ik wil misschien ook meer mb kopen alleen gaan de prijzen komende maanden nog verder dalen of kan ik nu beter meteen nieuwe geheugn kopen???
Tja, wisten we dat maar zeker he? Maar ja, met de prijzen nu kan je jezelf geen bult vallen. Je kan al 512MB kopen voor 195 gulden. Wat heeft het dan voor nut om te wachten? Omdat het volgende week misschien 190 kost? Misschien kost het wel 250 gulden volgende week.
Als je het geld hebt, en je hebt geheugen nodig. Koop het dan gewoon joh.
Als je het geld hebt, en je hebt geheugen nodig. Koop het dan gewoon joh.
daald?
das wel beter... heb op dit moment toch ff gen 200 piek:P
heb net een nieuwe TB1400 besteld met asus a7a266 en ga denk ik volgende maand wel 512SDR bij kopen
heb net een nieuwe TB1400 besteld met asus a7a266 en ga denk ik volgende maand wel 512SDR bij kopen
Verwijderd
ik heb vandaag ook 512MB besteld voor 225,- (a-merk) echt veel lager zal het niet worden denk ik...
Ik zie geen reden waarom de prijzen ineens weer omhoog zullen gaan. De prijzen zitten nu een beetje in een kringloop: de voorraden chips waren groot, waardoor de prijzen laag waren, hierdoor gaat de marge per chip omlaag, moeten er dus meer geproduceerd worden om uit de kosten te komen, daardoor stijgen de voorraden en dalen de prijzen etc.
De marges zijn echter ZO laag dat de prijzen ook nauwelijks verder zullen dalen. Je ziet nu in de pricewatch dat er een paar winkels zijn die aan het stunten zijn voor de laagste prijs, maar dat gaat steeds met een gulden tegelijk. Vorige week was de laagste prijs voo5 512 Mb PC133 199 gulden, daarna werd het 198, 197 en nu dan 195.
Ik verwacht dat de prijzen zo ongeveer op dit niveau zullen blijven hangen. Misschien nog iets lager richting 175, misschien iets hoger richting 225.
Als je voorlopig niet van plan bent over te stappen op DDR is dit imho het moment om je banken vol te proppen
De marges zijn echter ZO laag dat de prijzen ook nauwelijks verder zullen dalen. Je ziet nu in de pricewatch dat er een paar winkels zijn die aan het stunten zijn voor de laagste prijs, maar dat gaat steeds met een gulden tegelijk. Vorige week was de laagste prijs voo5 512 Mb PC133 199 gulden, daarna werd het 198, 197 en nu dan 195.
Ik verwacht dat de prijzen zo ongeveer op dit niveau zullen blijven hangen. Misschien nog iets lager richting 175, misschien iets hoger richting 225.
Als je voorlopig niet van plan bent over te stappen op DDR is dit imho het moment om je banken vol te proppen
Is het dan wijs om gelijk 2*512 te kopen?
Ik heb er nu 128 en 256 inzitten.
Dan pleur ik die 128 eruit en pleur die 2*512 erin (3 banken).
Of is dan een minimaal snelheidswinst?

128+256+512 tegenover 256+512+512...
Ik heb er nu 128 en 256 inzitten.
Dan pleur ik die 128 eruit en pleur die 2*512 erin (3 banken).
Of is dan een minimaal snelheidswinst?
128+256+512 tegenover 256+512+512...
Stond het niet laast op tweakers.net 
2e kwartaal zouden de prijzen weer stijgen. Dus ik zou nu toch wel eens kopen jah.. ach een buil kun je je er echt niet aan vallen, meer als 512mb heb je echt niet nodig, dus als je al 256mb hebt koop je voor 100 piek 256 erbij... anders lekker 512 voor 200. Tsja daar zul je geen spijt van krijgen denk ik.
2e kwartaal zouden de prijzen weer stijgen. Dus ik zou nu toch wel eens kopen jah.. ach een buil kun je je er echt niet aan vallen, meer als 512mb heb je echt niet nodig, dus als je al 256mb hebt koop je voor 100 piek 256 erbij... anders lekker 512 voor 200. Tsja daar zul je geen spijt van krijgen denk ik.
Is het niet hoe meer geheugen hoe beter?
Is DDR geheugen nu zoveel sneller als SDR geheugen? Hoeveel maakt het uit? En DDR past natuurlijk niet op mijn a7v?
