Hackers stelen data over JSF bij een Australische onderaanne

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 23:41
Hackers stelen data over JSF bij een Australische onderaannemer

@Koekiemonsterr JSF is (beetje simpel gezegd) een project dat tot doel heeft om een vliegtuig te ontwikkelen dat vele vliegtuigtypen zou kunnen vervangen. De F-35 is geselecteerd als "winnaar". Dit artikel zou dan ook moeten spreken over de F-35, niet over "de JSF". Tenzij er echt data over het project gestolen zijn, maar dat is niet zo. Zie bijvoorbeeld (even snel gegoogled) dit artikel.

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:37

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Wodanford schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:19:
Hackers stelen data over JSF bij een Australische onderaannemer

@Koekiemonsterr JSF is (beetje simpel gezegd) een project dat tot doel heeft om een vliegtuig te ontwikkelen dat vele vliegtuigtypen zou kunnen vervangen. De F-35 is geselecteerd als "winnaar". Dit artikel zou dan ook moeten spreken over de F-35, niet over "de JSF". Tenzij er echt data over het project gestolen zijn, maar dat is niet zo. Zie bijvoorbeeld (even snel gegoogled) dit artikel.
Tja, op zich heb je wel gelijk, het typenummer als aanduiding is correcter, maar als ik F-35 in de kop of het artikel zelf zet, dan begrijpen veel minder mensen waar het over gaat.

Als het zou gaan over de 'F-16', dan weet iedereen waar het over gaat; als ik in plaats daarvan 'Flying Falcon' gebruik, dan begrijpt geen hond het :) Bij de JSF zal de aanduiding 'F-35' misschien wel nooit zo 'ingeburgerd' raken. Dit is niet helemaal een juiste vergelijking, want dan is het bij de F-35 geen 'JSF' maar 'Lightning II', maar het punt lijkt me duidelijk. Het gaat er toch een beetje om wat het meest duidelijk is, en het toestel is nou eenmaal voor iedereen bekend als 'de JSF'.