Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
I.v.m. privacy wil ik dit graag onder members only bespreken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Is uit laten betalen geen optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:19
Gewoon laten uitbetalen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Hier staat vrij duidelijk wat je rechten zijn: https://www.fnv.nl/themas...rij-verlof/vakantiedagen/

Vraag is of er sprake is van een zwaarwegend bedrijfsbelang. Het nog niet hebben kunnen vinden van een opvolger lijkt me geen zwaarwegend bedrijfsbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 25-09 13:25
Faxe schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:11:
Hier staat vrij duidelijk wat je rechten zijn: https://www.fnv.nl/themas...rij-verlof/vakantiedagen/

Vraag is of er sprake is van een zwaarwegend bedrijfsbelang. Het nog niet hebben kunnen vinden van een opvolger lijkt me geen zwaarwegend bedrijfsbelang.
Lijkt me juist wel een zwaarwegend bedrijfsbelang al hangt het af van het aantal mensen wat op dezelfde afdeling werkt natuurlijk, als je 1 van de 100 bent dan zijn ze aan het pesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Uitbetalen nooit doen. Wordt alleen de belastingdienst beter van!
*knip aanzetten tot fraude*

[ Voor 59% gewijzigd door Rukapul op 13-10-2017 16:08 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
WeHoDo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:13:
Als er echt geen andere optie is, ziek melden.
Hij zal wel moeten als hij ze niet kan opnemen tijdens de contractperiode.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, je moet ze 2 weken vantevoren aanvragen dus je bent ook gewoon te laat. Gewoon laten uitbetalen.
Dat hoor je heel vaak maar is gelukkig onzin. Op het eind van de rit (of eigenlijk: je belastingaangifte) wordt al je inkomen opgeteld en gaat daar belasting vanaf. Omdat dat over reguliere werkdagen al vantevoren wordt verrekend lijkt het soms alsof er extra belasting wordt ingehouden over een uitbetaalde vakantiedag, of overwerk, maar dat is niet zo. Inkomen = inkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:43
Je kan verklaring van vakantiedagen aanvragen en die meenemen.
Als je nieuwe werkgever dat niet erg vind zal het ook geen relatie verpesten.
Wel even kijken hoeveel verschil er zit tussen loon omdat je wel is geld daardoor kan verliezen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
En besides, dit is klinklare onzin. Het wordt in eerste instantie hoger belast omdat de belastingvrije voet e.d. niet mee worden genomen. Aan het einde van het jaar wordt het gewoon recht getrokken op je jaarsalaris.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 13-10-2017 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:05
Als er echt geen andere optie is, ziek melden.
Nee dat klopt niet. Met je aangifte komt dat alsnog goed.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
*knip flamen*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 13-10-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Blijf je bij het detacheringsbureau of neem je daar ontslag ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
marshallq schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

Ziek melden? Leuke mentaliteit. :r
Nou en?! Dat jij zo braaf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:09
Members only:

Maar goed, geen vervangend personeel wanneer je je vakantiedagen wilt opnemen lijkt me voldoende achtergrond om dit 0niet toe te staan.

Laten uitbetalen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:07:
Members only:
Members only:
WeHoDo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:23:
Nou en?! Dat jij zo braaf bent.
Als een bedrijf het niet vertrouwd, mag het bedrijf 'gewoon' een arts langs sturen bij jou thuis om te checken of je daadwerkelijk ziek bent. In sommige gevallen staat daar zelfs een boete op. Maar als jij liever die boete hebt, be my guest.

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 15:24
Als je je ziek meldt, sturen ze zeker een bedrijfsarts naar je toe en ben je aan het frauderen.

Of het zwaarwegend bedrijfsbelang is, kan ik niet voor jou / jouw werkgever bepalen.. maar jouw werkgever zou het er op kunnen gooien. Hij weet ook dat jouw contract afloopt en blijkbaar heeft hij niet duidelijk gecommuniceerd dat jij een nieuw contract krijgt. Hij had al op zoek kunnen gaan naar een vervanger voor jou. Dus in hoeverre het "eigen schuld, dikke bult" is, wie zal het zeggen?

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en lekker uit laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
gr8-jen schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:15:
Je kan verklaring van vakantiedagen aanvragen en die meenemen.
Als je nieuwe werkgever dat niet erg vind zal het ook geen relatie verpesten.
Wel even kijken hoeveel verschil er zit tussen loon omdat je wel is geld daardoor kan verliezen.
Dit is inderdaad een prima optie, zelf ook gedaan.
Vakantiedagen laten uitbetalen die overbleven, verklaring meegekregen en de nieuwe werkgever is verplicht om het eerste jaar de uitbetaalde vakantiedagen toe te staan als onbetaald verlofdagen.