.... Ik weet het ook niet
DDR is niet veel sneller dan SD dus als je SD hebt hou dat gewoon
doe ik zelf ook ik ga niet "nog" eens drr ram kopen als ik hier 256SD heb ligge
en over die asus a7v... ik zal ff kijken
Ok dan...Op dinsdag 10 juli 2001 17:10 schreef erikv1983 het volgende:
DDR is niet veel sneller dan SD dus als je SD hebt hou dat gewoon
Trouwens, past niet op mijn mobo denk ik, ddr is 184 pins, sd 168 of zoiets, zal wel niet kunnen dan of?
Wel k*t trouwens, want dat ddr is zowat net zo duur/goedkoop als sdr...Op dinsdag 10 juli 2001 17:17 schreef Speedyrage het volgende:
nee dat kan inderdaad niet......
klopt ik heb het even op http://www.asus.com gekeken en op jouw Asus A7V kan GEEN DDR op
maarja je SD is toch ook goed? ik heb een Asus A7A besteld met 3xSd en 2xDDR maar ik hou eerst ook gewoon die SD ik denk zelfs dat ik nog meer SD erbij ga kopen
maarja je SD is toch ook goed? ik heb een Asus A7A besteld met 3xSd en 2xDDR maar ik hou eerst ook gewoon die SD ik denk zelfs dat ik nog meer SD erbij ga kopen
Verwijderd
HA!, dan heb ik een nieuwtje voor jullie allen, dat is namelijk dat er heel veel fabrikanten mee gaan stoppen SDRAM te produceren, aangezien DDR bijna net zo goedkoop te maken is. Zodra mensen zien dat er ineens veel minder SDRAM te koop is zullen de prijzen weer enorm gaan stijgen. Alleen zal dit pas gebeuren zodra de fabrikanten ook daadwerkelijk gaan stoppen met het produceren van SDRAM. Ik persoonlijk hoop het niet. Ik zal hier nog wel een keer een ander leuk verhaaltje bijpoffen
Verwijderd
zolang er nog voldoende vraag naar is lijkt het me niet dat fabrikanten zomaar ineens stoppen...Op dinsdag 10 juli 2001 17:23 schreef powerpulse het volgende:
HA!, dan heb ik een nieuwtje voor jullie allen, dat is namelijk dat er heel veel fabrikanten mee gaan stoppen SDRAM te produceren, aangezien DDR bijna net zo goedkoop te maken is. Zodra mensen zien dat er ineens veel minder SDRAM te koop is zullen de prijzen weer enorm gaan stijgen. Alleen zal dit pas gebeuren zodra de fabrikanten ook daadwerkelijk gaan stoppen met het produceren van SDRAM. Ik persoonlijk hoop het niet. Ik zal hier nog wel een keer een ander leuk verhaaltje bijpoffen
Ik denk dat als het 5% duurder wordt om DDR geheugen te gaan gebruiken dan SDR dan zullen de meeste mensen wel overstappen als ze een nieuwe pc halen. Veel normale mensen halen om de 3 jaar een nieuwe pc dus over 3 jaar zijn de fabrikanten wel gestopt met SDR-ram(schrijf je dat zo?).
Ik denk dat vooral de Crush chipset van Nvidia ervoor gaat zorgen dat veel normale gebruikers DDR gaan nemen. Lijkt me verder ook wel logisch dat de grote OEM's die Nforce gaan gebruiken.
Ik denk dat vooral de Crush chipset van Nvidia ervoor gaat zorgen dat veel normale gebruikers DDR gaan nemen. Lijkt me verder ook wel logisch dat de grote OEM's die Nforce gaan gebruiken.
Ok, die vat ik wel, maar kan het niet dat, als je toch ddr erin zet, het lekker meeloopt als een sd plakje? Net zoals pc133 zich aanpast aan pc100?Op dinsdag 10 juli 2001 17:19 schreef erikv1983 het volgende:
klopt ik heb het even op http://www.asus.com gekeken en op jouw Asus A7V kan GEEN DDR op
Tijdje geleden (4 maanden ?) kregen we ook overal op tweakers.net te horen dat de geheugen prijzen weer snel zouden gaan stijgen. Ik heb toen 64 MB SDRAM gekocht voor Fl. 135,- ... en ja hoor, nu krijg je 128 MB voor Fl.60,- Grrrrrrrrrr.
Ik zou pas geheugen kopen als de prijzen zichtbaar gaan stijgen en voorlopig nog even flink laten dalen. .. Alhoewel. .... Fl. 200,- voor 512 mb. ... echt veel goedkoper kan dat natuurlijk niet
Ik zou pas geheugen kopen als de prijzen zichtbaar gaan stijgen en voorlopig nog even flink laten dalen. .. Alhoewel. .... Fl. 200,- voor 512 mb. ... echt veel goedkoper kan dat natuurlijk niet
I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -
Dus niet dus, heb Informatique effe gebeld, en het schijnt dus echt niet te kunnen....Op dinsdag 10 juli 2001 17:36 schreef mbvisiontt het volgende:
[..]
Ok, die vat ik wel, maar kan het niet dat, als je toch ddr erin zet, het lekker meeloopt als een sd plakje? Net zoals pc133 zich aanpast aan pc100?
Klopt want die DDR is ook een ander slot(hoe dat ook heet bankie ook goed) voor nodig.
die ddr past gewoon niet maar wat boeit het SD is ook wel goed hoor je kan altijd nog DDR kopen of je stapt in de toekomst gewopon over op nog sneller geheugen maar voorlopig is SD nog snel zat
oja... nog ff wat anders, ik heb 1x128sd 133mhz en 2x 64sd 100mhz is het beter dat ik die 2 van 64 100mhz eruit haal zodat die ene van 128sd op 133mhz draait?
die ddr past gewoon niet maar wat boeit het SD is ook wel goed hoor je kan altijd nog DDR kopen of je stapt in de toekomst gewopon over op nog sneller geheugen maar voorlopig is SD nog snel zat
oja... nog ff wat anders, ik heb 1x128sd 133mhz en 2x 64sd 100mhz is het beter dat ik die 2 van 64 100mhz eruit haal zodat die ene van 128sd op 133mhz draait?
En een stuk goedkoper: kijk maar een het verschil tussen s-dram en ddr ram als het gaat over 512mb....
Verwijderd
Het heeft meer met vraag en aanbod te maken, feit:
DDR [b]IS[/b] gewoon al net zo goedkoop te maken, maar door de lagere vraag is de prijs nog wat hoger. SDRAM wordt gewoon nog steeds meer verkocht, daarom zakken de prijzen nog verder. Maar ik zie nog niet de hele wereld op DDR draaien, zeker omdat de snelheids winst laag ligt in vergelijking met SD...
DDR [b]IS[/b] gewoon al net zo goedkoop te maken, maar door de lagere vraag is de prijs nog wat hoger. SDRAM wordt gewoon nog steeds meer verkocht, daarom zakken de prijzen nog verder. Maar ik zie nog niet de hele wereld op DDR draaien, zeker omdat de snelheids winst laag ligt in vergelijking met SD...
Ik weet ook niet hoeveel sneller DDR is dan S-DRAM?

Hoeveel procent praten we hier dan over?
Ja, hoeveel sneller is het nou?Op dinsdag 10 juli 2001 18:05 schreef Basz19 het volgende:
Ik weet ook niet hoeveel sneller DDR is dan S-DRAM?![]()
Ja, dan heb je ook weer een performance gain, schijnt wel aardig te zijn...Op dinsdag 10 juli 2001 17:53 schreef erikv1983 het volgende:
Dat dacht ik dus een maand geleden ook :-)Op dinsdag 10 juli 2001 10:58 schreef CreepingDeath het volgende:
ik heb vandaag ook 512MB besteld voor 225,- (a-merk) echt veel lager zal het niet worden denk ik...
Dat dan weer wel......
veel geheugen is wel leuk ja maar wat heeft het voor zin als je met ruim 1 gieg aan geheugenin je pc zit ? ik draaide ffies een weekje met 1024mb maar met win98se zie je het ech5t neit
en zware applicaties das wel sneller maar tis het niet echt waard vandaar mijn ddr machine
zie sig
en zware applicaties das wel sneller maar tis het niet echt waard vandaar mijn ddr machine
zie sig
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Maar nu is tie wel extreem laag...
How low can you go....
How low can you go....
4%Op dinsdag 10 juli 2001 19:30 schreef mbvisiontt het volgende:
[..]
Ja, hoeveel sneller is het nou?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
4%...
Meen je dat serieus? Waar heb je dat percentage vandaan dan?
Heb je niet een link ofzo waar vergelijkingen op staan....
