Post van Trombosestichting. Toevallig klant van Ziggo?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 20:00
Goedemorgen,

Vanmorgen heb ik opeens post ontvangen van de trombosestichting. Ik heb nog nooit iets gedaan met deze stichting, ik wist niet eens van het bestaan af. Het is wel geadresseerde post, zelfs met aanhef. Echter, er staat een vreemde spelfout in mijn achternaam. Een spelfout die tot nu toe alleen Ziggo heeft gemaakt (en het lijkt scheer onmogelijk om dit aan te laten passen, maar dat valt even buiten deze discussie).

Vandaar mijn donkerbruine vermoeden dat Ziggo mijn persoonlijke gegevens heeft doorgegeven (of verkocht) aan deze stichting. In de brief zelf staat niet vermeld hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen. Alleen een verzoek of je donateur wilt worden.
Kon er op internet niets over vinden, maar wellicht ook omdat de post pas vanmorgen is binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Medetweakers kunnen dit waarschijnlijk niet zien of uitzoeken.
Is dit echt een specifieke spelfout, of kom je dit vaker tegen?
Een spelfout is zo gemaakt.

https://webwinkel.trombosestichting.nl/privacy/
Wel gebruiken wij uw gegevens om u zo goed mogelijk te kunnen helpen en/of om u schriftelijk te informeren over onze activiteiten. Als u hier vragen over hebt, dan kunt u contact opnemen met de Trombosestichting via telefoonnummer 071 – 561 77 17. Als u geen prijs stelt om iets van de Trombosestichting te horen of te ontvangen, meldt u dat dan schriftelijk met aan Trombosestichting Nederland, Postbus 100, 2250 AC Voorschoten, dan verwijderen we uw gegevens uit ons bestand.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
wizai schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:52:
Medetweakers kunnen dit waarschijnlijk niet zien of uitzoeken.
Is dit echt een specifieke spelfout, of kom je dit vaker tegen?
Een spelfout is zo gemaakt.

https://webwinkel.trombosestichting.nl/privacy/

[...]
Het gaat niet om 1 lettertje verkeerd, het gaat echt om een hele vreemde spelling van mijn achternaam. En die heb ik alleen bij Ziggo nog gezien.
Hoe zou de Trombosestichting, waar ik nog nooit van had gehoord, opeens aan mijn adresgegeven én naam komen? Die moeten ze ergens vandaan hebben gehaald. En omdat er in deze aanhef precies dezelfde vreemde spelfout is zoals Ziggo dat doet verdenk ik Ziggo ervan om mijn gegevens te hebben doorgegeven. En dat zou ik heel vreemd vinden.

Ik snap dat mede Tweakers dit niet voor mij uit kunnen zoeken, ik vraag me gewoon af of er meer Tweakers zijn die ook uit het niets post krijgen van de Trombosestichting en ook klant zijn van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Heb geen direct bewijs, maar hier ook de combi ziggo en dezelfde brief.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik weet alleen dat het vandaag wereld trombose dag is. misschien dat Ziggo dat ondersteunt, en zo gegevens deelt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hackus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:13:
Ik weet alleen dat het vandaag wereld trombose dag is. misschien dat Ziggo dat ondersteunt, en zo gegevens deelt
Ongeacht de dag, zou dat nogal.. lullig zijn

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Hackus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:13:
Dat is niet ter beoordeling van Ziggo...

Heb je toevallig een tripleplay pakket met telefonie en heb je een geheim nummer gevraagd? Zo niet, dan kunnen ze op die manier ook e.e.a. opscharrelen. Loterijen zijn ook berucht en ik heb bij ons zelfs het vermoeden dat er in het ziekenhuis/verloskundigepraktijk geboortekaartjes gekopieerd zijn, aangezien we sindsdien ook wat meer spam krijgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Señor Sjon schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

ik heb bij ons zelfs het vermoeden dat er in het ziekenhuis/verloskundigepraktijk geboortekaartjes gekopieerd zijn, aangezien we sindsdien ook wat meer spam krijgen.
Toevallig ergens een babypakket oid aangevraagd ?
(waar zwangere vrouwen en kennissen gek op zijn)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:23:
[...]