Dus stel je laat er 6 uitbetalen, met verklaring mag jij dan het komend jaar bij je nieuwe werkgever 6 dagen onbetaald verlof nemen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Wat zegt de vakantie regeling die je nu hebt qua aangeven van vakantie? Als dat korter is dan 2 weken van te voren dan vis je achter het net. En laat je ze uitbetalen. Je wist dat je contract afliep dus je had ze ook al vooraf kunnen aanvragen.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Barrycade schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:31:
Het is maar goed dat je de andere optie die je overweegt niet openbaar hebt staan. Met zo'n mentaliteit mag de huidige werkgever blij zijn dat je overstapt en niet het contract voor onbepaalde tijd hebt geaccepteerd.
Pardon? Wat voor mentaliteit beticht je de TS van? Dat ie, als z'n contract afloopt, gewoon op zoek gaat naar ander werk?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Pardon? Wat voor mentaliteit beticht je de TS van? Dat ie, als z'n contract afloopt, gewoon op zoek gaat naar ander werk?
Ik vermoed eerder over ziekmelden als ie zijn vakantiedagen niet mag opnemen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:56
Misschien eens om de tafel gaan zitten samen.
En tot een coulance komen?
dat je bijv. wel de laatste 3 dagen vrij kan krijgen?
Of een andere optie voorstellen?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Enige wat ik hier nog niet gelezen heb is dat je gewoon ook in overleg kan gaan met je huidige werkgever. Wellicht wil hij wel water bij de wijn doen en je bijvoorbeeld een gedeelte van de dagen laten opnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:25
Waarom wil je perse deze 6 dagen vrij hebben ipv uitbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met deze ^^ 2 hierboven! Ga gewoon in overleg. Het is toch juist de bedoeling van een detacheringsbedrijf om bij verlof/ziekte snel iemand anders te kunnen sturen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Martinusz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:36:
[...]

Ik vermoed eerder over ziekmelden als ie zijn vakantiedagen niet mag opnemen ;)
Wat zijn mijn opties? Ik kan mijzelf die dagen ziek melden en uit coulance de uren noteren als vakantie maar dan is natuurlijk niet netjes en als het even kan zou ik een goede relatie met mijn oude werkgever willen houden.
Oh nee, wat een crimineel met een verwerpelijk moraal hebben we hier. Hij geeft duidelijk zelf aan dat het niet wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 17:11
Belangrijke vraag: op hoeveel vakantiedagen heb jij recht? Wat is het aantal uren p/w bij je oude en nieuwe wetgever. Wettelijke vakantiedagen (max. 20 dagen p/j) mag je meenemen naar je nieuwe wetgever (onbetaald). Voor het overige, inderdaad laten uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Beetje dom van je werkgever dat hij niet op tijd actie heeft genomen om jou op tijd van de benodigde zekerheid te voorzien.
Nu heb jij dus de juiste stappen ondernomen om jezelf van inkomen te voorzien.
In dit geval is het heel simpel: uit laten betalen die dagen. edit: dat wilde je juist niet....
Meestal is andersom juist een probleem. Kost het uitbetalen teveel, en hebben ze liever dat je ze opneemt.

[ Voor 5% gewijzigd door Meester_J op 13-10-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimhung
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-10-2022

kimhung

Snorlax

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door kimhung op 13-10-2017 15:32 ]

a huge, bipedal, dark blue-green Pokémon with a cream-colored face belly and feet. My body is composed of mostly my belly where most of my fat reserves accumulate. My head is large with small pointed ears and two pointed teeth protruding from my lower jaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 15:24
kimhung schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:44:
heb mijn vakantie ook laten uitbetalen. 48% (GEEN GRAP!)
Er is wel een verschil tussen 6 dagen en "een vakantie" laten uitbetalen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb je nog wel recht op 6 vakantiedagen?
Meestal krijg je op 1 januari de vakantiedagen voor het gehele jaar toegewezen, maar heb je die nog niet opgebouwd (even buiten beschouwing gelaten dat je vakantiedagen van het jaar ervoor mee neemt).

Jij bouwt nu geen vakantiedagen op t/m 31 december, maar tot einde contract (eind oktober?).
Je hebt dus maar recht op 10/12 deel van je toegewezen vakantiedagen. Misschien dat je dus geen 6 dagen hebt, maar slechts 1 of 2 dagen...

