I.v.m. privacy wil ik dit graag onder members only bespreken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Lijkt me juist wel een zwaarwegend bedrijfsbelang al hangt het af van het aantal mensen wat op dezelfde afdeling werkt natuurlijk, als je 1 van de 100 bent dan zijn ze aan het pesten.Faxe schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:11:
Hier staat vrij duidelijk wat je rechten zijn: https://www.fnv.nl/themas...rij-verlof/vakantiedagen/
Vraag is of er sprake is van een zwaarwegend bedrijfsbelang. Het nog niet hebben kunnen vinden van een opvolger lijkt me geen zwaarwegend bedrijfsbelang.
[ Voor 59% gewijzigd door Rukapul op 13-10-2017 16:08 ]
PSN: plexforce (ps4)
Hij zal wel moeten als hij ze niet kan opnemen tijdens de contractperiode.WeHoDo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:13:
Uitbetalen nooit doen. Wordt alleen de belastingdienst beter van!
Als er echt geen andere optie is, ziek melden.
Dat hoor je heel vaak maar is gelukkig onzin. Op het eind van de rit (of eigenlijk: je belastingaangifte) wordt al je inkomen opgeteld en gaat daar belasting vanaf. Omdat dat over reguliere werkdagen al vantevoren wordt verrekend lijkt het soms alsof er extra belasting wordt ingehouden over een uitbetaalde vakantiedag, of overwerk, maar dat is niet zo. Inkomen = inkomen.WeHoDo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:13:
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
En besides, dit is klinklare onzin. Het wordt in eerste instantie hoger belast omdat de belastingvrije voet e.d. niet mee worden genomen. Aan het einde van het jaar wordt het gewoon recht getrokken op je jaarsalaris.WeHoDo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:13:
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 13-10-2017 16:09 ]
Nee dat klopt niet. Met je aangifte komt dat alsnog goed.WeHoDo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:13:
Als er echt geen andere optie is, ziek melden.
[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 13-10-2017 16:10 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nou en?! Dat jij zo braaf bent.
kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:07:Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Als een bedrijf het niet vertrouwd, mag het bedrijf 'gewoon' een arts langs sturen bij jou thuis om te checken of je daadwerkelijk ziek bent. In sommige gevallen staat daar zelfs een boete op. Maar als jij liever die boete hebt, be my guest.WeHoDo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:23:
Nou en?! Dat jij zo braaf bent.
[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2017 13:29 ]
Dit is inderdaad een prima optie, zelf ook gedaan.gr8-jen schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:15:
Je kan verklaring van vakantiedagen aanvragen en die meenemen.
Als je nieuwe werkgever dat niet erg vind zal het ook geen relatie verpesten.
Wel even kijken hoeveel verschil er zit tussen loon omdat je wel is geld daardoor kan verliezen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Pardon? Wat voor mentaliteit beticht je de TS van? Dat ie, als z'n contract afloopt, gewoon op zoek gaat naar ander werk?Barrycade schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:31:
Het is maar goed dat je de andere optie die je overweegt niet openbaar hebt staan. Met zo'n mentaliteit mag de huidige werkgever blij zijn dat je overstapt en niet het contract voor onbepaalde tijd hebt geaccepteerd.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik vermoed eerder over ziekmelden als ie zijn vakantiedagen niet mag opnemenarmageddon_2k1 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:33:
[...]
Pardon? Wat voor mentaliteit beticht je de TS van? Dat ie, als z'n contract afloopt, gewoon op zoek gaat naar ander werk?
PSN: McMillan0984
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Martinusz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:36:
[...]
Ik vermoed eerder over ziekmelden als ie zijn vakantiedagen niet mag opnemen
Oh nee, wat een crimineel met een verwerpelijk moraal hebben we hier. Hij geeft duidelijk zelf aan dat het niet wenselijk is.Wat zijn mijn opties? Ik kan mijzelf die dagen ziek melden en uit coulance de uren noteren als vakantie maar dan is natuurlijk niet netjes en als het even kan zou ik een goede relatie met mijn oude werkgever willen houden.