Meen je dat serieus? Waar heb je dat percentage vandaan dan?
Heb je niet een link ofzo waar vergelijkingen op staan....
Hmm....nooit economie gehad?! Vraag, Aanbod...etc... Denk eens na!! Je weet het gewooon niet, van te veel externe factoren afhankelijk, bv. noem maar een aardbeving ofzo! Maar op dit moment zitten allen fabriekanten laag dus gaat er echt ff niemand meer echt omhoog hoor totdat de volgende standaard standaard is. JUST BUY IT!!
elke handeling heeft zijn eigen % natuurlijk maar met DDR ram isset met 10% max performance winst echt wel gedaan. idd het is meestal 3-5 %
Dus niet echt rendabel vindt ik.
Misschien als je naar de toekomst kijkt....
Misschien als je naar de toekomst kijkt....
Verwijderd
Bij W98 of Wme heb je aan meer dan 256 MB weinig meer bij W2000 en WXP ligt het rond de 1 GB dacht ik. En welke programma's gebruiken nu superveel geheugen, alleen videobewerking ofzo wat de tweaker gebruikt. Meer als 1 GB is nu gewoon overkill.
Verwijderd
Dat geheugen heb ik bij www.xenon.nl besteld, is het deze week in de aanbieding
Ik draai nu win2k op 64 mb..het is stabiel maar daar is alles mee gezegd.
Als het trouwens nog verder daalt zal het niet meer zijn dan 30,- ofzo en dat vind ik niet echt de moeite om op te wachten.
En dat DDR 4%?!?! dat stelt dan toch ook geen f*ck voor? het is toch ook 4% duurder dan SDR heb ik begrepen?
Ik draai nu win2k op 64 mb..het is stabiel maar daar is alles mee gezegd.
Als het trouwens nog verder daalt zal het niet meer zijn dan 30,- ofzo en dat vind ik niet echt de moeite om op te wachten.
En dat DDR 4%?!?! dat stelt dan toch ook geen f*ck voor? het is toch ook 4% duurder dan SDR heb ik begrepen?
Ik had 2x128 zitten, nu 3x128 door de lage prijzen(256 DIMMs suck btw, clocken nie zo goe). Eerlijk gezegt merk ik niets van verschil tussen 256 en 384, misschien een beetje als ik met zotte BMP's bezig ben maar... niet echt de moeite.
Ga een nieuw moederbord halen & het 128 dimmetje daar bij plakken. Omduur zit er zoveel in een PC dat je er 2 kan maken, goede oplossing bij tekort aan PCI sloten :-)
Ga een nieuw moederbord halen & het 128 dimmetje daar bij plakken. Omduur zit er zoveel in een PC dat je er 2 kan maken, goede oplossing bij tekort aan PCI sloten :-)
Verwijderd
Ik heb nu 2x 256MB erin hangen. 512MB draait wel lekker onder Windows 2000. Zit er alleen nu wel aan te denken om er toch nog een reepje bij te prikken van 512MB. Wel een nadeel, bankjes zitten dan vol. (A7V).
Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen die goedekopere reepjes en dat Kingston e.d. geheugen? Wat voor voordeel heb je er nu bij omdat in je pc te prikken?
Er zijn overigens waarschijnlijk geen winkels te vinden die 2x 256MB om willen ruilen voor 1x 512MB?
Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen die goedekopere reepjes en dat Kingston e.d. geheugen? Wat voor voordeel heb je er nu bij omdat in je pc te prikken?
Er zijn overigens waarschijnlijk geen winkels te vinden die 2x 256MB om willen ruilen voor 1x 512MB?
Ze stijgen weer in 24 dagen, 11 uur, 38 minuten en 17 seconden! 
Nee, niemand die dit weet! maar ik zou de gok niet nemen om te wachten... de prijzen zijn nu al extreem laag...en ze kunnen zo maar weer omhoog klappen!
wat maakt dat ene 10tje uit op je hele systeem?!
Zie ook Hoe lang blijven de geheugen prijzen nog dalen?!?
Greetz
Nee, niemand die dit weet! maar ik zou de gok niet nemen om te wachten... de prijzen zijn nu al extreem laag...en ze kunnen zo maar weer omhoog klappen!
wat maakt dat ene 10tje uit op je hele systeem?!
Zie ook Hoe lang blijven de geheugen prijzen nog dalen?!?
Greetz
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Pagina: 1