Momenteel heb ik een GeForce GTX 780 in mijn systeem die ik gebruik voor het testen van CUDA software die ik zelf schrijf en zit te denken om deze kaart te vervangen voor een GeForce GTX 1050 Ti. Wat ik echter niet helemaal begrijp is het performance verschil tussen deze twee kaarten. Aan de ene kant zie ik dat volgens de Geekbench CUDA benchmarks er niet veel verschil zit tussen deze twee videokaarten (de 1050 Ti is scoort ongeveer 7% lager).
Echter volgens Wikipedia artikelen hebben deze twee videokaarten de volgende performance eigenschappen:
Zoals je ziet zijn de verschillen in theoretische performance veel groter. Kan iemand mij uitleggen waarom de GeForce GTX 780 en de GeForce 1050 Ti bijna net zo veel scoren in de Geekbench CUDA benchmark?
Echter volgens Wikipedia artikelen hebben deze twee videokaarten de volgende performance eigenschappen:
GFLOPS | Bandwidth (GB/s) | Geekbench | |
GeForce GTX 780 | 3977 (+100%) | 288 (+150%) | 99199 (+7%) |
GeForce GTX 1050 Ti | 1981 (-50%) | 112 (-60%) | 92291 (-7%) |
Zoals je ziet zijn de verschillen in theoretische performance veel groter. Kan iemand mij uitleggen waarom de GeForce GTX 780 en de GeForce 1050 Ti bijna net zo veel scoren in de Geekbench CUDA benchmark?