Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Dag,

Ik ben al een tijdje werkzoekende en kwam laatst via via in contact met iemand die nog een leuke vacature had. Ik heb deze persoon mijn naam doorgegeven en aangegeven dat hij mij kon vinden via Linkedin en ik gaf mijn telefoonnummer door.

Nou werd mijn Linkedin gisterenmiddag 'annoniem' bekeken. Hier kreeg ik ook een melding van.
Die betreffende persoon appte mij vervolgens op mijn telefoon dat hij mijn profiel had bekeken en dat hij nog wat van zich liet horen.
Ik gaf aan dat ik gezien had dat iemand mijn profiel had bekeken, maar dat deze annoniem stond. Deze persoon wist niet dat hij zijn profiel had afgeschermd. Hoe dan ook, hij zou nog van zich laten horen.

Echter kreeg ik vanochtend weer een melding dat mijn profiel was bekeken. Er stond achter: '15m geleden'. Dit keer door dezelfde persoon, maar dan niet annoniem. Echter kun je doorklikken op 'alle weergaven' en dan zie ik dat deze persoon mijn profiel 19 uur geleden heeft bekeken. Nu zie je dit ook niet meer als annoniem.

Kan ik er vanuitgaan dat deze persoon vanochtend mijn profiel nogmaals heeft bekeken? Of krijg ik gewoon deze melding omdat de betreffende persoon zijn privacy status heeft aangepast en zie ik dit alsof hij opnieuw heeft gekeken, maar is dit in wezen gewoon dezelfde als die van 19 uur geleden?

[ Voor 4% gewijzigd door Yogibeer op 13-10-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een x denk ik. Maakt het veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Het maakt niet heel veel uit. Ben gewoon erg nieuwsgierig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Met LinkedIn weet je dat nooit. Ik zet nu even een alu hoedje op, maar ik kijk er niet van op dat zij met dit soort meldingen je proberen over te halen om een premium account af te nemen. Dan zie je altijd wie jouw profiel heeft bekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hij (recruiter neem ik aan) bekijkt je profile anoniem (1ste keer) en heeft de privacy aangepast daarna denk ik. Daarop heeft hij contact gezocht met zijn het bedrijf met de vacature en heeft hij jouw Linkedin profile nogmaals bezocht om de nodige zaken door te geven aan dat bedrijf. De reden dat je nu zijn naam ziet komt volgens mij doordat hij zijn Linkedin profile openbaar heeft gemaakt (in de tussentijd).

[ Voor 33% gewijzigd door Frostbite op 13-10-2017 11:09 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Frostbite schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:06:
Hij (recruiter neem ik aan) bekijkt je profile anoniem (1ste keer) en heeft de privacy aangepast daarna denk ik. Daarop heeft hij contact gezocht met zijn het bedrijf met de vacature en heeft hij jouw Linkedin profile nogmaals bezocht om de nodige zaken door te geven aan dat bedrijf. De reden dat je nu zijn naam ziet komt volgens mij doordat hij zijn Linkedin profile openbaar heeft gemaakt (in de tussentijd).
Kortom, dit zou betekenen dat hij vanochtend nogmaals heeft gekeken.
Wat ik als positief zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Yogibeer schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

Kortom, dit zou betekenen dat hij vanochtend nogmaals heeft gekeken.
Wat ik als positief zie :P
Dan lijkt er wel op. Of het positief is weet je pas op het moment dat hij belt dat de externe partij een gesprek met je wil.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Frostbite schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:17:
[...]

Dan lijkt er wel op. Of het positief is weet je pas op het moment dat hij belt dat de externe partij een gesprek met je wil.
True!

Maar ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe het werkt. Het kan ook zijn dat je met terugwerkende kracht alsnog een melding krijgt dat deze persoon het was. Puur omdat de privacy is aangepast. En dat het daaorm lijkt alsof deze persoon 15 minuten geleden je account bekeek, terwijl het in werkelijkheid 20 uur geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Inmiddels contact gehad met iemand van de klantenservice van Linkedin.
(Overdreven natuurlijk, maar zo iets laat mij niet los :P)

Het lijkt er inderdaad op dat mijn profiel opnieuw bezocht is. Dat ik nu ook de volledige naam zie ik het bezoek van gisteren komt omdat de privacy is aangepast en de betreffende persoon opnieuw gekeken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogibeer schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:57:Ik ben al een tijdje werkzoekende
Off-topic: En dan gaat LinkedIn vrij weinig uithalen. Ervaringsdeskundige hier. Begrijp sowieso niet waarom mensen uberhaupt nog gebruik maken van LinkedIn, is langzaam af aan het glijden tot een vraag en aanbod tussen halfnaakte vrouwen en eenzame mannen.