[ Voor 5% gewijzigd door Meester_J op 13-10-2017 14:21 ]
[ Voor 98% gewijzigd door kimhung op 13-10-2017 15:32 ]
a huge, bipedal, dark blue-green Pokémon with a cream-colored face belly and feet. My body is composed of mostly my belly where most of my fat reserves accumulate. My head is large with small pointed ears and two pointed teeth protruding from my lower jaw
Er is wel een verschil tussen 6 dagen en "een vakantie" laten uitbetalen..kimhung schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:44:
heb mijn vakantie ook laten uitbetalen. 48% (GEEN GRAP!)
Hoe eenvoudig is het om niet uitbetaalde dagen mee te nemen naar je werkgever? Iets dat in de wet staat, kan in de praktijk erg lastig te realiseren zijn.MOmax schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:43:
Belangrijke vraag: op hoeveel vakantiedagen heb jij recht? Wat is het aantal uren p/w bij je oude en nieuwe wetgever. Wettelijke vakantiedagen (max. 20 dagen p/j) mag je meenemen naar je nieuwe wetgever (onbetaald). Voor het overige, inderdaad laten uitbetalen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
kimhung schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:44:
ik zou de optie van clavat gaan.
even zitten en praten. misschien halve dagen werken ofzo.
als je ze wilt uitbetalen dan zou ik eerst maar even 3x rekenen of je financieel uitkomt.
heb mijn vakantie ook laten uitbetalen. 48% (GEEN GRAP!) ingeleverd Zorgtoeslag moest ik ook terug betalen. Er is een belastingschijf waar je kan zien wat een jaarinkomen is zonder te veel belast te worden
En er is ook een verschil tussen de belasting die je bij het uitbetalen betaald en die je betaald als aan het einde van het jaar alle inkomen op een hoop zijn gegooid. Want ik kan mij niet voorstellen dat als je nog zorgtoeslag krijgt je top van je inkomen in een 48% schaal zit.CappieL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:49:
[...]
Er is wel een verschil tussen 6 dagen en "een vakantie" laten uitbetalen..
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
https://www.mkbservicedes...en-over-vakantiedagen.htmKiswum schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:52:
[...]
Hoe eenvoudig is het om niet uitbetaalde dagen mee te nemen naar je werkgever? Iets dat in de wet staat, kan in de praktijk erg lastig te realiseren zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door EvH op 13-10-2017 14:10 ]
[ Voor 98% gewijzigd door kimhung op 13-10-2017 15:31 ]
a huge, bipedal, dark blue-green Pokémon with a cream-colored face belly and feet. My body is composed of mostly my belly where most of my fat reserves accumulate. My head is large with small pointed ears and two pointed teeth protruding from my lower jaw
Er is voor beide zijden een opzegtermijn in het (jaar) contract opgenomen.EvH schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:09:
Wat mij even te binnen schiet; hoort een werkgever geen contract een maand van te voren aan te bieden?
Weegt dat niet mee?
Waarschijnlijk worden uitbetaalde vrije dagen op een zelfde manier belast als vakantiegeld.LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:54:
[...]
En er is ook een verschil tussen de belasting die je bij het uitbetalen betaald en die je betaald als aan het einde van het jaar alle inkomen op een hoop zijn gegooid. Want ik kan mij niet voorstellen dat als je nog zorgtoeslag krijgt je top van je inkomen in een 48% schaal zit.
Je ziek melden omdat je geen recht meer hebt om je vakantiedagen op te nemen, dat is een lekker moraalarmageddon_2k1 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:40:
[...]
[...]
Oh nee, wat een crimineel met een verwerpelijk moraal hebben we hier. Hij geeft duidelijk zelf aan dat het niet wenselijk is.
Nee zo werkt het niet, dat wordt bij de belastingaangifte allemaal rechtgetrokken. Hier wat leesvoer:M a r c o schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:13:
[...]
Waarschijnlijk worden uitbetaalde vrije dagen op een zelfde manier belast als vakantiegeld.
Ofwel als bijzondere beloning.
Je hebt dan je reguliere belastingtarief afhankelijk van schijf. (waarschijnlijk 40.8%) met daarop een 8% toeslag bijzondere beloning, waardoor je op 48,8% uitkomt.