En verder eens met wat al eerder is gezegd. Ga eens in overleg met je nieuwe manager en leg daar tevens uit wat de afspraken waren met de oude manager (verlof <2 weken niet doorgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

MOmax schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:43:
Belangrijke vraag: op hoeveel vakantiedagen heb jij recht? Wat is het aantal uren p/w bij je oude en nieuwe wetgever. Wettelijke vakantiedagen (max. 20 dagen p/j) mag je meenemen naar je nieuwe wetgever (onbetaald). Voor het overige, inderdaad laten uitbetalen.
Hoe eenvoudig is het om niet uitbetaalde dagen mee te nemen naar je werkgever? Iets dat in de wet staat, kan in de praktijk erg lastig te realiseren zijn.

Om nettjes, correct en legaal te handelen, kan de TS'er niet veel doen dan de maand uitzitten. Als hij verlof zou willen, dan kan hij het misschien nog wel tussendoor enkele keren doen. Uiteindelijk zit hij dan ook op het aantal gewenste dagen.

Uitbetalen is mogelijk, maar je levert dan wel veel in. Dit krijg je volgens mij niet geheel terug van de BelastingDienst en het kan nadelig uitpakken voor eventuele toeslagen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13
*knip*
Je moet die members only quote ook even members only maken ;)

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:05
ik zou de optie van clavat gaan.
even zitten en praten. misschien halve dagen werken ofzo.
als je ze wilt uitbetalen dan zou ik eerst maar even 3x rekenen of je financieel uitkomt.
heb mijn vakantie ook laten uitbetalen. 48% (GEEN GRAP!) ingeleverd Zorgtoeslag moest ik ook terug betalen. Er is een belastingschijf waar je kan zien wat een jaarinkomen is zonder te veel belast te worden
CappieL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Er is wel een verschil tussen 6 dagen en "een vakantie" laten uitbetalen..
En er is ook een verschil tussen de belasting die je bij het uitbetalen betaald en die je betaald als aan het einde van het jaar alle inkomen op een hoop zijn gegooid. Want ik kan mij niet voorstellen dat als je nog zorgtoeslag krijgt je top van je inkomen in een 48% schaal zit.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 17:11
Kiswum schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:52:
[...]
Hoe eenvoudig is het om niet uitbetaalde dagen mee te nemen naar je werkgever? Iets dat in de wet staat, kan in de praktijk erg lastig te realiseren zijn.
https://www.mkbservicedes...en-over-vakantiedagen.htm

Werkgever dient dus een verklaring met het recht op het aantal vakantiedagen op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:39

EvH

Wat mij even te binnen schiet; hoort een werkgever geen contract een maand van te voren aan te bieden?
Weegt dat niet mee?

Verkeerd gelezen zag 30 november staan in de beginpost.

[ Voor 21% gewijzigd door EvH op 13-10-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimhung

kimhung

Snorlax

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door kimhung op 13-10-2017 15:31 ]

a huge, bipedal, dark blue-green Pokémon with a cream-colored face belly and feet. My body is composed of mostly my belly where most of my fat reserves accumulate. My head is large with small pointed ears and two pointed teeth protruding from my lower jaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
EvH schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:09:
Wat mij even te binnen schiet; hoort een werkgever geen contract een maand van te voren aan te bieden?
Weegt dat niet mee?
Er is voor beide zijden een opzegtermijn in het (jaar) contract opgenomen.
Hoe korter je die maakt, hoe groter het risico. Het staat een werkgever vrij om na een halfjaar van een jaarcontract dit om te zetten in onbepaald.
Dat had ook gekund....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:54:
[...]
En er is ook een verschil tussen de belasting die je bij het uitbetalen betaald en die je betaald als aan het einde van het jaar alle inkomen op een hoop zijn gegooid. Want ik kan mij niet voorstellen dat als je nog zorgtoeslag krijgt je top van je inkomen in een 48% schaal zit.
Waarschijnlijk worden uitbetaalde vrije dagen op een zelfde manier belast als vakantiegeld.
Ofwel als bijzondere beloning.
Je hebt dan je reguliere belastingtarief afhankelijk van schijf. (waarschijnlijk 40.8%) met daarop een 8% toeslag bijzondere beloning, waardoor je op 48,8% uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

[...]

