Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Office 365 mail profielfoto aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ITS PLUS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 12:49
Mijn vraag
Klant van me heeft een office 365 bedrijfsabonnement (business premium). Wanneer deze persoon een mail stuurt krijg je een bepaalde profielfoto te zien als ontvanger. Deze profielfoto is gelinkt aan de persoon, maar is niet voor extern gebruik zal ik zeggen. Deze zou dus moeten aangepast of gewist worden.

Echter als ik op de office.com inlog zie ik geen profielfoto staan.
Waar zit deze profielfoto ingesteld?

Foto wordt meegestuurd zowel als er via outlook gestuurd wordt als online via de browser.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Heb op office.com in de "my account" reeds gekeken, daar staat geen profielfoto ingesteld
- op de sharepoint gekeken, geen profielfoto ingesteld
- yammer gekeken, niets ingesteld als profielfoto
- lync/skype for business: geen profielfoto ingesteld
- delve: geen profielfoto

Ik weet niet meer waar kijken om dit te veranderen.
Persoon is beheerder, dus heeft alle rechten, verder in de firma zijn er geen beheerders meer die de foto erop zouden kunnen gezet hebben.

Wat zou ik nog over het hoofd gezien hebben? Heb me er al suf achter gezocht.

Alle reacties

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 16:45
Ik denk sharepoint profile, althans daar stel je meestal een foto in die ook meteen voor outlook/skype/etc is.

[ Voor 60% gewijzigd door rafler op 12-10-2017 13:03 ]

• ITS PLUS
rafler schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:02:
Ik denk sharepoint profile, althans daar stel je meestal een foto in die ook meteen voor outlook/skype/etc is.
sharepoint profile eveneens geen profielfoto ingesteld.
Als ik op de office.com inlog met die user, zie ik die betreffende foto die in de mail zit ook nergens staan. Het is effectief een foto gelinkt aan die persoon, maar niet voor zakelijk gebruik.

Overal waar ik kijk zie ik een lege profielfoto, dus heb er het raden naar waar die betreffende profielfoto erin geslopen is.

• rafler
Hoe is de opzet? On-premise AD?

Mocht on-premise AD aanwezig zijn, misschien een attribuut die verwijst naar een foto?

Hoe is die foto daar gekomen? Ik neem aan dat de klant dit zelf heeft gedaan op een manier?

• ITS PLUS
Geen on-premise ad.
Geen servers meer lokaal, alles staat in de cloud.
Office 365 is basisopstelling met 40 gebruikers, geen speciale rules/policy toegepast.

Persoon zelf heeft geen idee hoe die foto daarop terecht gekomen is . Die zal dit idd zelf gedaan hebben, maar ze heeft er geen idee van hoe die geraakt is.

• rafler
Als admin zijnde even een ticket aanmaken bij mickysoft die helpen je verder zonder kosten. Nadeel alleen is dat ze niet gaan vertellen wat de oplossing is :).

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:44
Mijn werk gebruikt Google G Suite en ik heb de mail ook thuis op mijn computer staan. Ondanks dat ik in mijn profiel op Google een andere foto heb geupload, zien anderen soms de "profielfoto" van mijn computer thuis.

Dit is het geval met macOS en Apple Mail. Wellicht is er iets soortgelijks bij deze klant aan de hand :)

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 16:26
Het klinkt mij als een "lokaal" probleem bij de ontvanger, staat deze foto niet bij de contactpersoon op de lokale computer bij de ontvanger?
Wat ziet een onbekend ontvanger als hij een mail van deze persoon ontvangt? (Je mag mij een mail sturen. Ik kan je een pm met mijn mailadres sturen.)

• ITS PLUS
@Piebas het is bij elke mail, heb een mail van die persoon naar mezelf gestuurd, en die foto staat er ook bij. (probleem doet zich voor zowel vanaf de smartphone/laptop van de klant, maar ook als ik op mijn toestel hier inlog onder die gebruiker).

Denk eerder dat het in de richting van @oohh zal zijn, persoon heeft ook gmail adres. Zowel thuis als op de iPhone geïnstalleerd, misschien zit daar een of andere app de boel te saboteren.
Heb vanuit het gmailadres al eens mail gestuurd, maar daar hangt de foto niet aan.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:09
nvm niet goed gelezen

[ Voor 78% gewijzigd door Aschtra op 12-10-2017 15:41 ]

Pagina: 1