Enfin, on-topic: De kans bestaat dat je profiel tweemaal door dezelfde partij is bekeken. Ik zou er als ik jou was niet zo op hangen, op dat ene specifieke gegeven. Als er oprechte interesse is dan wordt daar zondermeer wel actie op ondernomen. Enige dat je kan doen is jezelf zo goed mogelijk profileren. Dus, loop zelf ook nog een keer door je LinkedIn heen. Ben je er volledig tevreden over? Zo ja, vertrouw er dan maar op. Zo nee, onderneem stappen om het profiel te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 14:48

Barrycade

Through the...

Qua zoeken; ik neem dat je de optie aan hebt gezet dat je voor recruiters vindbaar bent als kandidaat?

Ik heb dat eens aangezet wegens oriëntatie richting een andere baan.

Uiteindelijk weer uitgezet omdat ik intern een leuke stap kon maken, maar in de tussentijd ook zeker een aantal gesprekken gehad via LinkedIn voor functies die ook relevant hadden kunnen zijn.

Ook ontvang ik relevante functies via LinkedIn die passend zijn.

Dus zal wellicht niet voor ieder beroepsgroep gelden. Maar LinkedIn kan zeker wel helpen in het zoeken naar een baan.

Maar TS niet zo paranoia, dat je zelfs de servicedesk van LinkedIn gaat bellen gaat in mijn ogen wel wat (te) ver. En komt wat wanhopig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 17:36
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:33:
[...]
Off-topic: En dan gaat LinkedIn vrij weinig uithalen. Ervaringsdeskundige hier. Begrijp sowieso niet waarom mensen uberhaupt nog gebruik maken van LinkedIn, is langzaam af aan het glijden tot een vraag en aanbod tussen halfnaakte vrouwen en eenzame mannen.
Met alle respect, maar dan ben je duidelijk geen ervaringsdeskundige. Hier iemand die al jaren ervaring heeft met bedrijven die in LinkedIn investeren. Momenteel ben ik werkzaam voor een bedrijf die jaarlijks 75k investeert in LinkedIn. Naast LinkedIn maken wij ook gebruik van andere kanalen en er is geen ander kanaal die beter scoort dan LinkedIn.

@Yogibeer vergeet niet de nieuwe functie aan te zetten waar je kan aangeven open te staan voor een nieuwe functie. En hier een aantal tips om je profiel te pimpen: https://business.linkedin...rofile---site-version.pdf

Succes!

[ Voor 38% gewijzigd door Vijeta op 12-02-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vijeta schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:44:Met alle respect, maar dan ben je duidelijk geen ervaringsdeskundige. Hier iemand die jaren voor LinkedIn heeft gewerkt en momenteel werkzaam is voor een bedrijf die jaarlijks 75k investeert in LinkedIn. Naast LinkedIn maken wij ook gebruik van andere kanalen en er is geen ander kanaal die beter scoort dan LinkedIn.
Persoonlijke ervaring: Geen drol mee opgeschoten in het vinden van een baan. Oh, en mijn vrouw hield er een stalker aan over. Ja, echt professionele omgeving, dat LinkedIn. rofl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:16
Ik heb via LinkedIn twee verschillende klanten leren kennen, samen goed voor meerdere jaren werk en meerdere tonnen omzet. Soms komen interessante relaties zomaar langs in je feed omdat een oude collega of vriend of zakenrelatie metbze connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Bij LinkedIn heb ik gemengde ervaringen.

De ene recruiter neemt contact op via InMail, als die blijk geeft van enige kennis in mijn vakgebied reageer ik... al dan niet geïnteresseerd.
De andere heeft geen kennis en probeert mij te vangen voor een expert +++ functie terwijl mijn profiel medior uitdraagt... die negeer ik.

Recruiters die mij spammen met connection verzoek rapporteer ik.

Voor mijn werkgever is het wel fijn dat ik LinkedIn heb aangezien potentiële opdrachtgevers makkelijker mijn CV kunnen vinden en vaardigheden weten.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Pagina: 1