Goobzo Malware blijft op pc ondanks 3 anti malware programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinvandeuteko
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12-2021
Hoi!

Kort geleden had ik ineens een virus op mn pc. Ik denk door een website die automatisch een programma installeerde. Beetje naar. :) Het nam mijn browsers over. Chrome en Firefox waren zelfs verwijderd en alleen Edge kon ik nog gebruiken maar daarin werd ik automatisch naar game sites doorgestuurd. Allemaal cheap ass onzin sites. Ik heb Malwarebytes Premium Trial en Avast gedownload. Die scanden beide los van elkaar verschillende malware en trojan horses en andere problemen. Na een aantal keer scannen en opnieuw opstarten bleven ze bestaan.

Ik heb toen vanuit Avast in veilige modus gescand en Roguekiller gebruikt en daarna leek het verdwenen te zijn. Echter vandaag, na 3 dagen geen problemen zegt Malwarebytes weer een Threat te zien. PUP.Optional.Goobzo komt de hele tijd terug. Hij vind er 6, allemaal in de Chrome\user Data\default\sync extension settings. Vandaag daarnaast ook nog een Trojan Adload in de prullenbak...

De vraag is: Hoe fiks ik dit? Moet ik Chrome verwijderen of opnieuw installeren of alle voorkeuren wissen? Wie weet dit?

Groetjes en bedankt,
Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 21:15
Lijkt of er een malafide Google Chrome extensie is geïnstalleerd. Kijk eens tussen je extensies in Google Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
draai hitman pro ook even. verwijder je links naar chrome,edge,iexplore,firefox. van te voren even op rechtermuisknop drukken en de eigenschappen controleren. meestal verwijzen ze via het te openen pad ook direct naar bepaalde pagina's.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006