Staat inderdaad ook garant voor een hele stroom spam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
Babypakket.. geboortekaartjes..

OP zegt zelf:

Die foute spelling wordt alleen bij Ziggo gemaakt.

Wat is de conclusie? "het zijn geboortekaartjes of een babypakket" :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:30:
Babypakket.. geboortekaartjes..

OP zegt zelf:

Die foute spelling wordt alleen bij Ziggo gemaakt.

Wat is de conclusie? "het zijn geboortekaartjes of een babypakket" :+
En wat staat er ingesteld als naam op het mailadres bij Ziggo? Of de TS heeft het daar gecorrigeerd, of de weergegeven naam is inclusief de spelfout.... Of doet Ziggo niet aan "display names" in e-mails? (Ik gebruik mijn provider mail nooit.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy23
Ik heb geen babypakket oid aangevraagd maar ik denk ook dat die vraag niet aan mij maar aan Senor Sjon gericht is. Die gaf namelijk aan dat hij meer spam ontvangt sinds hij in het ziekenhuis/verloskundige praktijk is geweest.

In ieder geval, ik zie tot nu toe dat er 1 iemand is die ook deze brief heeft ontvangen en klant is van Ziggo.
Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of er zo ook mensen komen die geen klant zijn bij Ziggo, en ook nooit zijn geweest, en ook opeens deze brief krijgen. Als dat niet het geval is, is het voor mij wel vrij zeker dat het bij Ziggo vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:33:
[...]

En wat staat er ingesteld als naam op het mailadres bij Ziggo? Of de TS heeft het daar gecorrigeerd, of de weergegeven naam is inclusief de spelfout.... Of doet Ziggo niet aan "display names" in e-mails? (Ik gebruik mijn provider mail nooit.)
Het gaat om mijn achternaam in de administratie van Ziggo.
Die hebben ze 3 jaar geleden, toen wij klant werden, al verkeerd ingevoerd en daarna hebben we ongeveer 5x aangegeven dat dat fout is, maar ze passen het maar niet aan.
Het gaat om 2 fouten in mijn achternaam. Iedere keer dat Ziggo ons benaderd, via e-mail of per post, zien we die aanhef. Ook als we inloggen op het klantenportaal van Ziggo zien we die foute aanhef staan.

Vandaag hebben we post gekregen van de Trombosestichting, en in de aanhef die zij gebruiken staan precies dezelfde spelfouten in onze achternaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Dan zal ik Ziggo eens bellen als ik jou was, ik verwacht alleen niet dat het helpdeskprotocol hierin voorziet en je dus geen antwoord krijgt. Je zou hun forum kunnen proberen.
Hackus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:23:
[...]

Hell no, dan zit je er tot eind der tijden aan allerlei spam vast. :+

[ Voor 45% gewijzigd door Señor Sjon op 13-10-2017 10:48 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Ik heb al langer het vermoeden dat Ziggo (of medewerkers van Ziggo die wat willen bijverdienen) soms dit soort ongein uithalen.

Op mijn Ziggo vaste telefoonnummer ontvang ik al sinds ik klant van Ziggo ben vaak van die Indiase "Microsoft"-spamtelefoontjes. Bij Vodafone had ik sinds eind jaren '90 een prepaid mobiel nummer waar ik dat soort telefoontjes nooit ontving. Totdat Ziggo en Vodafone gingen samenwerken. Toen plots wel.

Ook lijkt het er op dat mijn prepaid nummer zonder mijn toestemming in de database van Ziggo aan mijn Ziggo vaste nummer is gekoppeld, want als Ziggo mij op dat laatste nummer belt en ik neem niet op gaat sinds korte tijd direct daarna mijn mobiel af (kijken of dat ook met de spamtelefoontjes gaat gebeuren...).

