Toon posts:

Welke kaart voor Gaming & Video editing

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ben een nieuw systeem aan het kopen, ben een middelmatige gamer/tweaker. Ik speel I-war, Homeworld, Tiberiun Sun en beetje Half life dus geen frame-rate fanaat. Dit zijn de specs van mijn nieuwe systeem:
Athlon 600, K7m bordje, 256mb pc133, Adaptec 2940scusi, Maxtor Diamond Max40+ 40,9gb 7200rpm. verder nog plextor 8220 brander en pioneer 6x scusi DVD.

Ik wil graag wat advies over de keuze van mijn videokaart, ik wil wel die GeForce Asus6800 Deluxe 32mb DDr kopen maar ik wil naast gamen ook wel graag eens met Adobe Premiere aan de slag (non-lineiar editing lijkt me mooi, vandaar die grote Diamnond Max 40+ schijf). Als ik dat wil moet ik dan toch die G400 nemen? Wat denken jullie?

thanx!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Neem de g400 marvel

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:49
Of even wachten op de Asus V6600Pro (64 Mb, DDR en alle specs van de V6600 DeLuxe).
By the way, kun je Adobe Premiere niet met een V6800 DeLuxe gebruiken?

Ik zit namelijk ook op de V6800 DeLuxe te wachten en wil ook een beetje met videobewerking gaan stoeien op de PC, wat houdt dat non-lineair editing precies in???
Misschien dat ik dan toch een andere kaart moet aanschaffen?? :o

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Non- lineair wil zeggen: je hoeft de stukjes niet allemaal achter elkaar te plakken, je kan een stuk monteren en er later een scene tussen voegen. De achterliggende scènes schuiven gewoon een eind op. Later wordt alles in één keer gerendert en op tape gezet. Dat kon vroeger niet, omdat het direct naar de tape gemonteerd werd (u-matic, betacam etc.->lineaire video-montagesystemen). Lineair is analoog, non-lineair is digitaal. Het voordeel van non-lineaire montage is dat je de montage, van begin tot eind, in zijn geheel langzaam opbouwt, terwijl lineaire montage meer op brijen lijkt. een geinige kaart om mee te beginnen is de miro dc10+, maar ik ga meer voor de pinnacle dv500.
Zie: http://www.pinnaclesys.com

Verwijderd

Topicstarter
boognish: Die DV500 van Pinnacle heb ik ook in de smiezen, is nog wel $850 bij www.videoguys.comvandaar dat ik eerst maar even rustig aan met een 'gewoon' kaartje wil beginnen... ;)

A3-D: die Asus is zeker wel geschikt voor premiere maar het is niet de meest logische oplossing. Ik ben hoofdzakelijk een gamer en in eerste instantie zal ik geen al te zware edit-toepassingen gebruiken dus dacht ik aan een Asus of Maxtor (ondanks de adviezen denk ik dat ik het hou op die 'allround uitgeruste' Asus deluxe: die Maxtor is beter voor editing maar ik denk er toch later een complete edit oplossing bij te kopen en dan is goeie gaming performance nu iets belangrijker en denk ik toch te moeten kiezen voor die Asus 6800 deluxe.

O, en wat betreft die Asus Pro 64mb versie... als ik daar op ga wachten kan ik wel blijven wachten... :)

Iedereen bedankt!

Verwijderd

Azrharn-> Maxtor ken ik niet, matrox wel, en als je over een volledige video editing kid denkt zou ik eens naar de matrox-site gaan http://www.matrox.com want daar hebben ze nu een dv-montagekaart waar je een toffe matrox vga kaart bij krijgt. Ik blijf bij de dv500 omdat de rt2000 van Matrox nogal prijzig is, maar ik denk dat het niet zinvol is nu nog een high-quality analoge montagekaart zoals de miro dc30/50 te kopen. De dv 500 is volgens mij een hele goeie combi kaart (dv en analoog). Als het dan toch analoog moet dan maar de dc10 voor f500,-. Die kan je overigens installeren met de drivers van de dc30.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Maakt maxtor geen hardeschijven (IBM)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1