Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klein, krachtig maar wel licht

Pagina: 1
Acties:

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11 21:05
Hi medetweakers,

Ik ben sinds een tijdje aan het zoeken / kijken naar een nieuwe laptop. Gezien ik steeds meer ga reizen maar wel m'n webshop wil kunnen runnen op afstand (en hier en daar een spelletje wil kunnen spelen) ben ik op zoek naar een krachtige laptop (het liefst met een goede accuduur)

Op dit moment heb ik een ~3jaar oude 17'' MSI stealth laptop, prima ding, maar twee gigantische nadelen... Dat ding wordt zo gigantisch heet dat ik hem niet op m'n schoot kan houden omdat ik dan letterlijk brandplekken op m'n bovenbenen krijg (hij is al schoongemaakt ect, dit probleem heb ik al sinds het begin, MSI zegt dat dit normaal is....).
En misschien nog wel belangrijker: dankzij z'n ~2kg en gigantisch powerbrick ben ik het een beetje zat om elke keer als ik op reis ben de helft van m'n handbage gewicht aan m'n laptop kwijt te zijn.

Hierdoor ben ik dus op zoek gegaan naar een nieuwe laptop, maar het ziet er naar uit dat ik OF heel veel geld kwijt ben, OF ik moet een laptop kopen die langzamer is dan m'n huidige msi met een Gforce 965m, 265gb ssd en 1tb opslag

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Voornamelijk werk (dus browser en photoshop moeten goed werken) en ik wil hier en daar ook eens een spelletje kunnen spelen. Voor de echt zware games heb ik een game PC, maar als ik op reis ben wil ik af en toe ook wel iets kunnen spelen met redelijke FPS

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
~1500ex btw

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja. Lange accuduur zou fijn zijn, gewicht zo licht mogelijk is ook fijn. Weet alleen niet of ik op een 13'' laptop heel fijn werk, dus zit wel voornamelijk naar 15'' laptops te kijken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb zitten kijken naar de dell XPS series, deze zien er goed uit en hoor ik veel goeds over... alleen zodra ik iets leuks zie zijn deze laptops over de 2000 eur, wat ik wel iets te ver boven m'n budget vind gaan

Misschien dat jullie (goedkopere?) alternatieven weten?

• Bourgi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07 17:43
Er zijn heel wat dell xps 15 configuraties die onder de 1500 ex btw vallen.

• CliffB
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-11 23:02
Kijk eens naar Lenovo T470 (of T470s voor nog een iets dunnere versie). Als je veel reist heb je wel iets duurzaams nodig.

Of misschien is de nieuwe versie van de HP Spectre iets voor je? HP concurrent van de XPS

Edit: Zie nu dat je liefst 15'' zoekt. Dan valt de HP af. Lenovo is 14'' inch, dat zou nog te doen moeten zijn voor je.

[ Voor 22% gewijzigd door CliffB op 13-10-2017 17:04 ]

• iaxe393
Bourgi schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:48:
Er zijn heel wat dell xps 15 configuraties die onder de 1500 ex btw vallen.
Misschien moet ik dan even wachten tot er een aanbieding is. ik zie ze alleen zo:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/xXoh3/524e86b840.png

Voordeel van die eerste is wel de 128gb + 1tb, dat wel, maar wel weer een minder cpu en batterijduur

[ Voor 5% gewijzigd door iaxe393 op 13-10-2017 22:34 ]

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 17:24
iaxe393 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:26:
[...]

Misschien moet ik dan even wachten tot er een aanbieding is. ik zie ze alleen zo:
[afbeelding]

Voordeel van die eerste is wel de 128gb + 1tb, dat wel, maar wel weer een minder cpu en batterijduur
Die prijzen zijn inclusief 21% BTW, voor de zakelijke modellen kun je hier kijken: http://www.dell.com/nl-nl...15/spd/xps-15-9560-laptop
(je kunt natuurlijk ook een Home-model bestellen, moet je alleen zelf even de BTW er af halen)

• iaxe393
theblindman schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:36:
[...]

