Led Dimmer aansluiten op een rare elektriciteitssituatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hemmo Paski
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-04-2025
Mijn vraag:
-Kan ik op mijn situatie een leddimmer (2 losse of een dual) aansluiten zodat ik beide set van 3 ledspots (4.5w ieder) individueel kan bedienen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
-Ik koop aan adv de oplossing die in nog moet vinden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Ik heb me echt rot gezocht om wijs te kunnen uit deze situatie, maar ik snap er echt helemaal niks van. Zijn er draden opgedraaid? Zal een elektricien het een en het ander erbij moeten aan laten leggen (dit vermoeden heb ik).

Wie kan er mij helpen met het vinden van een juiste dimmer / oplossing. Ik zou graag beide sets van 3 ledspots individueel willen kunnen dimmen. Hoe kan ik dit bereiken? (zie toegevoegde tekening)

https://postimg.org/image/3z4mze4ed7/
Afbeeldingslocatie: https://postimg.org/image/3z4mze4ed7/

Alle reacties

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De clips die je noemt zijn lasdoppen? Of kroonstenen?
In principe Kun je daar gewoon twee extra draden in Frotten, zolang je het maar parallel houdt.

Maar erg duidelijk is dit niet.
Gezien je de vraag moet stellen lijkt het me overigens wel aan te raden om er iemand bij te halen met wat ervaring.

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 12-10-2017 15:22 ]

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:33
Als ik het goed interpreteer zit er een dubbele schakelaar welke met 1 fase (bruine draad) gevoed word, en 2 zwarte draden naar de 2 lampen heeft. Bij elke lamp komt er een zwarte draad van de schakelaar een een blauwe nul.
De rest van de tekening doet niet ter zake, maar ik denk dat dit de dragen in de dozen zijn, getekend inclusief de lasdoppen.

Indien de TS 2 leddimmers koopt welke comptabel met de ledlampen zijn, kunnen deze gedimd worden. Gezien de tekening lamp staat en geen led lamp vermoed ik dat er momenteel nog conventionele lampen hangen.

Lost In Music

• Hemmo Paski
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-04-2025
Wat ik getekend heb zijn inderdaad de lasdoppen in de dozen en hoe alles precies loopt. Dit is een huurhuis en elektriciteit is inderdaad een beetje hokus pokus voor me. Ik heb al twee sets met 3x ledlampjes hangen. En zo doende dat ik het me afvraag of ze vrij eenvoudig met de huidige bedrading- of veranderingen hierin, te dimmen zijn.

Als het een kwestie van ergens een draadje bijstoppen is, dan zou het met deze tekening precies duidelijk kunnen zijn welke waar moet komen en hoe ik de elektricien kan instrueren. Wat zou evt een oplossing kunnen zijn? Aan de hand daarvan zou ik ook mn kosten kunnen inschatten voor de elektricien.

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:33
Zolang we niet weten welke led lampen er precies hangen, blijft het gokken.
https://www.google.nl/sea...er&oq=pwm+wall+dimmer+led

Een 230 Volt pwm dimmer zou kunnen werken indien deze ook geschikt is voor vermogens van < 5 Watt.
Echter hangt dit volledig van je led lampen af. Indien deze zelf een transformator en een voldoende grote condensator intern hebben, zal het niet lukken om deze te dimmen.

Of het kan hangt volledige van je armaturen af.

Lost In Music