Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Zelf heb ik de mening dat het noodzakelijk is dat je tijdens je carrière je regelmatig opnieuw uitvind. Dat houdt dus ook in dat je blijft studeren en je door blijft ontwikkelen. Zelf vind ik het dan prettig om me zo breed mogelijk te ontwikkelen. Dat heb ik ook gedaan als ik naar mijn studiegeschiedenis kijk.
MTS-computerkunde, HBO-P personeelszaken, HBO-Ba maatschappelijk werk, Post-HBO management, Master zorg-ethiek.

Maar nu weer een paar jaar niets gedaan en het begint weer te kriebelen. En ik it dan nu te denken aan zoiets als bedrijfskunde. Ik heb geen zin om nog een keer een complete universitaire masterstudie (binnen 3 jaar) af te ronden naast een full-time baan. Moet wel leuk blijven.

Maar wel iets met bedrijfskunde. Nu heb ik even gekeken naar MBA opleidingen, wat een logisch gevolg zou zijn op deze studies. Maar van prijzen van 15.000 tot 44.500 word ik niet vrolijk. Het is ook niet om een "top-baan" te verkrijgen. Met mijn ervaring en huidige opleidingen kom ik al in aanmerking voor de banen die ik wil Ik wil juist verdiepen, kennis opdoen en al het even kan die toepassen. En dan merk ik nu dat ik iets mis op punt van bedrijfskunde.

Maar ja.. wat dan? Wie weet in het zuiden des lands een leuke en betaalbare bedrijfskunde opleiding (HBO/WO) die in deeltijd te volgen is?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Hoe zuidelijk is zuidelijk, bedoel je dan in de richting Limburg, Brabant, Zeeland, en hoe ver wil/kan je rijden? En ben je op zoek naar "echte" hogeschool/uni, of mag het ook iets a la NCOI of LOI zijn?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Oke, duidelijker is omgeving eindhoven. Maar Tilburg / Den Bosch mag ook.

Ik sta voor alles open. Zoek meer inhoudelijk antwoord. Wat is nu nog echt informatief leuk voor iemand die al >10 jaar werkt als manager, maar tegelijk ook wel een echt opleiding. En kan een beetje in eigen tempo gedaan worden, zonder super hoge kosten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zelfstudie? Dan zou een CFA level 1 iets kunnen zijn. Is eigenlijk een bachelor bedrijfskunde in een paar maanden.

Verder hoorde ik laatst iets over een opleiding met betrekking tot (big) data: https://www.jads.nl
Geen idee of dit in deeltijd wordt aangeboden.
Tot slot kun je rechten in deeltijd studeren, maar dat gaat een aantal jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Waarom zou je dat in godsnaam doen? Je kan beter die tijd besteden aan werkervaring in je huidige vakgebieden. Uiteindelijk zit je met allemaal diploma's waar je niets mee doet/kan.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Waarom? Gewoon om mezelf te verdiepen c.q. te verbreden. En mijn vakgebied is management en daar past bedrijfskunde zeker bij. Het gaat mij ook niet om de diploma's maar om kennis op te doen. Het moet dus inhoudelijk uitdagend zijn.

Die van big data zal ik eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Als het om verbreden en kennis opdoen gaat, waarom dan niet de tig online platforms zoals Coursera, EdX etc?

[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 14-10-2017 22:02 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Cyberpope schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:55:
Waarom? Gewoon om mezelf te verdiepen c.q. te verbreden. En mijn vakgebied is management en daar past bedrijfskunde zeker bij. Het gaat mij ook niet om de diploma's maar om kennis op te doen. Het moet dus inhoudelijk uitdagend zijn.

Mijn ervaring is dat je dan beter zelf wat kan gaan leren, misschien met hulp van cursusjes. Een opleiding bestaat gewoon voor een groot deel uit opvulling van zinloze theoretische troep. En dan kost het nog een klein fortuin ook...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
YoshiBignose schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:07:
[...]

Mijn ervaring is dat je dan beter zelf wat kan gaan leren, misschien met hulp van cursusjes. Een opleiding bestaat gewoon voor een groot deel uit opvulling van zinloze theoretische troep. En dan kost het nog een klein fortuin ook...
Oke. hier zit al een verschil van mening en beleving gok ik zo. Ik ben ook zorgethicus, zeg maar filosoof. Wat jij dus zinloze theoretische troep noemt, heb ik waarschijnlijk een andere kwalificatie voor. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:14
Is Open Universiteit niet iets?
Hebben zo te zien bedrijfskunde, kan je het op eigen tempo doen en hebben afdelingen in het zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cyberpope schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:55:

Wat wil je nu, verdiepen of verbreden?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Als het even kan bieden. Als manager weet ik natuurlijk al het nodige van bedrijfsprocessen (dat wil ik verdiepen), maar gok dat een goede studie mij ook gaat verbreden.

En ja, zeker is OU iets, maar wellicht dat iemand nog iets leuks weet waar ik niet aan gedacht hebt. (behalve OU, NCOI, LOI, en consorten)

Pagina: 1