Die prijzen zijn inclusief 21% BTW, voor de zakelijke modellen kun je hier kijken: http://www.dell.com/nl-nl...15/spd/xps-15-9560-laptop
(je kunt natuurlijk ook een Home-model bestellen, moet je alleen zelf even de BTW er af halen)
Zat zo eens te kijken, maar zijn dat nou de zelfde laptops maar dan duurder? :/ ik zie in ieder geval geen verschil bij bijv de eerste (goedkope) 15'' behalve de prijs

Verwijderd

En de XPS13 serie? nog net iets 'draagbaarder'
Je geeft wel aan dat je bedenkingen hebt of een 13" scherm prettig werkt, maar ik zou deze toch echt serieus overwegen.

• iaxe393
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:12:
En de XPS13 serie? nog net iets 'draagbaarder'
Je geeft wel aan dat je bedenkingen hebt of een 13" scherm prettig werkt, maar ik zou deze toch echt serieus overwegen.
Maar kan je daar ook een beetje op gamen? Als ik de specs van de 620 check, dan draait ie vrijwel..geen.. games, of zijn die benchmarks nooit zo accuraat?

Verwijderd

Dan valt de xps15 ook af, want die heeft dezelfde Intel ingebakken gpu
My bad, de xps15 heeft een 1050 GPU

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2017 23:21 ]

• iaxe393
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:19:
Dan valt de xps15 ook af, want die heeft dezelfde Intel ingebakken gpu
My bad, de xps15 heeft een 1050 GPU
Degene waar ik naar keek hebben een nvidia 1050 er in zitten, dat klonk wel prima eigenlijk (en een upgrade vanaf m'n huidige 965)

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Deze heb ik. Kan ik ten zeerste aanbevelen:
Afbeeldingslocatie: https://store.hp.com/NetherlandsStore/Html/Merch/Images/c05403390_500x367.jpg
HP Spectre x360 13-ac011nd
De Spectre x360 is van binnen en van buiten met zorg ontworpen en zet een nieuwe standaard voor wat technologie te bieden heeft. De dunste convertible pc die wi... [Meer]
Windows 10 Home 64
Intel Core i7-7500U (2,7 GHz, tot 3,5 GHz met Intel® Turbo Boost-technologie, 4 MB cache, 2 cores)
13,3 inch (33,8 cm) FHD IPS BrightView WLED backlit multitouch-ondersteuning (1920 x 1080)
8 GB LPDDR3-1866 SDRAM (ingebouwd)
512 GB PCIe SSD
Intel® HD Graphics 620

Snel, grote NVME SSD super scherm. Fijn touchpad en vindt persoonlijk het toetsenbord prettiger dan de XPS van 2017. Enige klote is de kleine pijltjestoetsen.

• iaxe393
rtenklooster schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:40:
[afbeelding]
De Spectre x360 is van binnen en van buiten met zorg ontworpen en zet een nieuwe standaard voor wat technologie te bieden heeft. De dunste convertible pc die wi... [Meer]
Windows 10 Home 64
Intel Core i7-7500U (2,7 GHz, tot 3,5 GHz met Intel® Turbo Boost-technologie, 4 MB cache, 2 cores)
13,3 inch (33,8 cm) FHD IPS BrightView WLED backlit multitouch-ondersteuning (1920 x 1080)
512 GB PCIe SSD
Intel® HD Graphics 620

Snel, grote NVME SSD super scherm. Fijn touchpad en vindt persoonlijk het toetsenbord prettiger dan de XPS van 2017. Enige klote is de kleine pijltjestoetsen.
Heb deze vandaag bij de mediamarkt even in m'n handen gehad, wat is die licht zeg! Zeker een goed alternatief (en betaalbaar) als ik besluit om er niet op te gaan gamen, dit is tenminste lekker makkelijk mee te nemen.
Puick plan!

Verwijderd

iaxe393 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:04:
[...]
Zat zo eens te kijken, maar zijn dat nou de zelfde laptops maar dan duurder? :/ ik zie in ieder geval geen verschil bij bijv de eerste (goedkope) 15'' behalve de prijs
Dat klopt. Daar moet je nooit kijken en bestellen, het is inderdaad duurder. Gewoon op de 'consumenten' afdeling bestellen. Je krijgt natuurlijk overal een bon waar de btw op staat en die je af kan trekken, ook bij de Mediamarkt (ook al is er BTW-vrije aanbieding eind januari), maar dit weet iedereen wel zo'n beetje. :)

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 17:24
iaxe393 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:04:
[...]