Tot nu toe heb ik geen problemen met Ziggo gehad en ben ik altijd goed geholpen, maar dit soort Amerikaanse toestanden zorgen er nu niet exact voor dat ik op een ander adres weer voor Ziggo zou kiezen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
Amphiebietje schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:49:
Ik heb al langer het vermoeden dat Ziggo (of medewerkers van Ziggo die wat willen bijverdienen) soms dit soort ongein uithalen.

Op mijn Ziggo vaste telefoonnummer ontvang ik al sinds ik klant van Ziggo ben vaak van die Indiase "Microsoft"-spamtelefoontjes. Bij Vodafone had ik sinds eind jaren '90 een prepaid mobiel nummer waar ik dat soort telefoontjes nooit ontving. Totdat Ziggo en Vodafone gingen samenwerken. Toen plots wel.

Ook lijkt het er op dat mijn prepaid nummer zonder mijn toestemming in de database van Ziggo aan mijn Ziggo vaste nummer is gekoppeld, want als Ziggo mij op dat laatste nummer belt en ik neem niet op gaat sinds korte tijd direct daarna mijn mobiel af (kijken of dat ook met de spamtelefoontjes gaat gebeuren...).

Tot nu toe heb ik geen problemen met Ziggo gehad en ben ik altijd goed geholpen, maar dit soort Amerikaanse toestanden zorgen er nu niet exact voor dat ik op een ander adres weer voor Ziggo zou kiezen... :(
Grappig dat je dat aanhaalt van die Indiase "Microsoft" medewerkers. Die heb ik namelijk ook laatst aan de telefoon gehad. Maar dat verhaal heb ik al van zoveel mensen gehoord dat ik het niet direct heb gelinkt aan Ziggo.
Bovendien kan ik me ook iemand herinneren die niet bij Ziggo zit en daar moest ik wel de computer oplappen want die was voor deze truc gevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:42
Ik zit al jaren bij Ziggo, heb deze post niet ontvangen en wordt ook nooit gebeld door Indiase Microsoft medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
Hier geen van dat alles, klant van Ziggo sinds vorig jaar maart (woon sinds vorig jaar april op mezelf) zal vanavond eens zien of ik post heb van de trombosedienst.

Heb alleen geen vaste telefonie en mijn 06 zit nog bij Simyo i.p.v. Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Klant van Ziggo sinds mensenheugenis, maar geen post van de Trombosedienst.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Ik zie heel toevallig dit net bij de buren van security.nl :

https://www.security.nl/p...ressenbestand%2C+mag+dat_

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb het idee dat Ziggo ooit telefoonnummers gemorst heeft of gehacked is geweest.
Toen de Microsoft helpdesk begon te bellen een paar jaar geleden, betroffen het in mijn kenissenkring allemaal mensen die bij Ziggo waren. Dus je posting verbaast mij niet zo. Wel vervelend voor je.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Ik denk dat je het beste kan beginnen met zoeken bij de Stichting en niet bij Ziggo. De stichting verwerkt jouw persoonsgegevens (o.a. jouw naam, getuige de brief). Bij het verwerken hoort het recht op inzage (artikel 35 Wet bescherming persoonsgegevens). Kort gezegd houdt dit in dat jij als betrokkene kan vorderen dat de Stichting jou informatie verschaft over de verwerking van jouw persoonsgegevens. Ze moeten dan onder andere vertellen welke persoonsgegevens ze hebben, voor welk doel ze verwerkt worden, maar ook wat de herkomst van de gegevens is. Als ze aan de wet willen voldoen, dan moeten ze zo'n verzoek behandelen.

Mocht je niet precies weten hoe je zo'n verzoek indient, dan kan je gebruik maken van de voorbeeldbrief van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Het beste lijkt mij om een inzageverzoek te sturen en lekker afwachten en vergeet niet de resultaten hier te delen :)

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:39

Boy

www.byoscoop.nl

BeToBe schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:13:
Ik denk dat je het beste kan beginnen met zoeken bij de Stichting en niet bij Ziggo. De stichting verwerkt jouw persoonsgegevens (o.a. jouw naam, getuige de brief). Bij het verwerken hoort het recht op inzage (artikel 35 Wet bescherming persoonsgegevens). Kort gezegd houdt dit in dat jij als betrokkene kan vorderen dat de Stichting jou informatie verschaft over de verwerking van jouw persoonsgegevens. Ze moeten dan onder andere vertellen welke persoonsgegevens ze hebben, voor welk doel ze verwerkt worden, maar ook wat de herkomst van de gegevens is. Als ze aan de wet willen voldoen, dan moeten ze zo'n verzoek behandelen.

