Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extender of router met (heel) hoog zendvermogen gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Ik ben oop zoek naar een router/extender met hoge output. Een heel oud huis met 3 dubbele stenen muren zowel binnen als buiten. Het signaal moet over het erf naar een schuur om wat NetFlix te kijken.
Geen HD dus de snelheidseisen zijn niet erg hoog.
Maar dat is geen vrij zicht. Ook daar weer verschillende muurtjes. Ik heb deze extender geprobeert: https://www.amazon.com/gp...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Helaas is dat niet voldoende. Een deel v/h probleem is dat ik die extender niet kan plaatsen op de technisch ideale locatie.
Daarom zoek ik iets met veel output power.

Het is voor mijn huis in de VS. Misschien zijn daar de eisen aan zendvermogen anders. Kortom ik zoek een VS of EU model met hoog zendvermogen.

Alle reacties

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 14:50
Hoog zendvermogen lost niets op als je apparaat wat moet ontvangen niet even hard terug schreeuwt (zendt), dus al zou je iets vinden dan nog zal je er weinig voordeel mee behalen...

Toch maar kijken of je een kabel kan leggen om zo je zend locatie dichterbij te krijgen?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 15:05
Harder schreeuwen werkt maar zeer zeer beperkt, je kan beter niet om je heen schreeuwen, maar gericht schreeuwen, dat werkt veel beter.
Denk dan bijvoorbeeld aan 2 schotels die op elkaar gericht zijn, zoals een Ubiquiti Powerbeam, die zijn geschikt tot zo'n 20km open veld, maar mijn ervaring leert dat een paarhonderd meter met wat obstakels ertussen geen groot probleem is, zeker als je geen 100mbit nodig hebt.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat gaat je geen donder helpen. Wat je nodig hebt is meerdere AP's die bedraad op elkaar zijn aangesloten. Bijvoorbeeld UniFi apparaten.

Als alternatief is er ook de (duurdere) oplossing met een mesh netwerk. Je koopt dan een setje kleine AP's die allemaal draadloos onderling verbonden zijn. Die hang je allemaal een beetje in de buurt van elkaar zodat ze een keten vormen van de ene kant van je huis naar de andere kant.

Verwijderd

Investeer in het graven van een mantelbuis (bv. een kunsstof gasbuis is ideaal). Daarin kan je welk dan ook kabel (UTP, FTP, glas etc....) doorheen trekken.

Eenmalig wat werk, daarna de eerst volgende 10 á 20 jaar geen omkijken naar.

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Dat klinkt wel logisch ja. Ik kijk NetFlix via een Roku stick en dat heeft maar weinig zendvermogen.
Gevoelige attennes is misschien ook een (deel v/d) oplossing. Helaas niet bruikbaar met mijn router en Roku stick.
Dat is dan niet harder schreeuwen maar beter luisteren :-)

.
Een keten van draadloze APs heb ik ook al aan gedacht. Drie extra bijkopen dus.
Ik weet voldoende. Bedankt voor jullie antwoorden!

Misschien toch nog een aankoop advies vraagje...
Tips betreffende goedkope APs/repeaters. Draadloos.

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 13:00
Frubelaar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:05:

Een keten van draadloze APs heb ik ook al aan gedacht. Drie extra bijkopen dus.
Ik weet voldoende. Bedankt voor jullie antwoorden!

3 goedekope repeaters aan elkaar knopen?!
Denk niet dat je daar het probleem mee gaat oplossen.
Zou ik eerder powerline proberen dan dat allemaal aan elkaar knopen.

Zou toch voor de kabel of richt ontvanger/zenders gaan.

https://www.ubnt.com/airmax/powerbeam-ac-gen2/

[ Voor 6% gewijzigd door MGB-hero op 11-10-2017 15:24 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MGB-hero schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

3 goedekope repeaters aan elkaar knopen?!
Denk niet dat je daar het probleem mee gaat oplossen.
Zou ik eerder powerline proberen dan dat allemaal aan elkaar knopen.

Zou toch voor de kabel of richt ontvanger/zenders gaan.

https://www.ubnt.com/airmax/powerbeam-ac-gen2/
Volgens mij bedoelt hij dat:

Huis->Outdoor AP op schuur gericht->...lucht...->Outdoor AP als wireless bridge ingesteld op huis gericht->In schuur een indoor AP voor de apparaten daar.

Oslik blyat! Oslik!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:48
Frubelaar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:05:
Persoonlijk zou ik dan 2x deze pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) nemen. Eentje hang je dan (bedraad) zoals @dion_b zegt buiten aan je huis, en eentje aan de schuur. Deze twee kun je dan aan elkaar linken en de netwerkaansluiting van die aan de schuur kun je vervolgens gebruiken om weer verbinding te maken met je gewone netwerk (op de kabel kun je bv weer een PC, switch, (binnen) AP, aansluiten). Binnen kun je dan bv weer een goedkoop/simpel AP plaatsen. Daarnaast ondersteunt de UniFi Mesh ook "wireless uplink" wat in principe gewoon een repeater is. Wellicht heb je daar dan zelfs al voldoende aan dat als je deze buiten aan de schuur hangt dat dat wel voldoende is om de muur naar binnen te penetreren en daar ontvangst te hebben

Persoonlijk lijkt mij de aangedragen met de PowerBeams een beetje overkill, met een bereik tot 25KM. Daarnaast is de PowerBeam (iets) duurder en gebruikt deze AFAIK geen WiFi, dus verder zullen de PowerBeams je geen WiFi bereik in je tuin geven, waar de Mesh APs dat wel doen.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-11 19:16
Zoals al aangegeven lost veel vermogen niets op als de ontvangende kant geen vermogen heeft.

Buiten alle draadloze oplossingen zou een powerline oplossing ook kunnen werken, maar dat is een kwestie van proberen.

Ik weet niet hoe ver je internet aansluiting van de meterkast zit, en hoe de situatie in de VS is.
Maar in NL heb ik wel eens een extra stopkontakt in de meterkast geplaatst bij de router (voor de powerline adapter) in de zelfde groep als de powerlineontvanger. Zo heb ik powerline oplossingen vaak heel goed werkend gekregen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Pagina: 1