De verschillen zitten hem in de Windows versie (Home vs Pro) en mogelijkheden voor extra lange/uitgebreide garantie geloof ik. Ook zijn er soms leuke aanbiedingen op één van de twee series. Het loont in mijn ervaring wel om ze in ieder geval allebei te bekijken :)

• Adriaan X
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik heb afgelopen maand de Dell XPS 15 besteld, ook en vooral voor professioneel gebruik. Altijd spannend om zo'n duur model te kopen, zeker als je de kritische noten leest bij de verschillende laptops.

Het grote voordeel van de Dell XPS 15 vind ik dat het een 15"-scherm heeft, maar dat de laptop zelf zeer compact is (rondom 3cm kleiner dan mijn oude 15"-ASUS N53sv). En eerlijk gezegd - mijn vriendin heeft een 13"-Lenovo, vind ik een 15" echt prettiger werken (als ik niet ben aangesloten op een extern scherm). Zeker als je met Photoshop of andere grafische software werkt is een breder beelddiagonaal wel wenselijk (al is dat mijn persoonlijke voorkeur).

Zoals meer is aangegeven kun je bij Dell als zo'n nieuwe XPS 15 kopen van rond de 1500 euro. Al zou ik zelf denk ik wel even meer geld investeren in meer RAM, meer opslag en gewoon een i7-processor. Ik lees vaak dat het niet nodig zou zijn, maar ik neem aan dat je zo'n laptop ook over 3 of 4 jaar wilt gebruiken. Dan moet je daar niet teveel op bezuinigen naar mijn idee. Sowieso zit je met dergelijke specs al gauw boven de 1500 euro. Ik heb trouwens niet gekozen voor touchscreen (want glinsterend scherm waarin ik mezelf kan zien is irritant alsook de vingerafdrukken erin) en ook heb ik dat vingerscan-geval er niet bij genomen. Nutteloze zaken waarvoor je weer extra moet bijbetalen zonder meerwaarde.

Uiteindelijk heb ik de laptop ook zakelijk gekocht en was ik iets meer geld kwijt dan wat ik ervoor wilde uitgeven, maar ik heb er geen spijt van :-) !

[ Voor 9% gewijzigd door Adriaan X op 16-10-2017 14:19 ]

• Adriaan X
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03-2018
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:38:
[...]

Dat klopt. Daar moet je nooit kijken en bestellen, het is inderdaad duurder. Gewoon op de 'consumenten' afdeling bestellen. Je krijgt natuurlijk overal een bon waar de btw op staat en die je af kan trekken, ook bij de Mediamarkt (ook al is er BTW-vrije aanbieding eind januari), maar dit weet iedereen wel zo'n beetje. :)
Ik vind het altijd lastig om als zakelijke klant als particulier in te kopen. Ik ben daar altijd wel huiverig voor. Uiteindelijk betaal je dan met je zakelijke rekening waar een bedrijfsnaam op staat en kun je daar een hoop gedoe mee krijgen wanneer ze moeilijk willen doen over garantie en dergelijke. Overigens geven de meeste fabrikanten maximaal 2 jaar fabrieksgarantie, terwijl de meeste laptops wel langer dan 3 jaar meegaan (daarna beginnen meestal de serieuze gebreken).

Verwijderd

Adriaan X schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:16:
[...]
Ik vind het altijd lastig om als zakelijke klant als particulier in te kopen. Ik ben daar altijd wel huiverig voor. Uiteindelijk betaal je dan met je zakelijke rekening waar een bedrijfsnaam op staat en kun je daar een hoop gedoe mee krijgen wanneer ze moeilijk willen doen over garantie en dergelijke. Overigens geven de meeste fabrikanten maximaal 2 jaar fabrieksgarantie, terwijl de meeste laptops wel langer dan 3 jaar meegaan (daarna beginnen meestal de serieuze gebreken).
Dit is geen enkel probleem, juist een voordeel. Een eenmanszaak of VOF is een natuurlijk persoon, dus daar kan je sowieso de bon op je eigen naam laten zetten en niet op de bedrijfsnaam, want dat is wettelijk gezien hetzelfde. Alleen heb je als consument wel langer garantie (2 jaar) en wet koop op afstand die geldt.