Oh nee, wat een crimineel met een verwerpelijk moraal hebben we hier. Hij geeft duidelijk zelf aan dat het niet wenselijk is.
Je ziek melden omdat je geen recht meer hebt om je vakantiedagen op te nemen, dat is een lekker moraal :O :O :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
M a r c o schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Waarschijnlijk worden uitbetaalde vrije dagen op een zelfde manier belast als vakantiegeld.
Ofwel als bijzondere beloning.
Je hebt dan je reguliere belastingtarief afhankelijk van schijf. (waarschijnlijk 40.8%) met daarop een 8% toeslag bijzondere beloning, waardoor je op 48,8% uitkomt.
Nee zo werkt het niet, dat wordt bij de belastingaangifte allemaal rechtgetrokken. Hier wat leesvoer:
https://www.plusonline.nl...antiegeld-zo-zwaar-belast

https://kennisbank.sparen.nl/vakantiegeld-belasting

Het lijkt zwaarder belast maar dat komt omdat het altijd bovenop je loon wordt opgeteld en daarmee automatisch in hogere schalen kan vallen. Om te zorgen dat je aan het einde van het jaar niet te weinig belasting hebt betaald draagt je werkgever alvast meer belasting af dan deze over je loon doet.

Zodra je belastingaangifte doet wordt al je loon+overuren+vakantiegeld+uitbetaald verlof op 1 hoop gegooid en dat is je inkomen. Dan wordt er volgens het schrijven systeem belasting over verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:54:
[...]

[...]

Je zit al in 40.5%. Daar komt nog zo'n 5% bij voor de inkomensafhankelijke heffingskorting. En ik vermoed dat er dan nog wat extra marge op zit, zodat je aan het eind bij je aangifte geld terug krijgt ipv dat je moet bij betalen. Maar ruim 45% tarief zit je vanaf €20k in.

Dan maakt het uiteraard niet uit of het uitbetaalde vakantiedagen zijn, of gewoon loon.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Martinusz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:16:
[...]

Je ziek melden omdat je geen recht meer hebt om je vakantiedagen op te nemen, dat is een lekker moraal :O :O :O
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 13-10-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:48

FreakNL

Well do ya punk?

ik zou de optie van clavat gaan.
even zitten en praten. misschien halve dagen werken ofzo.
als je ze wilt uitbetalen dan zou ik eerst maar even 3x rekenen of je financieel uitkomt.
heb mijn vakantie ook laten uitbetalen. 48% (GEEN GRAP!) ingeleverd Zorgtoeslag moest ik ook terug betalen. Er is een belastingschijf waar je kan zien wat een jaarinkomen is zonder te veel belast te worden
Er is geen schijf van 48%. Wel eentje van 52%, maar als je die aantikt door de verkoop van 10 (of 15) dagen dan had je ook allang geen recht meer op zorgtoeslag. Misschien dat de loonadministratie voor de zekerheid 48% heeft "belast", maar dat krijg je vanzelf terug bij je aangifte...

Bovendien, de schalen zeggen niets over het recht op zorgtoeslag, de zorgtoeslag loopt via een tabel, vanaf 28k bruto krijg je niks meer. Hoeveel dagen heb je verkocht en hoeveel kreeg je daar bruto over? Even grof, stel dat je 15 dagen verkocht hebt, dat is 120 uur.. 21 euro per uur (gokje), maakt 2520 bruto.. Stel dat je daardoor van een jaarinkomen van 25500 naar 28020 bent gegaan moet je 28*12 = 336 netto terugbetalen.. Tja... Had je natuurlijk ook vantevoren kunnen bedenken. En je hebt wel 2520 bruto gevangen....

Het is allemaal klein bier...

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 13-10-2017 15:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Denken jullie even aan de Member Only tag? Ik zie bijna het hele verhaal terugkomen van de TS'er, dat is nou net niet wat hij graag zou willen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
BastaRhymez schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:51:
Heb je nog wel recht op 6 vakantiedagen?
Meestal krijg je op 1 januari de vakantiedagen voor het gehele jaar toegewezen, maar heb je die nog niet opgebouwd (even buiten beschouwing gelaten dat je vakantiedagen van het jaar ervoor mee neemt).

Jij bouwt nu geen vakantiedagen op t/m 31 december, maar tot einde contract (eind oktober?).
Je hebt dus maar recht op 10/12 deel van je toegewezen vakantiedagen. Misschien dat je dus geen 6 dagen hebt, maar slechts 1 of 2 dagen...

En verder eens met wat al eerder is gezegd. Ga eens in overleg met je nieuwe manager en leg daar tevens uit wat de afspraken waren met de oude manager (verlof <2 weken niet doorgeven)
Nou jij slaat de spijker op z'n kop.
edit: Trouwens iedereen nog bedankt voor het meedenken en het geven van inzichten. d:)b
Denk inderdaad even om je member tags.
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 13-10-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door kazz1980 op 13-10-2017 15:32 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Laatst online: 24-09 10:43
Kan je het overhevelen naar de volgende maand dat hij je die dagen uitbetaald in de volgende maand dat je nog 6 dagen in dienst blijft

heb wel dei dagen 2 werkgevers

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

Wel een hoop verschillende reacties hier zeg, ook een aantal die ik je ten strengste kan afraden.

Mijn tip naar jou is: ga overleggen met jouw werkgever, uiteindelijk is het belangrijk dat je op een goede manier uit elkaar gaat. Je weet namelijk nooit of je elkaar nog eens een keer tegenkomt. Daarnaast zijn je CV referenties ook niet onbelangrijk. Als je met schijt aan het bedrijf ze de middelvinger geeft en doet wat je zelf wil, is niet echt een goede referentie. Wellicht is er een compromis mogelijk, dat je oude werkgever het iets interessanter voor je maakt om de dagen niet op te nemen, of je 3 dagen langer werkt en 3 dagen vrij neemt.

Wees hier slim in en ga niet met een emotionele reactie iets doen waar je wellicht spijt van krijgt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Zou ik niet aan beginnen... Veel gedoe met belasting e.d. Zelfs al is het maar een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Laatst online: 24-09 10:43
Ik heb het ook zoiets gedaan.
Laatste week van de maand ben ik begonnen bij me nieuwe werkgever.
Dei dagen heb ik als vakantie dagen bij hun gekregen.
Mijn contract ging in per 1 ste van de maand.
De 5 dagen dat ik had gewerkt heb ik als vakantie dagen extra gekregen.
geen gedoe met de belasting dienst

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Members only:

Dat heet onbetaald verlof. Dus je krijgt die 2 dagen dan niet uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Hij beëindigd zijn dienstverband niet tussentijds, hij verlengt het alleen niet. Op het moment dat het contract getekend werd wist de werkgever en de werknemer dat deze op 1 november zou eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:30:
[...]

Nou jij slaat de spijker op z'n kop.
edit: Trouwens iedereen nog bedankt voor het meedenken en het geven van inzichten. d:)b
Denk inderdaad even om je member tags.

***members only***
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door BastaRhymez op 13-10-2017 15:44 . Reden: verkeerde tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimhung

kimhung

Snorlax

Kiswum schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:09:
Denken jullie even aan de Member Only tag? Ik zie bijna het hele verhaal terugkomen van de TS'er, dat is nou net niet wat hij graag zou willen.
Helemaal gelijk

Als beginnende member knal ik mezelf hier ook uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:42:
[...]

Hij beëindigd zijn dienstverband niet tussentijds, hij verlengt het alleen niet. Op het moment dat het contract getekend werd wist de werkgever en de werknemer dat deze op 1 november zou eindigen.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Raoul.TLS schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:32:
Kan je het overhevelen naar de volgende maand dat hij je die dagen uitbetaald in de volgende maand dat je nog 6 dagen in dienst blijft

heb wel dei dagen 2 werkgevers
Nee niet doen! Als je ook maar 1 minuut werkzaamheden doet als je laatste tijdelijke contract afgelopen is wordt het een vaste aanstelling. Dit geldt alleen als je aan het einde van je 2 tijdelijke contracten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
[mbr]*knip aanzetten tot fraude*[/]
Hahahaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:30:
[...]
Members only:
Members only:

Offtopic: Dat MO tags niet meer gewoon in quotes blijven staan is imo rete irritant. Ik heb ook nooit begrepen waarom dat is aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

Nee niet doen! Als je ook maar 1 minuut werkzaamheden doet als je laatste tijdelijke contract afgelopen is wordt het een vaste aanstelling. Dit geldt alleen als je aan het einde van je 2 tijdelijke contracten zit.
Klopt niet, tegenwoordig wordt je contract dan onder dezelfde voorwaarden verlengt als je oude contract (dus ook de termijn).

Referentie: https://www.arbeidsrechte...de-contract-bepaalde-tijd
Zie kopje stilzwijgende opvolging.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ah, check duidelijk. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:19:
[...]

