Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wij mij graag verdiepen in de verschillende ZZP Pensioen producten.
Nu vond ik wel de website Moneywise die een aantal prodcuten vergelijkt, maar niet alle. Ook niet de nieuwe van b.v. Binck Pensioen.
Iemand anders misschien een tip voor een andere vergelijkingssite of andere informatie die ook in hetzelfde schuitje gezeten heeft als mij? Iets met een bos en bomen. ;)

Het gaat om een vergelijking van beleg producten (oftewel beleggingslijfrentes) als: ZZP Pensioen, Bright Pensioen, Brand New Day, Binck Pensioen, Perlas ZZP Pensioen, DeGiro Pensioenrekening en de 'bekende' banken. Dus niet banksparen.

[ Voor 6% gewijzigd door Edman op 12-10-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
Als zzp'er ben ik hier ook in geinteresseerd maar snap niet veel van de berekeningen die eruit komen.

Ze hebben het over een totale inleg op einddatum, maar die klopt 100% zeker niet met de gegevens die ik invoer.

Dan hebben ze het nog over een indicatie eindsaldo, die op nog niet op de helft ligt van het bedrag op de vergelijkingspagina (dit alles is al doorgerekend met de ingevoerde bedragen).

Misschien kijk ik scheef maar verdere uitleg staat er ook niet bij.

Edit: Percentages op de pagina en "meer info" sluiten ook niet aan. Berekende bedrag is ook afwijkend van mijn eigen berekeningen in Excel (scheelt een paar duizend en hebben beide percentages geprobeerd). De inleg sluit overigens ook totaal niet aan...

[ Voor 21% gewijzigd door Malt007 op 12-10-2017 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 14:14
Ik zou voor dat soort dingen ff die 100 euro ofzo investeren en langs een financieel adviseur gaan. Werk outsourcen aan mensen die er wel verstand van hebben zeg maar ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-04 16:14
Ik ben hier zelf ook over aan het nadenken. Ik neig voor Bright pensioen te kiezen. De reden is omdat ze alleen duurzaam beleggen, je mede eigenaar wordt van de onderneming, en ze heel duidelijk zijn over de kosten. Je kunt er ook ieder moment uitstappen en beleggen tegen kostprijs. Je betaald wel voor een lidmaatschap maar ze streven ernaar deze kosten steeds lager te maken. Een andere vergelijker waar ik naar gekeken heb is Brand New Day. Ik ben geen ZZP'er maar in loondienst, maar mijn werkgever heeft geen pensioenregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:38

Zenix

BOE!

Hebben jullie ook gekeken naar DeGiro? Kan je zelf beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-07 14:02
Bright kost je 210,- euro per jaar plus reguliere kosten, dus je moet flink inleggen om dat uberhaupt enigszins aantrekkelijk te maken.. Ik zou kiezen tussen Brand New Day en DeGiro. Beiden redelijk goedkoop, DG goedkoper en meer vrijheid en BND meer gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57
Waarom zou je een pensioen product doen? Puur om de VRH te omzeilen?

Gebruik de FOR, daarmee blijft je geld vrij beschikbaar ipv dat het tot je 70e geblokkeerd is... En gewoon lekker in box 3 vermogen opbouwen, slechts een klein beetje VRH vergeleken met de IB op de uitkeringen van pensioenproducten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:30

orf

pirke schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:03:

Gebruik de FOR, daarmee blijft je geld vrij beschikbaar ipv dat het tot je 70e geblokkeerd is... En gewoon lekker in box 3 vermogen opbouwen, slechts een klein beetje VRH vergeleken met de IB op de uitkeringen van pensioenproducten.
Als je in box 3 opbouwt, heb je daar over het algemeen al IB over betaald. Met FOR stel je de inkomstenbelasting alleen maar uit. Met het risico dat je bij staking tegen een hoger tarief die belasting alsnog betaalt. Of als je van bedrijfsvorm verandert, kun je ook alsnog aftikken. Pensioen in eigen beheer is nu afgeschaft en dat zie ik met FOR ook nog wel gebeuren.

Met een pensioenproduct stel je ook belasting uit en heb je een hoger rendement vanwege de uitgestelde belasting.

Met eigen vermogen opbouwen in box 3 is niets mis, het is handig om op meerdere paarden te wedden en niet al je geld vast te zetten tot je pensioenleeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
De FOR kun je 1 op 1 omzetten in lijfrente, waardoor het een pensioenproduct wordt, oftewel die keuze kun je altijd nog maken. Zolang je ofwel genoeg activa hebt (auto, inventaris, etc) om de FOR te dekken danwel de urengrens haalt (zodat negatief eigen vermogen geen probleem is) is de FOR beter. Op bruto vermogen haal je netto rendement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:30

orf

pirke schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 00:21:
De FOR kun je 1 op 1 omzetten in lijfrente, waardoor het een pensioenproduct wordt, oftewel die keuze kun je altijd nog maken. Zolang je ofwel genoeg activa hebt (auto, inventaris, etc) om de FOR te dekken danwel de urengrens haalt (zodat negatief eigen vermogen geen probleem is) is de FOR beter. Op bruto vermogen haal je netto rendement...
Het is uitgestelde belasting. Helemaal niet netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Elk jaar kun je grofweg 10k FOR opbouwen, wat je als liquide middelen naar privé kunt brengen. Potentieel krijg je daardoor een negatief eigen vermogen, maar het cash is daardoor wel privé. Als je dat gaat investeren is het rendement netto. Oftewel je kunt de uitgestelde belasting dus gebruiken om netto rendement te krijgen. Pas als je structureel niet aan je urengrens komt moet je de FOR vrij te laten komen, tot die tijd kun je prima met een negatief eigen vermogen werken.

