Budget 4K tv 500/600 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Budget 4K tv.

Wat is je budget?
rond de 500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken via Ziggo. Netflix via chromecast (heb nu een chromecast 2, maar zal dan een ultra moeten kopen ooit) Ik heb ook een HP desktop mediacenter die waarschijnlijk 4K af kan spelen.
Eventueel via de ingebouwde netflix smart-tv applicatie.
Ik wil dus gewoon 4K kijken maar ben geen 4K downloader oid.
Smart-TV functie is niet perse noodzakelijk als ik 4K via de chromecast kan streamen. Ik merk bij m'n vrienden dat ze de smart functies eigenlijk nooit gebruiken. (muv netflix)

Wat heb je zelf al gevonden?

Mijn vrienden hebben beide een Samsung full HD en qua design en beeld vind ik dit wel mooie toestellen. Ik ben verder niet merkgebonden maar heb wel een goed gevoel bij Samsung. Verder heeft mijn pa een klein Salora tv'tje voor in de caravan en tja dat ding doet wat hij moet doen
Vanwege mijn budget:
Salora 55uhl2500 +- 525
+ goedkoop
- Geen smart functies

Salora 55uhs3500 +- 560
+ wel smart functies

Proline L5579UHDLED +- 549

Philips 55PUS6101 - 566
Philips 55PFK 5500 - 548
Philips 55PUS6201 - 608

LG 55LF652V - 595

Een categorie hoger zit vaak alweer rond de 650/700
Een goede uitblinker van 650 kan misschien ook nog wel als hij meerwaarde bied tegenover de eerder genoemde modellen.

Welke vragen heb je hier nog over?

Sommige modellen hebben HDR, wat is dit precies en is dit verwaarloosbaar?
Ik zou graag een aantal VVV bonnen willen gebruiken icm de aankoop (als je meerdere bonnen tegelijk kan gebruiken)
Het liefst wil ik een 55 inch maar mocht er nou een 48 inch model zijn die vele malen beter is en in het budget ligt heb ik daar ook wel interesse in.
Achteraf gaat mijn voorkeur toch een klein beetje uit naar een merk tv
Ik game er niet op kijk voornamelijk films/series/tv
3d vind ik niet relevant

Ik ga zodra ik thuis ben de modellen even linken en voorzien van meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-05 19:57
Heb je al gekeken naar TCL modellen? Deze zijn beschikbaar bij verschillende webshops. Ik zit zelf in hetzelfde schuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

LG biedt echt veel waarde voor het geld. Heb zelf 2 x een 55” naast een 65” LG. De 55” waren rond de 700 en hebben 4K+HDR en WebOS 3.5 dat erg snel is.

Ben er zeer over te spreken en zou dus echt in deze prijsklasse voor de LG gaan.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:57
kijk anders eens naar

https://myhumax.info/humax-pure-vision-display/

LG panels, maar dan zonder poespas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Bedankt voor de tips.

TCL ken ik niet nee, ik ga eens opzoek wat is is. Net als dat ik niet wist dat Humax ook tv's maakt. Ook daar ga ik even naar kijken. Thanks.

Ik heb inderdaad ook al een paar LG's gezien Kecin
pricewatch: LG 55UH605V Zilver, Zwart
pricewatch: LG 55UH615V Zilver, Zwart
en
pricewatch: LG 55UH661V Zilver

Waarbij de laatste ook Direct Led heeft.
Vinden jullie dat belangrijk? Edge led vs Direct Led?

En ik zag ook dat HDR een leuke optie is. Alleen is mij niet duidelijk of je dan beter HDR10 of Dolby Vision kan nemen.

Ik merk wel dat veel tv's een stukje goedkoper zijn bij plattetv.nl De zaak krijgt wel goede reviews, ook hier op tweakers alleen ze zitten niet in noord nederland dat is een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vaak kan je ook laten bezorgen en bel gerust ook een winkel voor een goede prijs.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ik heb een paar tv's gevonden die er denk ik wel een beetje uit springen Ik ben ook naar 49 inch modellen gaan kijken die liggen net meer binnen het budget:
pricewatch: LG 49UH620V Zwart 2016 model
* HDR10
* WebOS 3.0
* Direct- led en Local dimming
+4k upscaler
- 60Hz
- Dolby Vision volgens tweakers specs maar die vind ik niet terug op de site van LG

pricewatch: LG 49UH661V Zilver 2017 model
* HDR10
* HDR PRO ?
* WebOS 3.0
* 50Hz

pricewatch: LG 49UJ635V Zwart
* HDR10, Hybrid Log Gamma
* HDR active?
* WebOS 3.5
50Hz
- geen 4k upscaler

Erg vervelend, sommige modellen zijn alleen in de UK versie op de site van LG te zien en de specificaties van de NL en UK site zijn niet gelijk dus je kan ze moeilijk onderling vergelijken.

Ik zie ook soms dat het buitenlandse modellen zijn, die zouden goedkoper zijn dan NL/BE gecertificeerde tv's weet iemand hier meer van?