Nee zo werkt het niet, dat wordt bij de belastingaangifte allemaal rechtgetrokken. Hier wat leesvoer:
https://www.plusonline.nl...antiegeld-zo-zwaar-belast

https://kennisbank.sparen.nl/vakantiegeld-belasting

Het lijkt zwaarder belast maar dat komt omdat het altijd bovenop je loon wordt opgeteld en daarmee automatisch in hogere schalen kan vallen. Om te zorgen dat je aan het einde van het jaar niet te weinig belasting hebt betaald draagt je werkgever alvast meer belasting af dan deze over je loon doet.

Zodra je belastingaangifte doet wordt al je loon+overuren+vakantiegeld+uitbetaald verlof op 1 hoop gegooid en dat is je inkomen. Dan wordt er volgens het schrijven systeem belasting over verrekend.
Er is sinds recent wel degelijk sprake van een toeslag. Bij mij werden deze percentages ook zoals hieronder afzonderlijk vermeld op mijn salaris strook bij het vakantiegeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oVD3meLHzJqZbnD42DNEpNxv/full.png

Voor eenmalige beloningen zoals het vakantiegeld, maar ook een bonus of een 13e maand, geldt een aparte belastingtabel; de tabel voor bijzondere beloningen. Om te voorkomen dat de werknemer na het indienen van de aangifte inkomstenbelasting onverwacht inkomstenbelasting moet betalen, omdat hij/zij hoger uitkomt en er dus maandelijks teveel loonheffingskorting is ingehouden, is er een zogenaamd verrekeningspercentage in het leven geroepen. Een soort correctiefactor om de loonbelasting en de inkomstenbelasting beter op elkaar aan te laten sluiten.

Of je hier aan het eind van het jaar nog iets van terugkrijgt weet ik niet. Maar op de loonstrook word het ingeval van inkomens tussen 32k en 67k wel degelijk met 40.8+8.39=49,19% belast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
M a r c o schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:48:

Of je hier aan het eind van het jaar nog iets van terugkrijgt weet ik niet. Maar op de loonstrook word het ingeval van inkomens tussen 32k en 67k wel degelijk met 40.8+8.39=49,19% belast.
Dat is nou juist waar het om gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
LordSinclair schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:52:
[...]
Dat is nou juist waar het om gaat ;)
geen idee over 2017, maar heb hiervoor genoeg jaren gehad met niks aan aftrekposten of extra inkomsten op mijn belastingaangifte. (alleen mijn salaris dus)
maar heb die jaren nooit iets gemerkt van een teruggaven moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

CappieL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:27:
Als je je ziek meldt, sturen ze zeker een bedrijfsarts naar je toe en ben je aan het frauderen.
Members only:

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
M a r c o schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:48:

in de tekst die je zelf plaatst...
Om te voorkomen dat de werknemer na het indienen van de aangifte inkomstenbelasting onverwacht inkomstenbelasting moet betalen
Enkel om te voorkomen dat je en naheffing inkomstenbelasting krijgt. Het is besloten dat het beter is om initieel wat meer belasting in te houden en dat achteraf met de aangifte recht te trekken dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Felicia schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:32:
[...]

Klopt niet, tegenwoordig wordt je contract dan onder dezelfde voorwaarden verlengt als je oude contract (dus ook de termijn).

Referentie: https://www.arbeidsrechte...de-contract-bepaalde-tijd
Zie kopje stilzwijgende opvolging.
De regels voor contractopvolging gelden dan nog steeds : Niet expliciet verlengen is geen reden om onder de regels voor een onbepaalde tijd contract uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43
igmar schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:33:
[...]

De regels voor contractopvolging gelden dan nog steeds : Niet expliciet verlengen is geen reden om onder de regels voor een onbepaalde tijd contract uit te komen.
Ongetwijfeld maar het is geen reden om automatisch een contract voor onbepaalde tijd te krijgen. Als je niet aan de 2 jaar grens of het derde contract zit krijg je dus gewoon een contract van dezelfde looptijd als verlenging.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een dickmove.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Felicia schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:44:
[...]

Ongetwijfeld maar het is geen reden om automatisch een contract voor onbepaalde tijd te krijgen. Als je niet aan de 2 jaar grens of het derde contract zit krijg je dus gewoon een contract van dezelfde looptijd als verlenging.
Nee, dat bedoelde ik ook niet. Je moet natuurlijk wel voldoen aan de voorwaarden.

Igmar
Pagina: 1