Bij de BV is het ook geen probleem, die koopt het apparaat gewoon in. Declaratie voorgeschoten van prive.

• LucaNeel
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-11 16:51
Ik zou toch gaan voor een Intel graphics 620. Hierdoor betaal je in het geheel minder geld en is de laptop meestal betere kwaliteit omdat er geen extra koper heatsinks in gezet zijn met een ventilator. met andere woorden meer geld en ruimte om de laptop de verbeteren. Tegenwoordig kan je trouwens veel games spelen op een Intel graphics 620. Rocket league of CS:GO kan je makkelijk aan.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-11 15:36
Ben een beetje naar hetzelfde als jou op zoek. Volgens mij is de HP Envy 13 ook een uitkomst; dezelfde binnenkant als de Spectre, maar dan met 8e generatie Intel én MX150 waar je redelijk op kan gamen.

Is wel €1.400, maar pas vanaf gister te koop. Ik wacht eigenlijk nog op de full-hd variant met de MX150.

Check: pricewatch: HP Envy 13-ad133nd

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• iaxe393
Reaper.JA2 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

Ben een beetje naar hetzelfde als jou op zoek. Volgens mij is de HP Envy 13 ook een uitkomst; dezelfde binnenkant als de Spectre, maar dan met 8e generatie Intel én MX150 waar je redelijk op kan gamen.

Is wel €1.400, maar pas vanaf gister te koop. Ik wacht eigenlijk nog op de full-hd variant met de MX150.

Check: pricewatch: HP Envy 13-ad133nd
Erg interessant. ga deze zeker even in de gaten houden. thanks!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
iaxe393 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:26:
[...]

Degene waar ik naar keek hebben een nvidia 1050 er in zitten, dat klonk wel prima eigenlijk (en een upgrade vanaf m'n huidige 965)
Niet echt een upgrade, vrijwel gelijkwaardig:

http://gpu.userbenchmark....50-Mobile/m24481vsm211022

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• iaxe393
true :+ maar dan wel in een latop van 1.3kg ipv 3kg :D

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:56
[afbeelding]
Windows 10 Home 64
512 GB PCIe SSD

Intel® HD Graphics 620

Overweeg zelf de binnenkort leverbare Spectre X360 13-ae010nd aan te schaffen met een adviesprijs van 1.599. De "oude" hierboven vermelde ac011nd versie nu redelijk goedkoop, maar met "slechts 8GB" SDRam : https://www.electrocorner.nl/hp-spectre-x360-13-ac011nd.html

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Meubelmaker schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:14:
[...]

Overweeg zelf de binnenkort leverbare Spectre X360 13-ae010nd aan te schaffen met een adviesprijs van 1.599. De "oude" hierboven vermelde ac011nd versie nu redelijk goedkoop, maar met "slechts 8GB" SDRam : https://www.electrocorner.nl/hp-spectre-x360-13-ac011nd.html
Voor mijn gebruik is 8gb voldoende. Zit redelijk prijsverschil tussen... 400 euro. Maar volgens mij ook fingerprint in de aan knop en sd kaart lezer toch? Dat is eigenlijk wat ik mis.

Heb Lenovo 7-in-1 usb-c Dock voor 59 euro
gekocht. Aanrader. Super compact, HDMI, sd kaart lezer, paar usb 3 poorten en usb c charge passtrough. Ben er erg blij mee.

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:56
rtenklooster schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:48:
[...]

Voor mijn gebruik is 8gb voldoende. Zit redelijk prijsverschil tussen... 400 euro. Maar volgens mij ook fingerprint in de aan knop en sd kaart lezer toch? Dat is eigenlijk wat ik mis.
Oei, overheen gelezen de sneaky opmerking : HP Renew Product!!!!! 8)7 Moet maar eens een cursus "goed lezen" gaan volgen :(

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[afbeelding]
Windows 10 Home 64
512 GB PCIe SSD
Intel® HD Graphics 620

Deze laptop heeft toch een glimmend scherm? Is wellicht iets waar de topic starter wel of niet van houdt...
Pagina: 1