krijgen, zodoende de ryzen 5 en een relatief kale GTX1080.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ryzen 5 heeft de voorkeur gezien de goede prijs/kwaliteit verhouding en de relatief lange beschikbaarheid van de M4 socket. Mocht een andere CPU (met evt. release in komende 6 maanden) vergelijkbare voordelen bieden, kan de build nog wijzigen. Case hoop ik mATX te houden, waarbij ik stiekem ook hoop dat een tweede GPU ook een optie blijft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie voorkeuren.
Ga je overklokken?
In principe niet, maar ik heb er wel rekening mee gehouden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop een zo mooi mogelijk beeld te krijgen met hoge FPS, in ieder geval voor het aankomende spel Monster Hunter World. Ik hoop dat jullie advies hebben over o.a. de prijs, aangezien ik nu al aan mijn max zit, maar toch stiekem had verwacht iets goedkoper uit te zijn. Eventueel betere onderdelen die nog wel binnen budget passen zijn natuurlijk ook welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, eventueel developen met een handjevol Docker Containers of VMs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst had ik rond de €1200 a €1400 gezeten, maar dat gaat niet lukken gezien de combinatie scherm & gpu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Corsair TX750 (PSU), een SSD en 2 HDD's.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop een tijdje vooruit te kunnen met de M4 socket, dus houd de optie open om Mobo of CPU later los te upgraden. Ik probeer met de CPU + GPU een hoge prijs/kwaliteit verhouding te krijgen, zodoende de ryzen 5 en een relatief kale GTX1080.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ryzen 5 heeft de voorkeur gezien de goede prijs/kwaliteit verhouding en de relatief lange beschikbaarheid van de M4 socket. Mocht een andere CPU (met evt. release in komende 6 maanden) vergelijkbare voordelen bieden, kan de build nog wijzigen. Case hoop ik mATX te houden, waarbij ik stiekem ook hoop dat een tweede GPU ook een optie blijft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie voorkeuren.
Ga je overklokken?
In principe niet, maar ik heb er wel rekening mee gehouden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop een zo mooi mogelijk beeld te krijgen met hoge FPS, in ieder geval voor het aankomende spel Monster Hunter World. Ik hoop dat jullie advies hebben over o.a. de prijs, aangezien ik nu al aan mijn max zit, maar toch stiekem had verwacht iets goedkoper uit te zijn. Eventueel betere onderdelen die nog wel binnen budget passen zijn natuurlijk ook welkom.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 200,95 | € 200,95 |
| 1 | ASRock AB350M Pro4 | € 75,85 | € 75,85 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 579,- | € 579,- |
| 1 | Corsair Carbide Air 240 Zwart | € 82,- | € 82,- |
| 1 | AOC AGON AG241QX Rood, Zwart | € 354,84 | € 354,84 |
| 1 | Cherry MX-Board 3.0 (Qwerty, Cherry Brown) | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Logitech G402 Hyperion Fury | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws 4 F4-3000C15D-8GRK | € 103,50 | € 103,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.532,99 | |