Je zit al in 40.5%. Daar komt nog zo'n 5% bij voor de inkomensafhankelijke heffingskorting. En ik vermoed dat er dan nog wat extra marge op zit, zodat je aan het eind bij je aangifte geld terug krijgt ipv dat je moet bij betalen. Maar ruim 45% tarief zit je vanaf €20k in.LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:54:
[...]
[...]
En er is ook een verschil tussen de belasting die je bij het uitbetalen betaald en die je betaald als aan het einde van het jaar alle inkomen op een hoop zijn gegooid. Want ik kan mij niet voorstellen dat als je nog zorgtoeslag krijgt je top van je inkomen in een 48% schaal zit.
Martinusz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:16:
[...]
Je ziek melden omdat je geen recht meer hebt om je vakantiedagen op te nemen, dat is een lekker moraal![]()
![]()
[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 13-10-2017 15:52 ]
Er is geen schijf van 48%. Wel eentje van 52%, maar als je die aantikt door de verkoop van 10 (of 15) dagen dan had je ook allang geen recht meer op zorgtoeslag. Misschien dat de loonadministratie voor de zekerheid 48% heeft "belast", maar dat krijg je vanzelf terug bij je aangifte...kimhung schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:44:
ik zou de optie van clavat gaan.
even zitten en praten. misschien halve dagen werken ofzo.
als je ze wilt uitbetalen dan zou ik eerst maar even 3x rekenen of je financieel uitkomt.
heb mijn vakantie ook laten uitbetalen. 48% (GEEN GRAP!) ingeleverd Zorgtoeslag moest ik ook terug betalen. Er is een belastingschijf waar je kan zien wat een jaarinkomen is zonder te veel belast te worden
[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 13-10-2017 15:04 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Nou jij slaat de spijker op z'n kop.BastaRhymez schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:51:
Heb je nog wel recht op 6 vakantiedagen?
Meestal krijg je op 1 januari de vakantiedagen voor het gehele jaar toegewezen, maar heb je die nog niet opgebouwd (even buiten beschouwing gelaten dat je vakantiedagen van het jaar ervoor mee neemt).
Jij bouwt nu geen vakantiedagen op t/m 31 december, maar tot einde contract (eind oktober?).
Je hebt dus maar recht op 10/12 deel van je toegewezen vakantiedagen. Misschien dat je dus geen 6 dagen hebt, maar slechts 1 of 2 dagen...
En verder eens met wat al eerder is gezegd. Ga eens in overleg met je nieuwe manager en leg daar tevens uit wat de afspraken waren met de oude manager (verlof <2 weken niet doorgeven)
[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 13-10-2017 15:36 ]
Zou ik niet aan beginnen... Veel gedoe met belasting e.d. Zelfs al is het maar een paar dagen.Raoul.TLS schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:32:
heb wel dei dagen 2 werkgevers
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Hij beëindigd zijn dienstverband niet tussentijds, hij verlengt het alleen niet. Op het moment dat het contract getekend werd wist de werkgever en de werknemer dat deze op 1 november zou eindigen.kazz1980 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:30:
***members only***
kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:30:
[...]
Nou jij slaat de spijker op z'n kop.
edit: Trouwens iedereen nog bedankt voor het meedenken en het geven van inzichten.![]()
Denk inderdaad even om je member tags.
***members only***
[ Voor 0% gewijzigd door BastaRhymez op 13-10-2017 15:44 . Reden: verkeerde tags ]
Helemaal gelijkKiswum schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:09:
Denken jullie even aan de Member Only tag? Ik zie bijna het hele verhaal terugkomen van de TS'er, dat is nou net niet wat hij graag zou willen.
LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:42:
[...]
Hij beëindigd zijn dienstverband niet tussentijds, hij verlengt het alleen niet. Op het moment dat het contract getekend werd wist de werkgever en de werknemer dat deze op 1 november zou eindigen.
