Toon posts:

Ervaring met MSI K7T Pro (6330)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Pro (6330) met een athlon 800. Met de nieuwste bios versie schijnt het beter mogelijk te zijn de overclocken. Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?
Verder moet ik een goede cooler hebben zowel voor de cpu als de kast en als het kan niet van die herrie dingen. Any tips????

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Voor zover ik weet is deze een beetje moeilijk met overclocken.. Er zitten namelijk geen multiplier settings in de bios.. (heb net nog effe op de site van msi gekeken, maar kon ook niks terug vinden bij bios-update!)

Bovendien is deze uitgerust met de KT133 chipset, dus een hoge FSB zit er ook niet in.. (als deze al instelbaar is!)

Het enige wat je zou kunnen doen, is de L-bruggen allemaal zo inkleuren en verbreken dat je de juiste multiplier en juiste voltage krijgt bij het opstarten..

Hier is in de search, of bij tomshardware wel wat over te vinden..

Succes!

Verwijderd

Je hebt dus zo'n classic athlon.
Je hebt voor deze processoren een device zodat je de core kunt verhogen boven de normale waarde.

Kijk maar eens bij oc-shop.nl daar hebben ze ook wel goede koelers en een tweaking device

• Twynn
:? De K7T Pro is toch echt uitgerust met een socket-A processor, dus zo'n goldfinger-device gaat dus niet werken..

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff bij msi gekeken en daar staat het volgende over de bios versies:

AWARD BIOS version 2.8
-Fix K7T Turbo Limited cannot adjust vcore
(Dus can nu wel de vcore aanpassen)

AWARD BIOS version 2.5
-Added more ratio function.

Zelf nalezen?

http://www.msi.com.tw/support/bios/mainboard/6xxx/6330/6330.htm

Ik wou graag wat meer weten over coolers ervaringen e.d. vooral hoeveel lawaai ze maken en houden ze het koud??

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 09:44 schreef Max2Max het volgende:
Nog ff bij msi gekeken en daar staat het volgende over de bios versies:

AWARD BIOS version 2.8
-Fix K7T Turbo Limited cannot adjust vcore
(Dus can nu wel de vcore aanpassen)

AWARD BIOS version 2.5
-Added more ratio function.

Zelf nalezen?

http://www.msi.com.tw/support/bios/mainboard/6xxx/6330/6330.htm

Ik wou graag wat meer weten over coolers ervaringen e.d. vooral hoeveel lawaai ze maken en houden ze het koud??
Pas op, de K7T Turbo heeft de KT133A chipset, die kan veel meer dan de KT133 die op de K7T Pro zit. MSI levert weliswaar één bios, maar de KT133A biedt meer functies (o.a. een fsb van 133).

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik die instellingen wijzig in de bios. Zal er niets gebeuren???

Vanavond toch ff uit proberen.

Verwijderd

Je zei dat je een athlon had.
Een tbird dus.

Ik heb zelf de k7t pro2 gehad.
Je kunt deze best wel overklokken.
Voor een goede koeler voor een goede prijs zou je een volcano2 kunnen nemen.
Wil je echt goed ga dan voor de zalman copper of de silverado. zeer goed en heel stil.

Met overklokken gewoon de bios 2.8 flashen.
De l1 cache inkleuren.

Dan kun je hem op ca 950-1000 Laten lopen.
>:)

Oja pas op voor de core.
Ik heb mijn tbird 800 ook al op zo'n manier gesloopt. |:(

• Twynn
Unreal: Da's nou juist het probleem.. Jij had de pro 2, hij heeft de gewone pro..

Daar kun je dus niet die settings wijzigen, dus geen multiplier en vcore instellen...

Dus moet het echt op de moeilijke manier gebeuren!!

Mad2Max: Als je toch die instellingen hebt (zou me verbazen), dan wel effe zorgen dat je proc unlocked is, anders gaat het nog niet :) )

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 10 juli 2001 10:21 schreef Twynn het volgende:
Unreal: Da's nou juist het probleem.. Jij had de pro 2, hij heeft de gewone pro..

Daar kun je dus niet die settings wijzigen, dus geen multiplier en vcore instellen...

Dus moet het echt op de moeilijke manier gebeuren!!

Mad2Max: Als je toch die instellingen hebt (zou me verbazen), dan wel effe zorgen dat je proc unlocked is, anders gaat het nog niet :) )
Precies, je hebt helemaal gelijk. De K7T PRo is niet te overclocken, alleen maar de fsb met 10 Mhz tot nu toe. De nieuwe bios zal ook niet helpen.
enigste manier van overclocken is idd L bruggen verbreken en verbinden tot de CPU als een snellere wordt herkend.

MSI K7T PRO met Duron 650 hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch echt die instelling in m'n bios staan. Zijn dat dan gewoon instellingen die niets doen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 10 juli 2001 10:35 schreef Max2Max het volgende:
Ik heb toch echt die instelling in m'n bios staan. Zijn dat dan gewoon instellingen die niets doen?
Dat je het voltage aan kunt passen wil niet zeggen dat je kunt overclocken....

Verwijderd

Topicstarter
Op welke BIOS versie draai jij dan?
Voor versie 2.8 draaide ik op versie 2.2 en toen kon ik ook alleen een voltage aanpassen.
Nu draai ik op versie 2.8 en hem ik meer instellingen dan alleen de voltage.
Ik zit nu op mijn werk dus kan niet ff kijken wat er nu precies stond.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 10 juli 2001 10:43 schreef Max2Max het volgende:
Op welke BIOS versie draai jij dan?
Voor versie 2.8 draaide ik op versie 2.2 en toen kon ik ook alleen een voltage aanpassen.
Nu draai ik op versie 2.8 en hem ik meer instellingen dan alleen de voltage.
Ik zit nu op mijn werk dus kan niet ff kijken wat er nu precies stond.
Verrassing:
2.8 !
Zijn wel at functies bijgekomen, maar overclocken kan niet. Is board gewoon niet geschikt voor.
Pagina: 1