Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 982511

Topicstarter
Mijn vraag

Gaat 1 gebogen pin een probleem worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik

ASRock B250 Gaming K4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het terug buigen.

https://i.imgur.com/4RrEzb4.png

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 982511 op 13-10-2017 14:56 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 982511 op 13-10-2017 16:27)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:33
Dat hoeft niet per se. Niet iedere pin wordt gebruikt door je CPU :+ aan de ene kant bestaat er de kans dat je er niks van merkt, aan de andere kant kan het zo zijn dat je systeem überhaupt niet opstart. In het ergste geval heb je een onstabiel systeem en denk je nooit te kunnen herleiden waar het probleem vandaan komt.

Ik zou het er in ieder geval niet op gokken. Pinnetje heel voorzichtig terugbuigen, met behulp van een vaste hand, is wat je moet doen.

Interessante video met informatie over dit probleem, mogelijke oplossing én een tutorial in bewegend beeld:

Extra tip: neem de tijd, doe voorzichtig en doe geen gekke dingen. Dan komt het vast wel goed ;)

Ik kan natuurlijk geen garanties geven, alles op eigen risico, maar die pinnetjes kunnen best wat hebben. Ze breken echt niet zomaar. Maar nogmaals: doe voorzichtig en rustig aan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 13-10-2017 15:04 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Anoniem: 982511 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:54:
Mijn vraag

Gaat 1 gebogen pin een probleem worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik

ASRock B250 Gaming K4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het terug buigen.
Over wat voor pin hebben we het ? Heb je een foto ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:42
Misschien wel, misschien niet. Als je hem netjes hebt kunnen terugbuigen kan je het proberen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896479

Wat een super kleine foto zeg, post eens het origineel in plaats van de verkleinde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Betreft het een jumper pin of een pin voor een connector op het front paneel? Als het een pin van het CPU socket is, dan kun je inderdaad een probleem hebben.

edit: Als ik dat zo zie is er wel meer dan één verbogen, dat kan heel wat werk gaan opleveren om die pinnen weer recht te buigen. Krijg ze maar weer eens goed recht, als ze al niet afbreken. wat is er gebeurd, de CPU e verkeerd ingestoken?

[ Voor 43% gewijzigd door _Dune_ op 13-10-2017 15:00 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga even een grotere foto maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:42
Ik neem trouwens aan dat je
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/92sWSt8.png

bedoelt? Die ziet er niet echt teruggebogen uit..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nat-Water schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:01:
Ik neem trouwens aan dat je
[afbeelding]

bedoelt? Die ziet er niet echt teruggebogen uit..
Ja die bedoel ik, heb me best gedaan. Ben bang dat ik hem afbreek.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:33
Dat hoeft niet per se. Niet iedere pin wordt gebruikt door je CPU :+ aan de ene kant bestaat er de kans dat je er niks van merkt, aan de andere kant kan het zo zijn dat je systeem überhaupt niet opstart. In het ergste geval heb je een onstabiel systeem en denk je nooit te kunnen herleiden waar het probleem vandaan komt.

Ik zou het er in ieder geval niet op gokken. Pinnetje heel voorzichtig terugbuigen, met behulp van een vaste hand, is wat je moet doen.

Interessante video met informatie over dit probleem, mogelijke oplossing én een tutorial in bewegend beeld:

Extra tip: neem de tijd, doe voorzichtig en doe geen gekke dingen. Dan komt het vast wel goed ;)

Ik kan natuurlijk geen garanties geven, alles op eigen risico, maar die pinnetjes kunnen best wat hebben. Ze breken echt niet zomaar. Maar nogmaals: doe voorzichtig en rustig aan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 13-10-2017 15:04 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:11

ByteDelight

Retro computing is alive!

Mijn ervaring is dat als je (nog) niet handig bent in het fixen van dit soort piepkleine dingen, het alleen maar van kwaad tot erger gaat.
Dan kun je het beter door iemand laten doen die er meer ervaring mee heeft, of in ieder geval een scherp oog (zoals Linus hierboven).

Weet niet wat de potentiële schade is als het fout gaat, maar gezien de socket kan dat nog wel eens een bedrag van 3 cijfers zijn.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het terug gebogen, het zit er nu goed uit.
Pagina: 1