Wat is jullie mening verder? Heb ik nog modellen over het hoofd gezien? Is local dimming mooier dan alleen edge led?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vertrouw de site van LG. Maar WebOS 3 kan normaliter geupgrade worden naar 3.5.
4k upscaling zullen ze allemaal wel doen, maar daar merk je in de praktijk weinig van.
Ik zou het liefst voor een zo’n nieuw mogelijk model gaan van LG. P.s. Mocht je Spotify willen gebruiken op je LG dan kan dat niet meer, app is teruggetrokken door Spotify zelf.

Local of edge zou ik je weinig over kunnen vertellen, in theorie zou local beter moeten zijn. Check anders ook eens een lokale electronicazaak (en dan niet Expert ofzo), bijvoorbeeld Smits in Arnhem. Die verkopen vaak goedkoper en nemen meer de moeite om verschillen te laten zien. In weet niet in welke regio je zit?

Laatste tip: spaar door voor 55”, later ga je daar blij om zijn denk ik.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ik woon in Groningen.
Ik ben gister even bij de mediamarkt wezen kijken maar wordt daar wat overdonderd door alle modellen. En eerlijk gezegd vind ik alle tv's mooi beeld geven.

Wat is trouwens het verschil tussen HDR pro en HDR active.

En moet ik ook rekening houden met het aantal Hz? 50 of 60 of 100 ?

Ik heb zelf al iets meer gevonden:
HDR Premium is een officiële term, geïntroduceerd door de UHD Alliance van topmerken;
* LG gebruikt de termen OLED HDR, HDR Super en HDR Pro, waarbij de eerste twee HDR10 en Dolby Vision ondersteunen, en de laatste HDR10;
* Panasonic gebruikt de term HDR Pro voor televisies die minder dan 1000 nits helderheid hebben, maar wel HDR-videomateriaal ondersteunen;
* Sony gebruikt de term 4K HDR, waarmee bovendien extra HDR-videomateriaal beschikbaar komt via de Ultra-app van Sony pictures

[ Voor 73% gewijzigd door kaasaanfiets op 16-10-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ik neig heel erg naar de: pricewatch: LG 55UJ630V Zwart van 699 euro.

Zit er is deze prijsklassen nog veel verschil tussen andere modellen? Is er bijvoorbeeld een Samsung die net wat beter is in deze prijsklasse?

[ Voor 19% gewijzigd door kaasaanfiets op 16-10-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
kaasaanfiets schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:49:
Ik neig heel erg naar de: pricewatch: LG 55UJ630V Zwart van 699 euro.

Zit er is deze prijsklassen nog veel verschil tussen andere modellen? Is er bijvoorbeeld een Samsung die net wat beter is in deze prijsklasse?
Tv die goed is voor gamen. Alleen zijn de reviews niet mega positief. Heb je de Philips PUS6501 al bekeken? Of de LGUH850V. Die zijn net wat hoger aangeschreven bij mijn weten. Samsung is onbekend bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Reeker schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:57:
[...]

Tv die goed is voor gamen. Alleen zijn de reviews niet mega positief. Heb je de Philips PUS6501 al bekeken? Of de LGUH850V. Die zijn net wat hoger aangeschreven bij mijn weten. Samsung is onbekend bij mij.
Grappig, ik zit net thuis naar mijn nieuwe 49pus6561 te kijken. Ik kwam hem tegen op marktplaats en het was een mooie prijs dus ik heb hem maar gekocht.
Ik heb nu niet echt vergelijkingsmateriaal maar ik vind het beeld erg super mooi uit zien, ben er super blij mee en ook ambilight vind ik fijn kijken.

Hij is alleen een beetje vel als er veel wit beeld komt, maar dat kan ik vast nog wel instellen. Ik zag al diverse filmpjes met de juiste beeld configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
kaasaanfiets schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:30:
[...]

Grappig, ik zit net thuis naar mijn nieuwe 49pus6561 te kijken. Ik kwam hem tegen op marktplaats en het was een mooie prijs dus ik heb hem maar gekocht.
Ik heb nu niet echt vergelijkingsmateriaal maar ik vind het beeld erg super mooi uit zien, ben er super blij mee en ook ambilight vind ik fijn kijken.

Hij is alleen een beetje vel als er veel wit beeld komt, maar dat kan ik vast nog wel instellen. Ik zag al diverse filmpjes met de juiste beeld configuraties.
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Achteraf zat er een hele lichte horizontale streep door het beeld heen en gelukkig kon ik mijn tv weer terugbrengen en kreeg ik mijn geld terug.

Nou is de pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver mij heel goed bevallen. Vooral ambilight wil ik eigenlijk niet missen. Ik heb zelf een Ambivision setje maar die werkt de helft van de tijd niet en ik vond de kwaliteit van de ambilight van de tv zelf veel beter.

Is er nog een soortgelijke tv in deze prijsklasse of een tv die beter is?
Pagina: 1