Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave M.
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-04 18:40
Goedendag iedereen,

Ik heb een vraag aan (ervaren) nintendo switch gebruikers, namelijk: zouden jullie een (z.g.a.n.) 2e hands switch (console/games/etc.) aanschaffen en waarom?

Ik ben namelijk aan het overwegen een console aan te schaffen, nu vind ik persoonlijk de switch zelf niet super duur, maar alle bijkomende kosten als nieuwe games (€60 p/stuk), controllers, powerbank, case , etc. vind ik prijzig. Tuurlijk snap ik dat vrijwel elke platform systeem de bijkomende kosten heeft, maar als pc gamer waar ik vrijwel nooit wat hoef uit te geven aan controllers etc. en per game max €30 betaal is dit nogal een obstakel.

Ik zie uit naar de reacties, en alvast bedankt!

Beste antwoord (via Dave M. op 13-10-2017 09:15)

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-07 14:21
Dave M. schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:35:
Bestaat er bijv. Geen risico dat producten aan accounts gekoppeld zijn en daarom niet meer/beperkt bruikbaar zijn voor een ander? Denk bijv. Aan online gaming.
Hangt er van af of die games fysiek worden meegeleverd of niet. Als het game cards zijn, dan niet, want Nintendo werkt niet met activering op hun games, en een online account is er wel, maar je games worden daar dus niet aan gekoppeld, in ieder geval niet op zo'n manier dat ze zonder dat account niet meer werken.

Als het echter digitale downloads zijn, dan zitten ze aan een account. Zolang de originele eigenaar die account niet over laat zetten naar een andere Switch (wat op afstand kan via de Nintendo helpdesk) zit je goed, maar je hebt dus geen enkele garantie dat je games blijven werken op die manier.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150104

Zijn dit geen overwegingen die je zelf moet maken? Is het prijsverschil de eventuele risico's op een defect product waard. Nog even buiten het feit dat dit wel fraude gevoelige producten zijn voor een site als Marktplaats. Is de besparing het risico waard dat het misschien niet geleverd wordt?

Hoe zit het met de garantieafhandeling etc. Als je nu al naar een paar tientjes kijkt als extra uitgave en dit als 'obstakel' ziet, past zo'n product dan wel in jouw budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ja. Waarom niet?

Zolang is het ding nog niet op de markt. Waarschijnlijk krijg je nog garantie ook.

Verder inderdaad iets wat je helemaal zelf moet bepalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seal64
Ik denk dat je op dit moment nauwelijks iets bespaart met een tweedehands Switch – die gaan tweedehands nog vrolijk voor nieuwprijs weg, al zal dat wel beginnen dalen nu het ding beter op voorraad begint te komen.

Feit blijft echter wel dat games voor consoles duurder zijn dan voor de PC, en vooral voor Nintendo systemen. First party titels blijven meestal gewoon permanent op de nieuwprijs staan, tenzij Nintendo er een Select van maakt – de budget game lijn. Maar dat wordt pas gedaan als een game veel verkocht is en al meerdere jaren uit is.

Dus die paar tientjes die je bespaart op de aanschaf van het apparaat wegen in mijn opinie niet op tegen het feit dat accessoires en games gewoon geld kosten. Meer dan je voor de PC gewend bent, maar het hoort er bij. Op de PC ben je dat geld aan de hardware kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:25
Sorry, dit is niet echt een vraag voor op tweakers. Hier wordt toch ook wel wat zelfredzaamheid verwacht.

Daarnaast is er een algemeen switch topic waar je met vragen terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave M.
Bestaat er bijv. Geen risico dat producten aan accounts gekoppeld zijn en daarom niet meer/beperkt bruikbaar zijn voor een ander? Denk bijv. Aan online gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:36
Koop een nieuwe switch, de extra spullen kan je altijd later nog halen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
Dave M. schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:35:
Hangt er van af of die games fysiek worden meegeleverd of niet. Als het game cards zijn, dan niet, want Nintendo werkt niet met activering op hun games, en een online account is er wel, maar je games worden daar dus niet aan gekoppeld, in ieder geval niet op zo'n manier dat ze zonder dat account niet meer werken.

Als het echter digitale downloads zijn, dan zitten ze aan een account. Zolang de originele eigenaar die account niet over laat zetten naar een andere Switch (wat op afstand kan via de Nintendo helpdesk) zit je goed, maar je hebt dus geen enkele garantie dat je games blijven werken op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16
Ryatzu schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:34:
Koop een nieuwe switch, de extra spullen kan je altijd later nog halen.
En waarom zou hij een nieuwe Switch moeten kopen? Onderbouwing is wel zo handig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:36
Hahn schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:56:
[...]

En waarom zou hij een nieuwe Switch moeten kopen? Onderbouwing is wel zo handig.
Tja als je een beetje onderzoek heb gedaan dan kom je er achter dat de switch ook problemen kan hebben. Linker joycon die niet goed werkt, wellicht krassen op scherm door het dock, of misschien erger dat er een scheur zit bij de aan en uit knop die steeds groter kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juhrat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05-2024
Enkele maanden geleden heb ik zelf ook een tweedehands Switch gekocht, geheel zonder problemen. Overigens diezelfde Switch binnen een maand weer verkocht voor dezelfde prijs maar dat kwam meer omdat er simpelweg te weinig interessante games waren op dat moment. Maar ja, ikzelf ben absoluut voorstander van 2ehands games, simpelweg omdat het je in je portemonnee scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave M.
Seal64 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:55:
[...]

ja dit is precies naar wat ik opzoek ben, van die kleine weetjes die in videos/reviews over het algemeen niet uitgebreid behandeld worden, maar toch eigenlijk wel belangrijk zijn, ik wist bijv. dat je inderdaad games op 2 manieren kon aanschaffen, maar dat digital downloads over te zetten zijn was mijn nog reeds onbekend, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 23:41
Ik heb vandaag een 2e hands switch gekocht. Het is de pokemon uitvoering en dus staat de pokemon game op de Switch. Nu zie ik dat de switch niet gereset is en dus ook het account van de vorige eigenaar erop staat. Kan ik nu wel resetten of verdwijnt Pokémon dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mijn switch is 2e hands. Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 23:07
Ik denk dat het momenteel qua prijs nauwelijks uitmaakt.

Grote vraag en niet al te beste voorraad tot voor kort. Dat zag je ook bij die Nintendo mini dingen, die gingen “2e hands” voor soms het dubbele van de retailprijs..

Nu dat alles weer wat beter op voorraad begint te raken maar het dus qua prijs weinig uitmaakt, gewoon voor nieuw gaan. Je weet dan altijd waar je je garantie kan halen wanneer het nodig is en jij weet precies hoe er mee is omgegaan.

Ik snap de vraag wel, op een pak em beet 2e hands PS4 kan je aardig besparen maar bij een Switch gaat die vlieger (nog) niet op.

Adjust non olet, plerumque...

Pagina: 1