Ipv beleggen kun je het ook gebruiken om je huis mee te financieren, probeer dat maar eens met je pensioenpot te doen ;)

Het is een gratis lening tegen 0% rente zonder voorwaarden (hooguit de urengrens halen elk jaar), een betere deal is er nergens te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik ben hier ook naar aan het kijken, en kan door de bomen het bos niet zien. Initieel wou ik gewoon bij Rabobank een ToekomstBeleggen rekening openen, maar nu zit ik toch naar Brand New Day en dergelijke te kijken. Alleen blijkt het extreem lastig hier een vergelijking tussen te maken.

Hier is een onafhankelijke vergelijking, alleen wel uit 2010: https://img.iex.nl/conten...nte_zonder%20provisie.pdf

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1022181

Brand new day zie ik niet in de meeste recentelijke vergelijking: http://www.moneyview.nl/d...endement%20banksparen.pdf
Wel zzppensioen (goedkoop) en BrightPensioen (beste productvoorwaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1022181

Over rendementen als je op google zoekt en de adwords skipt, kom je op deze pagina uit: https://brightpensioen.nl/zzp-pensioen-vergelijken/
Het is van BrightPensioen zelf, niet objectief dus. Wel een handig overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1154641

pirke schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:03:

De FOR mag nooit hoger worden dan he eigen vermogen. Dus het is niet mogelijk om de FOR te gebruiken om je (volledige) pensioen op te bouwen. Als startende zzp'er is het zeker handig (want geld nog niet vast), maar op een gegeven moment moet je het omzetten naar een lijfrente.
Enig idee hoeveel het omzeilen van de VRH op de lange termijn scheelt? Ik ben 36, als ik over de komende 30 jaar gemiddeld een procent aan VRH betaal scheelt dat zo maar ergens tussen 20 en 30%. Daarnaast heb je te maken met de omkeerregeling. Ik trek het nu tegen 52% af en betaal als ik met pensioen ga minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Anoniem: 1154641 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:42:
[...]

De FOR mag nooit hoger worden dan he eigen vermogen. Dus het is niet mogelijk om de FOR te gebruiken om je (volledige) pensioen op te bouwen. Als startende zzp'er is het zeker handig (want geld nog niet vast), maar op een gegeven moment moet je het omzetten naar een lijfrente.
Enig idee hoeveel het omzeilen van de VRH op de lange termijn scheelt? Ik ben 36, als ik over de komende 30 jaar gemiddeld een procent aan VRH betaal scheelt dat zo maar ergens tussen 20 en 30%. Daarnaast heb je te maken met de omkeerregeling. Ik trek het nu tegen 52% af en betaal als ik met pensioen ga minder.
De reserves (waaronder de FOR) zijn onderdeel van het eigen vermogen. Het enige wat niet mag is dat het eigen vermogen excl reserves negatief wordt (of in ieder geval niet negatiever dan je overige reserves als je die hebt).

Maar je zal inderdaad wel wat activa moeten hebben om het te balanceren. Dat kunnen je cash buffers zijn, dure auto, huis, intellectueel eigendom, etc. Zonder die activa heeft het geen nut om een hele grote FOR aan te houden. Het alternatief is om je cash tegen een zakelijk rentepercentage uit te lenen aan je partner ofzo zodat het activa kant blijft staan als vordering. Al weet ik niet of je dan je activiteitenomschrijving bij de kvk dient aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287936

Als je simpel in trackers wilt beleggen met of zonder lifecyle dan lijkt Brand New Day de beste optie v.w.b. de kosten. Voor de meer actieve belegger / beleggers met wat meer kennis van beleggen, kan Degiro Pensioenbeleggen iets zijn. Ik zit daar zelf voor de lage kosten en vooral dat je een ruimte keuze in aandelen, fondsen hebt. De prijsstructuur is (zeer) complex en zeker een verbeterpuntje.

Een handig overzicht heb ik gevonden op https://banksparenkeuze.nl/zzp-pensioen deze lijkt aardig up-to-date?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:17
Ik heb uit loondienst 2 verschillende beleggingspensioenen lopen bij Zwitserleven. Als ZZP-er wil ik nu ook zelf wat gaan storten op een pensioenrekening. Als ik de waardeoverzichten van Zwitserleven erbij pak dan vallen de kosten me erg mee. De ene polis was van een grote internationale werkgever met een kantoor van 50 man in Nederland. Daarbij worden door Zwitserleven jaarlijks 0,13% van de huidige waarde als kosten ingehouden? De andere polis heb ik zelf uitgezocht met een adviseur toen ik bij een klein bedrijf werkte. Daarbij wordt jaarlijks 0,4% van de huidige waarde als kosten ingehouden. Bij Brand New Day zijn de jaarlijkse kosten 0,59%.

Is Zwitserleven echt goedkoper dan BrandNewDay? Het enige wat ik kan bedenken is dat Zwitserleven belegt in fondsen van ACTIAM dat van dezelfde eigenaren is. BND belegt in fondsen van het niet-gelieerde Vanguard. Zouden ze via ACTIAM toch nog meer aan me verdienen?

[ Voor 4% gewijzigd door RichieB op 19-12-2018 13:55 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1