Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981853

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor Windows 10. Ik ben geen gamer maar speel af en toe Sims 4 en dat moet hij wel kunnen handelen. Ik gebruik de GIMP en Paint voor fotobewerking dus niets heel bijzonders (alhoewel ik me heb laten vertellen dat GIMP stiekem best een zwaar programma is). Voor de rest gebruik ik Microsoft Word en Google Chrome heel veel. Ik heb graag heel veel documenten en websites tegelijkertijd open staan, terwijl Spotify muziek afspeelt en Skype aan staat. Ook kijk ik graag films op mijn laptop.

Wat is je budget?
Max €700,-. Minder is mooi meegenomen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, laptop zal dagelijks meegaan naar de studie. Accuduur is echter van ondergeschikt belang, ik zoek wel een stopcontact op. Wel belangrijk is dat de laptop een lange levensduur heeft. Ik zal er uiteraard goed voor zorgen, maar ik wil geen laptop van een merk dat bekend staat om mankementen, zoals een fragiele adapteraansluiting/voedingspoort. Ik heb daar zelf alleen geen verstand van, hopelijk mensen hier wel :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Merk, kleur, het maakt me allemaal niet uit. Mijn huidige laptop is een Sony Vaio, maar ja die worden niet meer gemaakt. ;)

Mijn oude Vaio uit 2012 is eindelijk toe aan vervanging. Hij doet het verder nog prima, maar hij herkent de batterij niet meer. Het begin van het einde, dus op zoek naar de opvolger. Ik zou opnieuw een Vaio kopen, maar die zijn uit de handel. Mijn huidige laptop beviel (en bevalt me nog steeds) heel goed.
Het is een Sony Vaio VPCEH3C4E 15,5'' 1366*768 HD TN scherm, 6GB RAM, Intel Core i5-2450M CPU.

De nieuwe laptop moet minimaal van dezelfde kwaliteit zijn. Nu is mijn laptop al oud, dus dat lijkt me niet heel moeilijk!

Ik heb maar enkele harde eisen:
- minimaal 15'' scherm.
- minimaal 6GB RAM.
- Intel Core i5 of beter.
- HDMI poort.

Voor de rest ben ik flexibel. Ik heb het liefst een hoog resolutie Full HD scherm, IPS ipv TN, mat ipv reflecterend beeld. Liefst een SSD zodat hij snel opstart, maar eigenlijk wil ik er ook een HDD geheugen in want ik werk niet in clouds en wil niet de hele tijd een losse harde schijf meenemen. Een kleine SSD + HDD is perfect. Maar goed, dit is de ideale situatie en ik realiseer me dat ik met mijn budget keuzes moet gaan maken.

(mocht een laptop met bovenstaande specificaties wél bestaan binnen mijn budget, dan hou ik mij aanbevolen!!!)

Mijn oog is inmiddels gevallen op:

Lenovo Ideapad 520-15IKB
Nadeel voor zover ik kan zien: top van mijn budget, nauwelijks opslagcapaciteit (alleen SSD van 256GB).

Acer Aspire A315-51-53JJ
Nadeel voor zover ik kan zien: top van mijn budget, TN scherm.

Medion Akoya E6435
Nadelen voor zover ik kan zien: top van mijn budget, nauwelijks opslagcapaciteit, en ik kan niet zien of dit een IPS of TN scherm is (maar dat zal wel aan mij liggen).

Wat lijkt jullie de beste laptop voor mijn situatie? Is dat een van de drie hierboven? Zit ik helemaal verkeerd? Heb jij een veel betere suggestie? Ik kijk uit naar de reacties.

Bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmulder023
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik ben zelf ook in deze prijsklasse aan het kijken:

ik heb zelf de onderstaande laptop gekocht:
https://www.laptopshop.nl...pire-5-a515-51g-58nr.html

een IPS scherm is toch echt wel een must of have een ander puntje waar je op moet letten is de wifi meeste merken besparen hierop in deze prijs klasse. resultaat langzame wifi of lan daarom is het verstandig om te kijken naar AC.

bovenstaande laptop heeft alles wat jij zoekt alleen moet je wel op de opslag ruimte rekening houden van 256 GB ik heb er genoeg aan.

tevens kan je bij de bovenstaande winkel zonder opgaaf van reden binnen 1 maand retouren als het toch niet bevalt.
ik heb er gebruik van moeten maken omdat mijn 2x fabriek problemen had (krom en losse mousepad)

succes met zoeken is een lastige prijs klasse waar we beide inzitten we moeten toch ergens op inleveren en dan is de keus aan je zelf waarop.

op jouw 3 keuzes na te komen... lenovo is gewoon niet mijn merk dat is persoonlijk, de Acer zou ik voor de meer prijs van €30 voor de bovenstaande kiezen die ik voorstelde meer opties wat kwalitatief een groot verschil kan geven.
en de Medion is ook niet verkeerd maar weet niet zeker of dit een IPS scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 982813

Ik heb mijn laptop te koop staan voor 500 euro, misschien heb je er interesse in. Hij heeft een i7, een NVIDIA 920m en 16 gb werkgeheugen. Ik heb hem één jaar geleden gekocht. Stuur me maar een berichtje als je interesse hebt!

Link naar mijn advertentie: V&A aangeboden: Game/Videobewerkings Laptop i7/ NVIDIA 920m/ 16GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRY
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-03 17:30

SRY

Fyi; Ik was op zoek naar informatie over de Lenovo aangezien ie vandaag in de aanbieding is bij Bol. Scheelt dus 100 euro : https://www.bol.com/nl/p/...-6-inch/9200000079280079/
Misschien helpt het bij jouw keuze?