Toon posts:

Statisch gevoel bij aanraking laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• johan501
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Beste iedereen :)

Mijn laptop geeft best wel een irritand statisch gevoel via de aluminium behuizing, ik heb het nooit gevoeld tot dat ik weer thuis woon en er andere vloerbekking is (zeil).
Door research op het internet ben ik er achter gekomen dat het komt door hem op een ongeaarde stopcontact aan te sluiten. Geaarde zijn er nauwelijk in dit huis. In ieder geval mijn excuus als ik iets fout doe, zeg of vergeet. Dit is de eerste keer voor mij.

- Weet iemand misschien of hier een oplossing voor is? Voor het geval ik dadelijk wat proberen en het loop niet zo goed af.

Het betreft een MSI gaming laptop:
GT62VR 6RD Dominator
Zijn verdere specs benodigt?

Ik hoor het wel.

Met vriendelijke groet,
Johan

Beste antwoord (via johan501 op 01-11-2017 13:29)

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Testen op het geaarde stopcontact en kijken of het weg is. Zo ja verlengsnoer met randaarde gebruiken op het geaarde stopcontact. Aarden aan het bureau zal niet helpen dat is zelf niet geaard.

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

ImNotnoa

Meisje!

johan501 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:29:
Beste iedereen :)

- Weet iemand misschien of hier een oplossing voor is? Voor het geval ik dadelijk wat proberen en het loop niet zo goed af.
endelijke groet,
Johan
Behalve een geaard stopcontact gebruiken of je laptop zelf op de een of andere manier zien te aarden zijn hier niet echt oplossingen voor.

Het statische gevoel en in sommige gevallen een slecht of niet reagerende touchpad komt bijna altijd door geen of slechte aarding.

Try SCE to Aux

• johan501
  • Niet online
Imnoa schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:32:
[...]

Behalve een geaard stopcontact gebruiken of je laptop zelf op de een of andere manier zien te aarden zijn hier niet echt oplossingen voor.

Het statische gevoel en in sommige gevallen een slecht of niet reagerende touchpad komt bijna altijd door geen of slechte aarding.
Nu hoop ik even dat het goed gaat met dit bericht maken. Bedankt voor je reactie. Ik zat ook al daar aan te denken om het proberen te aarden, alleen weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen:

Behuizing aarden aan? Iets van metaal van bureau?

Met het touchpad hen ik volgens mij geen problemen, het is eigenlijk alleen het statisch gevoel die soms erger is dan andere keren op de plek waar je je polsen kan houden en aan de behuizing van de achterkant van het scherm.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Testen op het geaarde stopcontact en kijken of het weg is. Zo ja verlengsnoer met randaarde gebruiken op het geaarde stopcontact. Aarden aan het bureau zal niet helpen dat is zelf niet geaard.

• johan501
  • Niet online
bouwfraude schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:29:
Bedankt voor je reactie, daar zat ik ook aan te denken. Alleen een verlengsnoer gaat hem niet worden, er zijn maar enkele geaarde en niet echt in de buurt van mijn kamer. En dat van mijn bureau was een beetje dom, achteraf dacht ik al van dat dat niet klopte.

Verder zal ik nog even verder kijken en het maar accepteren. Dit is de eerste keer voor mij op dit forum, en algemeen op forums. Ik vind het goed zo en weet alleen niet hoe dit topic gesloten kan worden?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee