RAM corrupt??

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• maspro
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Laatst zat ik de koeler van mijn processor schoon te maken. Toen ik daarna de processor met koeler weer in elkaar had gezet en mijn pc opstartte werd er volgens de BIOS en Windows aangeven dat ik maar 128 MB RAM had geinstalleerd, terwijl dit toch zeker 256 MB was. Toen heb ik voor de zekerheid de RAM modules toch maar wat aangedrukt, voor het geval ze niet goed vast zaten (4x 64 MB 133 Mhz. SDRAM in een Abit BX6 rev. 2.0 mobo). Toen ik de pc daarna opnieuw opstartte en Windows begon te booten gaf Windows een error melding dat hij geen toegang kon krijgen tot het register. Windows zou de pc opnieuw opstarten om het register te repareren, om dit volgens in een constante loep te doen. Omdat dit probleem nog niet eerder speelde en omdat ik voor het laatst met de hardware (koeler schoonmaken) was bezig geweest dacht ik dat er misschien toch wat was kapot gegaan, alhoewel ik toch voorzichtig ben gezig gegaan in verband met statische ladingen. Daarna heb ik 3 RAM modules eruit gehaald en eentje erin gelaten en de pc opnieuw opgestart en rara het opstarten ging goed. Geen error melding weer. Toen heb ik 1 voor 1 de RAM modules terug geplaatst totdat ik weer op de 256 MB kwam, wat ik de eerste instantie ook goed ging. Toen ik bij de 4e RAM module kwam en deze had ingebouwd en de pc opnieuw opstartte gaf Windows weer die zelfde error melding. Hij kon geen toegang krjgen tot het register. Ik wis toen bijna zeker dat er een module kapot was. Maar toen ben ik RAM modules gaan verwisselen om uit te sluiten dat niet een RAM module kapot was maar de slot waar deze werd ingestoken. Ik heb toen de 4e (waarvan ik dacht dat deze het probleem veroorzaakte) en de 3e verwisseld en ik heb ook de 4e module alleen in de 3e RAM slot gedaan en zie daar alles werkt perfect. Hieruit concludeerde ik dat de RAM sloten niet het probleem waren en zolang ik niet die 4e RAM module in de laatste slot stak (in een andere slot maakte niet uit, dan werkte het perfect) ging alles goed. Mijn totale geheugen zit nu gewoon weer op 256 MB, allen het vage vind ik waarom die laatste RAM module in een keer problemen gaf ik de laatste RAM-slot en niet in andere sloten. Wie kan mij dit uitleggen????

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

dubbelpost

MechWarrior || Monsters Game

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Crosspost met:
[topic=180741]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.