Mocht je niet precies weten hoe je zo'n verzoek indient, dan kan je gebruik maken van de voorbeeldbrief van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Het beste lijkt mij om een inzageverzoek te sturen en lekker afwachten en vergeet niet de resultaten hier te delen :)
Ik heb ook zojuist een brief ontvangen, heb echt een WTF'je...er staat op "persoonlijk" zelfs, met een acceptgiro er al bij met alles ingevuld...
Hier ben ik niet van gediend en denk dat ik dit inderdaad ga doen!

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Hm. Goed doel of niet... Mensen ongevraagd lastigvallen zelfs met de melding 'persoonlijk' vind ik echt not-done.... En het lijkt dus ook wat dubieus hoe ze aan de gegevens gekomen zijn. Lijkt me de moeite van het uitzoeken waard. Ik ga het ook even volgen. Zelf (gelukkig!!) geen Ziggo klant meer... Maar het zou me niet verbazen dat het lek daar zit. Verschrikkelijke club, alles voor makkelijk geld verdienen en zo min mogelijk om de klant tevreden te stellen.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Roy23 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:42:
Goedemorgen,

Vanmorgen heb ik opeens post ontvangen van de trombosestichting. Ik heb nog nooit iets gedaan met deze stichting, ik wist niet eens van het bestaan af. Het is wel geadresseerde post, zelfs met aanhef. Echter, er staat een vreemde spelfout in mijn achternaam. Een spelfout die tot nu toe alleen Ziggo heeft gemaakt (en het lijkt scheer onmogelijk om dit aan te laten passen, maar dat valt even buiten deze discussie).

Vandaar mijn donkerbruine vermoeden dat Ziggo mijn persoonlijke gegevens heeft doorgegeven (of verkocht) aan deze stichting. In de brief zelf staat niet vermeld hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen. Alleen een verzoek of je donateur wilt worden.
Kon er op internet niets over vinden, maar wellicht ook omdat de post pas vanmorgen is binnen gekomen.
Dit is een taktiek die wij wel vaker toepassen als ik me ergens opgeef of lid van wordt. Een bepaalde combi van taalfouten in het adres/naam/geslacht enzo. Zo weet je vaak meteen wie je gegevens doorverkoopt.

Als ik een brief krijg voor mevr. Funkytip dan weet ik precies dat Mediamarkt mijn gegevens heeft doorverkocht.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Wij zitten ook bij Ziggo. Een paar weken terug ook gebeld door een Engels met buitenlands accent pratende man die belde over onze computer. De post hebben wij niet gehad. Wel een paar jaar terug, met de zelfde fout in de naam als bij Ziggo. Toen hadden wij al het vermoeden dat onze gegevens door gegeven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
Kom op zeg, het complot wordt steeds groter. Eerst heeft Ziggo persoonsgegevens aan de Trombosestichting verkoch, en daarna duiken er allerlei complottheorieën op dat Microsoft scammers ook al wat met Ziggo te maken hebben.

Aan TS: vraag de Trombosestichting om uitleg. En de rest: blijf on topic en ga er niet van alles bij halen; en helemaal dingen die niet bewezen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

@oohh: laten we de plot inderdaad niet woester maken dan hij is. Zeker omdat Ziggo 4 miljoen abonnees heeft, is de kans op wat voor combinatie dan ook al bijna 1 op 4 :). Blijft die gek gestelde naam wel als duidelijke hint, maar straks komt er iemand die is nat geregend èn bij Ziggo zit: coincidence? :+

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:32
Niet om bepaalde mensen te beschuldigen, maar Ziggo heeft wel een afdeling in India die administratieve dingen regelen. Wellicht dat daar iemand mooi een uitdraai heeft gemaakt van het klantenbestand. Gewone helpdeskmedewerkers kunnen namelijk niet een batch klantgegevens ophalen (zonder op te vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mooie complottheorieen gaan hier rond. Sommigen zijn wel extreem, extreem vergezocht overigens :)

Ziggo gaat heus dat soort gegevens niet verspreiden. Nee, heus niet. Die weten namelijk ook wel wat voor gevolgen dat voor ze heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ziggo-klant hier :w , geen brief.

Ik vind het nogal een hoog 'ik zie wat ik wil zien'-gehalte. :) Net als TS heb ik een nogal aparte achternaam, die vaak verkeerd gespeld wordt. En zo heel af en toe zie je inderdaad dat totaal-ongerelateerde instanties/bedrijven gewoon domweg dezelfde fout maken. It happens. Niemand is uniek :P

[ Voor 53% gewijzigd door naitsoezn op 13-10-2017 18:38 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Zo rare gedachte vind ik het niet dat iemand of Ziggo de gegevens heeft doorverkocht. Gebeurt wel vaker. Er is niemand hier die zegt dat dat gebeurt is. Maar er zijn toevalligheden. En dan is die gedachte helemaal niet raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
naitsoezn schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:35:
Ziggo-klant hier :w , geen brief.

Ik vind het nogal een hoog 'ik zie wat ik wil zien'-gehalte. :) Net als TS heb ik een nogal aparte achternaam, die vaak verkeerd gespeld wordt. En zo heel af en toe zie je inderdaad dat totaal-ongerelateerde instanties/bedrijven gewoon domweg dezelfde fout maken. It happens. Niemand is uniek :P
het is vergezocht, maar de eerder genoemde link;

negeer je maar voor het gemak? :+

Zou me niks verbazen van Ziggo hoor, dit soort acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik vraag me af of goede doelen zichzelf niet in de vingers snijden met dit soort acties. Nadat ik al meerdere keren gezeur heb gehad met lastiggevallen worden na donaties / bestellingen in de webshop van een winkel (iets wat ik graag doe, maar dat niet betekent dat ik ongevraagd lastiggevallen wil worden), en donateurwervers die aan de deur komen met een tablet waar je je gegevens in kunt vullen, nu ook het 'huren' van adresbestanden (zie Rode Kruis-link.)

Weten ze echt zeker dat dat is hoe ze het willen doen? Mijn sympathie wekt dat niet op namelijk.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

corset schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:07:
[...]

het is vergezocht, maar de eerder genoemde link;

negeer je maar voor het gemak? :+

Zou me niks verbazen van Ziggo hoor, dit soort acties
Ik begrijp je reactie niet zo goed als het een antwoord is om de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
naitsoezn schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:16:
[...]

Ik begrijp je reactie niet zo goed als het een antwoord is om de mijne :)
je zegt dat het zo vergezocht is, in de link wordt precies besproken dat het dus al eerder is voorgekomen. Dat is mijn punt.

Ik snap dat mensen echt gigantisch provider fanboy kunnen zijn, maar voor een site die zo graag "omg m'n privacy" is, vinden we dit allemaal goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

corset schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:34:
[...]

je zegt dat het zo vergezocht is, in de link wordt precies besproken dat het dus al eerder is voorgekomen. Dat is mijn punt.
Uhm ik noem helemaal niets 'vergezocht', hoe kom je daarbij :)

...
Ik snap dat mensen echt gigantisch provider fanboy kunnen zijn, maar voor een site die zo graag "omg m'n privacy" is, vinden we dit allemaal goed :P
.... En als dit een reactie is op wat ik heb getypt dan weet ik werkelijk niet waar je op gereageerd hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04
incaz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:14:
donateurwervers die aan de deur komen met een tablet waar je je gegevens in kunt vullen
Sinds we een briefje naast de deur hebben gehangen dat we geen machtigingen aan de deur tekenen is het lekker rustig bij ons 8) . Dat was eerder steevast hetzelfde gedoe: "Staat het project ook op de website? Dan kijk ik even en maak ik het zelf over." "Helaas kunt u dit project alleen steunen met een machtiging." "Dat is nou jammer, succes verder :w ".

Ik wil best doneren, geef me maar een IBAN en dan kunnen we zaken doen ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
naitsoezn schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

Uhm ik noem helemaal niets 'vergezocht', hoe kom je daarbij :)

...

[...]

.... En als dit een reactie is op wat ik heb getypt dan weet ik werkelijk niet waar je op gereageerd hebt ;)
Nee, natuurlijk..
Laat duidelijk zien dat het zo kan zijn, en dat het totaal geen "Ik zie wat ik wil zien" idee is.. ow wait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
Hier geen post, hebben ook Ziggo. Toevallig ook een spelfout in de achternaam (al gebruik ik standaard mijn achternaam + bedrijfsnaam bij dergelijke bedrijven of online bestellingen)

P. De Boer - IKEA
P. De Boer - Ziggo
P. De Boer - Bol
P. De Boer - matchis.nl

Etc :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FunkyTrip schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:45:
[...]

Dit is een taktiek die wij wel vaker toepassen als ik me ergens opgeef of lid van wordt. Een bepaalde combi van taalfouten in het adres/naam/geslacht enzo. Zo weet je vaak meteen wie je gegevens doorverkoopt.

Als ik een brief krijg voor mevr. Funkytip dan weet ik precies dat Mediamarkt mijn gegevens heeft doorverkocht.
Zo subtiel hoef je niet eens te zijn. Ik geef elke organisatie een ander emailadres, dus Rode Kruis zou misschien wel rode-kruis@domein.tld van mij krijgen, en ik zie zo’n adres soms op hele andere plekken weer terugkomen.

Zo werd ik een aantal jaren geleden donateur van een stichting (ik zal geen namen noemen maar in de top-10 van grootste goede doelen in Nederland) om een paar maanden later spam van een online kledingwinkel op dat adres te krijgen. Ik geloof nooit dat het adressenbestand door die stichting is doorverkocht maar misschien heeft een medewerker wat bij willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51

JK

Ik kreeg vorige week uit het niets ineens post van Unicef. Daarbij had ik ook al mijn vragen hoe ze aan mijn naam en adres kwamen. Toch ook maar even een mailtje er aan wagen hoe ze er aan komen. Ik heb wel Ziggo, maar ik kan niet direct linken, omdat er geen spelfout is.

Deze manier werkt averechts, ben er niet van gecharmeerd en het kost ook nog eens extra bomen. Los daarvan nog verzendkosten die vast worden opgehoest door de giften van mensen, die beter anders besteed hadden kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:12
Ik snap niet waarom dit een topic waard is, je hebt toch wel de voorwaarden gelezen toen je een abonnement afsloot :+ Ziggo mag dit gewoon doen volgens hun eigen voorwaarden:
art 20.7:
Ziggo kan de persoons- en verkeersgegevens van de Klant in het kader van de in het tweede lid van dit artikel bedoelde doelen verstrekken aan aan Ziggo gelieerde ondernemingen en zorgvuldig, op basis van de voorkeuren van de Klant, geselecteerde derden.
Als je dit niet wil kun je bij Ziggo bezwaar maken. Dit is geregeld in artikel 20.5 van de Algemene basisvoorwaarden.

Praktisch alle (telecom-)bedrijven hebben voor zover ik weet dit soort clausules in hun AV staan. Indertijd bij Orange moest je zelfs schriftelijk bezwaar maken tegen de praktijk.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 11:42

Grannd

da Granndest

Stuur de trombosestichting een brief/e-mail?

Onder de WBP (en straks AVG) moet de organisatie vertellen welke persoonsgegevens ze van je hebben en hoe ze hieraan komen.

Zie: https://autoriteitpersoon...cyrechten/recht-op-inzage

Binnen 4 weken heb je je antwoord :)

Als je zeker wil weten of ze van Ziggo komen, stuur je die een zelfde verzoek.

[ Voor 11% gewijzigd door Grannd op 18-10-2017 09:19 ]

Pagina: 1