LG magic remote met home cinema en set-top box

Pagina: 1
Acties:

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-12 21:00
Momenteel heb ik een LG Tv met magic remote, een onkyo home cinema set en een box van xs4all voor iptv.

Hardware:
LG OLED55C7V
onkyo ht-s7805
xs4all IPTV.

Nu heb ik het momenteel aangesloten als volgt:
IPTV -> onkyo -> TV

Dit werkt, want ik heb beeld en geluid zoals het hoort. Maar de afstandbediening krijg ik niet zoals ik wil. Hier heb ik een paar issues mee:

1. De guide knop op de remote opened het menu van live-tv, welke dus niet is aangesloten. Ik had verwacht dit in te kunnen stellen om deze knop voor de iptv te gebruiken, aangezien dit toch een feature is die ik veel gebruik.
2. Het IPTV kastje gaat niet mee aan/uit met de TV en onkyo. Dit is wel jammer, aangezien ik deze nu los aan/uit moet zetten.
3. Ik kan ook maar 1 device instellen op de HDMI ingang van de TV. hierdoor kan ik of de onkyo, of de set top box bedienen. Nu is de onkyo aangesloten op de ARC poort, dus kwa volume werkt het gewoon, maar niet zoals ik verwacht.
4. De onkyo heeft een aantal HDMI ingangen, maar deze lijk ik niet te kunnen kiezen met de magic remote (op zich zou ik niet eens weten welke toets op de afstandbediening ik daar graag voor zou zien)

Wat kan ik hier mee doen? Een idee die ik had was om wel gewoon een 2de HDMI naar de tv te leggen voor IPTV, maar ik had gehoopt het schakelen tussen devices met de onkyo te kunnen doen.

Vooral voor de guide knop heb ik geen idee wat ik daar mee kan doen. Het liefst zie ik live-tv helemaal uit het menu verdwijen aangezien ik dat toch niet heb, maar ik ga er niet van uit dat dat kan. Ik hoop alleen dat het mogelijk is de guide knop gewoon voor iptv te gebruiken.

Iemand een idee om dit op te lossen?

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-12 12:22
Ik heb sinds kort een vergelijkbare setup: een LG OLED65C7V met Denon Soundbar en Arris Tv ontvanger van xs4all. Ook mijn tv ontvanger zit aangesloten op de soundbar, welke via ARC is doorgelust naar de tv.

Beeld en geluid werken prima, en volume van de soundbar kan ik regelen met de magic remote, maar ik krijg het niet voor elkaar om de magic remote ook de tv ontvanger te laten bedienen. Bij het koppelen van het apparaat kies ik DECODER, HDMI2 (arc) en dan ARRIS als fabrikant, maar in het testscherm reageert de decoder al niet op de instructies vd afstandsbediening. Ik kan dan overigens ook slechts één type afstandsbediening kiezen. Ik vermoed dat de aansturing vd ontvanger niet door de sound bar wordt doorgegeven aan de ontvanger, maar ik zou niet weten hoe ik om dit probleem heen kan werken... iemand suggesties?

There can be only fun