Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 11:58
Wij zijn onlangs verhuis van een voormalig UPC naar een voormalig Ziggo gebied. Hierdoor moesten we van Ziggo allemaal nieuwe apparatuur. Helaas werkt de horizonbox in de nieuwe woning niet. Ons probleem is dat we eerst een welkom scherm zien, daarna een ander welkom scherm en daarna blijft het beeld zwart.

De monteur heeft vervolgens eerst de contactdoos in de meterkast vervangen en daarna in de woonkamer. De mediabox werd gereset en vervolgens moesten we een tijdje wachten..

Helaas blijft het probleem bestaan. Nu wordt tegen ons gezegd dat dit komt omdat de mediabox standaard 1080i uitzend en dit zou onze TV niet ondersteunen (SCHARP LE-60LE635E). Want volgens de monteur was 1080i beter dan 1080p (wat natuurlijk niet klopt), hoe dan ook als ik mijn ps4 op 1080i of 1080p zet dan heb ik in beide gevallen gewoon beeld.

Ik moest maar een splitter halen of een andere tv regelen, maar dit slaat natuurlijk nergens op? Wat moet ik hier nu mee? Iemand nog tips wat het probleem kan zijn?

Naar mijn idee is er gewoon iets mis met het uitgezonden signaal vanuit de mediabox. Zeker omdat hij na een paar minuten aanstaan ook gewoon uitvalt..

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bellen met Ziggo of via webcare contact opnemen. Dat is het beste om te doen, dan kan je meteen je beklag uiten over de verleende service.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 07:06
HDMI kabel uit de Horizon halen. Frontpanel Reset geven wachten tot hij opnieuw opstart dan nog even wachten en dan pas HDMI kabel erin.

Bij Horizon is het handshake probleem een veel voorkomend iets. Dit ligt in de meeste gevallen niet aan de Horizon maar de TV die de handshake verkeerd uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
MediaZoo schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:56:
HDMI kabel uit de Horizon halen. Frontpanel Reset geven wachten tot hij opnieuw opstart dan nog even wachten en dan pas HDMI kabel erin.

Bij Horizon is het handshake probleem een veel voorkomend iets. Dit ligt in de meeste gevallen niet aan de Horizon maar de TV die de handshake verkeerd uitvoert.
Die hard reset is door de monteur al uitgevoerd zonder dat het hielp. Net nog een keer gedaan zonder hdmi kabel erin, vervolgens gewacht tot hij klaar was met scannen. Daarna HDMI kabel erweer in, maar nog steeds zwart beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:44
Die horizonbox is inderdaad ruk.
Hier ook problemen, gewoon blijven bellen en monteurs laten komen totdat het werkt. Hebben wij ook gedaan en bij de 3e keer kwam er eindelijk 1 die er wel verstand van had. (Hij kraakte zelfs het werk van zn collegas af, of dat slim is om dat bij de klanten te doen is een tweede maar sommige hebben er wel verstand van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:20
Ik vind de horizon box dus niet ruk,

Ding kan dus gewoon 1080p uitsturen.
Heb je een ander scherm waar je dan de resolutie kan instellen op b.v. 720p ?

[/sarc]Anders maar zoals het belachelijke advies van die ziggo monteur maar terug verhuizen [/sarc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Net nog een keer contact gehad met Ziggo, ze sturen een nieuwe monteur, want de huidige monteur had aangegeven dat alles correct was opgeleverd.....

Ze hadden net nog wel vanaf afstand de resolutie aangepast, dan leek het even een 1/10 van een seconde beeld te geven en dan was het beeld weer weg..

[ Voor 34% gewijzigd door Uhmmie op 11-10-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:20
Uhmmie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:44:
Net nog een keer contact gehad met Ziggo, ze sturen een nieuwe monteur, want de huidige monteur had aangegeven dat alles correct was opgeleverd.....

Ze hadden net nog wel vanaf afstand de resolutie aangepast, dan leek het even een 1/10 van een seconde beeld te geven en dan was het beeld weer weg..
Hopelijk tref je dan een type gast die ik hier over de vloer heb gehad, ik kreeg hem
bijna niet mijn huis uit zo uitgebreid deed hij zijn werk. Hier ben ik dan ook
wel tevreden met ziggo. Hopelijk jij straks ook.

En nogmaals wellicht kan je het even proberen met een ander scherm, en de
horizon box laten uitsturen op een resolutie die je tv wel ondersteund. Maar ja
terwijl ik dit tik, denk ik dat de horizon box zelf wel de juiste resolutie zou moeten pakken.
Maar het proberen waard toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
ppeterr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:49:
[...]

Hopelijk tref je dan een type gast die ik hier over de vloer heb gehad, ik kreeg hem
bijna niet mijn huis uit zo uitgebreid deed hij zijn werk. Hier ben ik dan ook
wel tevreden met ziggo. Hopelijk jij straks ook.

En nogmaals wellicht kan je het even proberen met een ander scherm, en de
horizon box laten uitsturen op een resolutie die je tv wel ondersteund. Maar ja
terwijl ik dit tik, denk ik dat de horizon box zelf wel de juiste resolutie zou moeten pakken.
Maar het proberen waard toch!
Dat hoop ik ook. Ik krijg nu een storingsmonteur ipv een installatie monteur.
Ik heb helaas geen andere tv bij de hand momenteel, ik ga morgen wel even een monitor met hdmi aansluiting van kantoor meenemen. Even kijken of het daarop wel werkt. Maar ik gok zomaar van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Zojuist via het webcare team hier op tweakers een nieuwe mediabox ontvangen. Probleem opgelost.
Wel jammer dat een installatie monteur dit niet zelf test / kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mooi dat het is opgelost, hopelijk blijft hij het ook goed doen. Ik ben na 2 falende Horizon boxen overgestapt op een CI+ module, een hele verademing :)

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 14-10-2017 16:43 ]

Pagina: 1