Adobe apps vs. Pixelmator??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik ben een rookie wat betreft graphics design, maar zit toch even met een vraagje;
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede graphics app...

Het is voornamelijk de bedoeling dat ik mijn eigen website-logo en visitekaartjes leer ontwerpen.
Nu heb ik al een tijdje lopen rommelen met Photoshop/InDesign/Illustrator, maar ik kan er tot op heden echt geen wijs uit, ik vind de leercurve echt veel te hoog, zelfs niet na het lezen van een officieel Adobe CC leerboek die alles stap voor stap uitlegt.
Ik vind het echt veel te ingewikkeld, er zijn veel te veel opties waardoor het enorm verwarrend overkomt!!

Nu kwam ik van de week Pixelmator tegen (op macOS), en zit er over te denken om dat eens te proberen.
Hebben jullie daar toevallig ervaring mee, en zo ja... hoe verhoudt zich dit programma tegenover Adobe??
Kun je er een beetje normale dingen mee ontwerpen, en is de drempel wat lager?

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@The_Prodigy1982 Het klopt dat Adobe programma's een grote leercurve hebben, maar dat komt omdat de mogelijkheden echt enorm zijn.

Ben je bekend met Lynda.com? Ze hebben echt uitstekende tutorials om dit soort programmas te leren en ze hebben uiteraard een proefversie waardoor je flink wat kennis kan opdoen binnen korte tijd.

Vooral de "Essential Trainingen" zijn fantastisch.

Indesign

Illustrator

Photoshop

[ Voor 41% gewijzigd door Greatsword op 12-10-2017 16:27 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 19:43

Roytoch

Nietes

Ligt er een beetje aan wat je wil doen. Als je dingen als logo's en visitekaartjes wil maken voldoet pixelmator naar mijn mening en ervaring prima. Ook vanwege het enorme prijsverschil. Toegegeven, met Adobe kan je meer, maar voor eenmalig/incidenteel gebruik is een pakket als Photoshop wel een beetje overkill.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 23:48

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Kijk ookl eens naar de software van Serif . Hun Affinity pakketten kun je quasi (maar nog niet helemaal) tegenover de Adobe producten zetten. Op bepaalde vlakken lopen ze enigzins voor, op andere achter. Het grote voordeel: Ze vrij goedkoop, geen abbo's!!

Affinity Photo ≈ Adobe Photoshop
Affinity Designer ≈ Adobe Illustrator
Affinity Publisher ≈ Adobe InDesign; In ontwikkeling nog!

[ Voor 28% gewijzigd door 6129(15) op 12-10-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Roytoch schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:25:
Ligt er een beetje aan wat je wil doen. Als je dingen als logo's en visitekaartjes wil maken voldoet pixelmator naar mijn mening en ervaring prima. Ook vanwege het enorme prijsverschil. Toegegeven, met Adobe kan je meer, maar voor eenmalig/incidenteel gebruik is een pakket als Photoshop wel een beetje overkill.
Nice... en hoe is de leercurve voor een rookie?

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@The_Prodigy1982 Pixelmator

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 12-10-2017 16:46 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:44
Elke professionele app heeft een leercurve, dat is helaas iets wat het gevolg is van alle mogelijkheden die zo'n app bied. Het klopt wel dat de Adobe apps wat ingewikkeld zijn aangezien ze al een jaar of 20 aan bagage hebben. De affinity apps en Pixelmator zijn wat dat betreft wat gestroomlijnder maar het zal nooit echt makkelijk worden.

Al gaat mijn voorkeur bij pixelmator vs affinity apps uit naar die laatste.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Sketch ?
Pagina: 1