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Nee niet doen! Als je ook maar 1 minuut werkzaamheden doet als je laatste tijdelijke contract afgelopen is wordt het een vaste aanstelling. Dit geldt alleen als je aan het einde van je 2 tijdelijke contracten zit.Raoul.TLS schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:32:
Kan je het overhevelen naar de volgende maand dat hij je die dagen uitbetaald in de volgende maand dat je nog 6 dagen in dienst blijft
heb wel dei dagen 2 werkgevers
HahahaaWeHoDo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:13:
[mbr]*knip aanzetten tot fraude*[/]
kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:30:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Klopt niet, tegenwoordig wordt je contract dan onder dezelfde voorwaarden verlengt als je oude contract (dus ook de termijn).armageddon_2k1 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
Nee niet doen! Als je ook maar 1 minuut werkzaamheden doet als je laatste tijdelijke contract afgelopen is wordt het een vaste aanstelling. Dit geldt alleen als je aan het einde van je 2 tijdelijke contracten zit.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Er is sinds recent wel degelijk sprake van een toeslag. Bij mij werden deze percentages ook zoals hieronder afzonderlijk vermeld op mijn salaris strook bij het vakantiegeld.LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:19:
[...]
Nee zo werkt het niet, dat wordt bij de belastingaangifte allemaal rechtgetrokken. Hier wat leesvoer:
https://www.plusonline.nl...antiegeld-zo-zwaar-belast
https://kennisbank.sparen.nl/vakantiegeld-belasting
Het lijkt zwaarder belast maar dat komt omdat het altijd bovenop je loon wordt opgeteld en daarmee automatisch in hogere schalen kan vallen. Om te zorgen dat je aan het einde van het jaar niet te weinig belasting hebt betaald draagt je werkgever alvast meer belasting af dan deze over je loon doet.
Zodra je belastingaangifte doet wordt al je loon+overuren+vakantiegeld+uitbetaald verlof op 1 hoop gegooid en dat is je inkomen. Dan wordt er volgens het schrijven systeem belasting over verrekend.
Dat is nou juist waar het om gaatM a r c o schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:48:
Of je hier aan het eind van het jaar nog iets van terugkrijgt weet ik niet. Maar op de loonstrook word het ingeval van inkomens tussen 32k en 67k wel degelijk met 40.8+8.39=49,19% belast.
geen idee over 2017, maar heb hiervoor genoeg jaren gehad met niks aan aftrekposten of extra inkomsten op mijn belastingaangifte. (alleen mijn salaris dus)
CappieL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:27:
Als je je ziek meldt, sturen ze zeker een bedrijfsarts naar je toe en ben je aan het frauderen.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
in de tekst die je zelf plaatst...M a r c o schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:48:
Of je hier aan het eind van het jaar nog iets van terugkrijgt weet ik niet. Maar op de loonstrook word het ingeval van inkomens tussen 32k en 67k wel degelijk met 40.8+8.39=49,19% belast.
Enkel om te voorkomen dat je en naheffing inkomstenbelasting krijgt. Het is besloten dat het beter is om initieel wat meer belasting in te houden en dat achteraf met de aangifte recht te trekken dan andersom.Om te voorkomen dat de werknemer na het indienen van de aangifte inkomstenbelasting onverwacht inkomstenbelasting moet betalen
De regels voor contractopvolging gelden dan nog steeds : Niet expliciet verlengen is geen reden om onder de regels voor een onbepaalde tijd contract uit te komen.Felicia schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:32:
[...]
Klopt niet, tegenwoordig wordt je contract dan onder dezelfde voorwaarden verlengt als je oude contract (dus ook de termijn).
Referentie: https://www.arbeidsrechte...de-contract-bepaalde-tijd
Zie kopje stilzwijgende opvolging.
Ongetwijfeld maar het is geen reden om automatisch een contract voor onbepaalde tijd te krijgen. Als je niet aan de 2 jaar grens of het derde contract zit krijg je dus gewoon een contract van dezelfde looptijd als verlenging.igmar schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:33:
[...]
De regels voor contractopvolging gelden dan nog steeds : Niet expliciet verlengen is geen reden om onder de regels voor een onbepaalde tijd contract uit te komen.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Nee, dat bedoelde ik ook niet. Je moet natuurlijk wel voldoen aan de voorwaarden.Felicia schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:44:
[...]
Ongetwijfeld maar het is geen reden om automatisch een contract voor onbepaalde tijd te krijgen. Als je niet aan de 2 jaar grens of het derde contract zit krijg je dus gewoon een contract van dezelfde looptijd als verlenging.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq