Ik zoek een nieuwe, grotere, scherpere monitor
Omdat ik dagelijks aardig wat uurtjes met de PC doorbreng op een dag ben ik opzoek naar een 27" / 28" monitor.
Mijn huidige monitor is een 24.8" AOC monitor. AOC I2481FXH Zwart
Omdat er een aantal zaken zijn die voor mij onduidelijk zijn en ik hoop dat ik van jullie de gouden tips kan krijgen staan hieronder een aantal onduidelijkheden voor mij:
- Wat zijn Dots per inch? (Ik vind alleen maar informatie over printers en foto's)
- Dot-pitch wat houdt dit in? ( Hoe lager het getal hoe scherper het beeld)
- Hoe hoger de contrastverhouding (dynamisch) hoe langzamer het scherm?
Wat is je budget?
Mijn budget voor de aanschaf is €450,- en daar wil ik dan ook echt niet overheen.
Ik heb dan ook al even een aantal schermen opgezocht en kwam bij de volgende 4 uit:
- AOC U2777PQU Zwart
- Asus VP28UQG Zwart
- BenQ EW2770QZ Zilver, Zwart
- BenQ PD2700Q Zwart
- Lenovo L27q-10 Zilver
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor merk maakt mij niet uit, zolang deze maar aan mijn wensen voldoet.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn PC wordt regelmatig gebruikt voor het renderen van modellen die zijn getekend met Inventor professional & Fusion 360, wil ik graag een iets groter en scherper beeld.
Mijn monitor zal worden aangesloten op de volgende videokaart: MSI Radeon RX 480 8GB.
Daarnaast twijfel ik om mijn huidige scherm als 2de scherm te gaan gebruiken.
Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet
Omdat ik dagelijks aardig wat uurtjes met de PC doorbreng op een dag ben ik opzoek naar een 27" / 28" monitor.
Mijn huidige monitor is een 24.8" AOC monitor. AOC I2481FXH Zwart
Omdat er een aantal zaken zijn die voor mij onduidelijk zijn en ik hoop dat ik van jullie de gouden tips kan krijgen staan hieronder een aantal onduidelijkheden voor mij:
- Wat zijn Dots per inch? (Ik vind alleen maar informatie over printers en foto's)
- Dot-pitch wat houdt dit in? ( Hoe lager het getal hoe scherper het beeld)
- Hoe hoger de contrastverhouding (dynamisch) hoe langzamer het scherm?
Wat is je budget?
Mijn budget voor de aanschaf is €450,- en daar wil ik dan ook echt niet overheen.
Ik heb dan ook al even een aantal schermen opgezocht en kwam bij de volgende 4 uit:
- AOC U2777PQU Zwart
- Asus VP28UQG Zwart
- BenQ EW2770QZ Zilver, Zwart
- BenQ PD2700Q Zwart
- Lenovo L27q-10 Zilver
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor merk maakt mij niet uit, zolang deze maar aan mijn wensen voldoet.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn PC wordt regelmatig gebruikt voor het renderen van modellen die zijn getekend met Inventor professional & Fusion 360, wil ik graag een iets groter en scherper beeld.
Mijn monitor zal worden aangesloten op de volgende videokaart: MSI Radeon RX 480 8GB.
Daarnaast twijfel ik om mijn huidige scherm als 2de scherm te gaan gebruiken.
Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet