Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:44

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
geen idee in welk subforum het moet, dan maar hier :)

Ik werk op een lab, waarbij we druppels vloeistof op een stainless steel plaatje opbrengen.
Afbeeldingslocatie: https://www.bc-diagnostics.com/wp-content/uploads/2017/04/maldi-tof-ms-biotarget-96-chamber.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bart.chemi.muni.cz/content/02-research/01-our-interest/02-coupling/droplets.jpg

Nu droogt dit tergent langzaam. Ik ben op zoek naar een verwarmingselement die mijn gaat verwarmen, zodat het sneller indroogt. Vanwege de test mag deze niet meer verwarmen dan 40C, dit moet dus instelbaar zijn.

Heeft iemand een idee welke richting ik zou kunnen zoeken? Ik vond nu vooral terrarium en kweek benodigdheden, maar dit zijn vrij grote matten. Ik zocht meer iets van 10x10 cm

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je kan inductie gebruiken om het plaatje op te warmen.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
RemcoDelft schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:44:
Je kan inductie gebruiken om het plaatje op te warmen.
inductie werkt met magnetische energie.. Ik ben bang dat dit invloed gaat hebben op mijn test..

bovendien zie ik dat ze allemaal vanaf 60-80C verwarmen, dat is voor mijn test te veel

[ Voor 14% gewijzigd door greatgonzo op 12-10-2017 11:38 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Heb je voldoende luchtcirculatie en vochtafzuiging? Anders duurt het ook eeuwen voordat zo'n druppel verdampt is.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 14:25

killercow

eth0

Een arduino met een temperatuursensor, wat mosfets en vermogensweerstanden en je bent een heel eind denk ik. Pid control kan je gewenste temperatuur regelen, en de code is vast wel te vinden op github.

openkat.nl al gezien?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ik ben er al achter :)

https://www.gadgethouse.nl/usb-cup-warmer-p1109.html

voor een paar euro klaar!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-11 19:36
Ik weet niet hoe goed dat gaat werken, als het niet werkt kun je zoeken op 'silicone heating mat'. Als je zoekt kun je ze met allerlei specs vinden en sommige leveranciers kunnen ze ook op maat maken.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
Denk dat die warmer wordt dan 40 graden...

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-11 00:19
mocht dat niet werken (bijvoorbeeld omdat het niet aan je eis van afstelbaarheid voldoet) dan kun je gaan kijken bij laboratorium websites als boomlab of labmakelaar.
Overigens zal die 40C niet veel effect hebben. Je kunt beter op zoek naar een oplossing met droge lucht (compressor met adsorbtie of koeldroger) of stikstof; dan heb je het snel opgedroogd.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42

paQ

mica heater?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-11 21:32
Is het speciale/specifieke vloeistof? Kan dit niet met iets als alcohol of aceton zodat het sneller verdampt?

• SP
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11 22:36

SP

gebruik een vacuum desiccator, geen gezeur met te hoge temperatuur.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
is een vluchtige stof, maar door hogere luchtvochtigheid duurt het drogen soms lang.
Ik ga geen oplossingen zoeken van meer dan €100. Ik ga gewoon eens testen wat er gebeurd met zo'n plaatje.. net een silicone matje op ebay besteld voor €1,50 :)

Verwijderd

anders moet je eens zoeken op peltier element ;).
is genoeg over te vinden en grote kans dat het ook zit in je cup warmhoudplaat.
Pagina: 1