Raar, je wil op pricewatch iets melden, je klikt verkeerd en ineens zie je je nick voorbij komen...
Ik had ooit tegen Cio gezegd dat ik mij absoluut nergens voor schaam en dat ik als puntje op paaltje komt screenshots van de hele DM online zou zetten zodat mensen zelf kunnen oordelen. Nou lees ik in de regels dat dat niet de bedoeling is, jammer want dat had mij een hoop moeite bespaard.
Ik vind het toch belangrijk om te melden dat ik absoluut onder geen enkele voorwaarde akkoord ga met een aanpassing, ik sta absoluut niet open voor bemiddeling! De feedback vertelt mijn kant van het verhaal exact, ik heb tegen Cio gezegd dat het hem vrij staat om een gelijksoortige feedback achter te laten op mijn profiel waarin hij zijn kant verteld. Ik vind het ook belangrijk om mijn kant hier toe te lichten om uit te leggen waarom ik geen bemiddeling wil en alles zo laat zoals het nu is.
Cio mag wel doen alsof het gaat om een simpele miscommunicatie, maar er was veel meer dan dat, dat weet hijzelf ook donders goed. Waar het misging is dat Cio zelf stil viel nadat ik het geld over had gemaakt. Toen ik vroeg om een statusupdate kreeg ik een zeer arrogant en kort berichtje. Ik ben zelf een keer slachtoffer geweest van een online oplichter en die persoon ging op exact dezelfde manier te werk. Cio zat constant te tarten en te plagen, onzin verhalen ophangen over waarom het niet lukte, kinderachtige machtsspelletjes spelen, zeggen dat ik toch niks tegen hem kan doen, zeggen dat hij een kapotte drive op kan sturen. Exact hetzelfde.
Toen ik tegen hem zei dat dit niet de manier is waarop mensen zaken doen met elkaar en dat hij het geld maar terug moest boeken vroeg hij op welke juridische basis hij dit zou moeten doen. Zoals in de feedback al staat beschreven was dit voor hem een excuus om nog eens de boel op te houden. Bij mij gingen alle rode lampjes branden en was het onderhand wel duidelijk dat ik te maken had met een oplichter. Ik ben geen clown die voor zijn eigen geld vermaak gaat verzorgen en ik was ook niet van plan om lang met hem bezig te zijn. Die 30 euro had ik in mijn hoofd al afgeschreven.
Uiteindelijk heeft hij zelf een toezegging gedaan dat hij de volgende dag na het werk het pakje op de post zou doen en de T&T code zou sturen. Ik heb hem toen een laatste kans gegund om over de boeg te komen en duidelijk gezegd dat ik morgen die code wilde en anders zou ik de volgende dag aangiften doen. Hij heeft om 17 uur mij een berichtje gestuurd om nogmaals te tarten maar heeft de code niet gestuurd.
Het feit dat er aangiften tegen hem is gedaan is totaal zijn eigen schuld, hij had het pakje wel opgestuurd maar dat niet tegen mij gezegd, terwijl er een duidelijke toezegging en een duidelijke deadline lag. Erger nog hij heeft die dag een berichtje gestuurd. Voor mij was het op dat moment compleet duidelijk en zoals gezegd heb ik de volgende dag aangiften gedaan en de feedback geplaatst.
Nadat ik dit alles had gedaan kwam Cio eerst heel zielig doen tegen mij. Dat zielig verhaal van hem klopt weer niks van. Als excuus zei hij dat hij geen contact met mij had opgenomen omdat hij "mij niet nog bozer wilde maken", maar hij had eerder op die dag nog wel een berichtje gestuurd om mij te tarten. Tja dan heb je weer te maken met een verhaal welke aan alle kanten rammelt!
Ik heb hem gezegd dat ik de feedback wilde aanpassen maar pas nadat ik het pakje in mijn handen had. Daarop flipte hij hem weer helemaal, weer die stemmingswisseling. Hij begon te dreigen met dat het laster is, natuurlijk bedoelt hij smaad en daar heb ik hem op gecalled. Toen dat niet werkte begon hij te dreigen met allerlei juridische bepalingen. Ik had daar geen zin in en heb de communicatie met hem afgesloten. Bij dat tweede bericht van hem moet eigenlijk staan: "Ik heb geprobeerd om te dreigen met allerlei onzin en daarop heeft hij mij verzocht om hem nooit meer te contacteren, want hij had daar geen zin in". Dat is de complete en totale waarheid.
Het is raar dat hij zaterdagochtend schrijf dat het pakje zeker is aangekomen terwijl hijzelf met de T&T code had kunnen zien dat het pakje bij het ophaalpunt lag. Ik was een weekend weg met maten en heb het pakje pas zondag middag opgehaald. Je kan natuurlijk zeggen dat hij misschien niet had gekeken, maar na al die onzin en halve waarheden van hem geloof ik daar niet in.
Het is ook raar dat hij het ontvangst van het pakje en mijn verzoek om geen contact met mij te zoeken gebruikt in 1 zin. Ik had donderdagnacht tegen hem gezegd dat hij geen contact met mij moest zoeken.
En het aller raarste, hij maakt deze thread aan, meldt dat niet even bij mij, gaat hier een beetje zielig doen, vangt hier geen vis en i.p.v. hij dan terug naar mij gaat om een rustig gesprek aan te gaan, gaat hij mij beetje bedreigen met allerlei juridische onzin... Om vervolgens hier terug te komen om te zeggen dat ik geen contact wil met hem... Weer zoiets wat aan alle kanten rammelt, weer zoiets wat vol zit met onzin en halve waarheden.
Bij ontvangst blijkt dat de schijf ook niet helemaal in orde is. Na zo'n ervaring ga je de schijf natuurlijk helemaal inspecteren (1 1/2 dag bad sector scan laten lopen zelfs) en dan kom je er achter dat de schijf smart waarschuwingen heeft terwijl in zijn advertentie staat dat hij helemaal ok is. Daarnaast had hij meerdere advertenties waarin screenshots van het smartrapport staat. Laat het nou net zijn dat dit de schijf is met waarschuwingen en waar dan ook geen rapport bij zit.... zucht!
Als hij z'n excuses had aangeboden en misschien een goedmakertje had geregeld dan was ik nog wel bereid geweest om het een en andere te doen, maar alles bij elkaar samengevat met daarbij het feit dat hij hier achter mijn rug om een beetje halve waarheden aan het verkopen is ben ik niet meer bereid om ook maar iets te doen voor hem en wil ik dat hij ver uit mijn buurt blijft. Iemand die in staat is om dit soort dingen te doen, dat te gerechtvaardigden in zijn hoofd en dan ook nog eens halve waarheden gaat ophangen. Ik vind het echt een akelig ventje, ik griezel van hem en wil ook niks met hem te maken hebben! Die bemiddeling heeft wat mij betreft absoluut geen nut dus bespaar het me.
Ik sluit hiermee deze kwestie af, als Cio nog iets wil zeggen dan mag hij dat en daarna mag er wat mij betreft een slotje op.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 04-11-2017 05:39
]