Dualhead onder W2k met G400

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een Matrox G400 Dualhead en draai W98 & W2K. Onder 98 is de dualhead support goed, maar bij W2k krijg ik het niet fatsoenlijk voor elkaar :(

Ik gebruik de laatste beta drivers, maar de enige manier om dualhead aan te zetten is het met die Matrox Display Meuk. Dan doen de 2 schermen het wel, maar gaat mn taskbar over beide monitoren heen. Ook kan ik mn 2e monitor alleen rechts of onder aangeven. En hij staat LINKS :( W2k vindt ook geen tweede monitor.

Iemand ideeen?

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De dualhead support in win2k is slecht. Dit ligt geloof ik voor een deel aan win2k en voor een deel aan de matrox drivers. NT 4 kan namelijk alleen een tweede monitor erbij hebben als het dezelfde resolutie, kleurdiepte en refresh rate heeft als de eerste. Oftwel, dan heb je gewoon een breeeeeeeed scherm.

Als je nu naar win2k kijkt, dan is er niets veranderd. Behalve dan dat je wel verschillende resoluties, etc in kunt stellen als je twee videokaarten gebruikt.

Of dit opgelost wordt in nieuwe driverreleases van matrox is niet bekend. Ik draai zelf nu twee monitoren op mijn G400 DH en Mystique 220 PCI. Op het moment dat de drivers het toelaten duw ik die tweede monitor ook op mijn G400 DH.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Da's dus mooi klote :( Ik heb die G400 namelijk speciaal gekocht voor de Dualhead. Aangezien ik een dual Celeron systeem heb kan ik dus OF 2 monitoren OF 2 processoren gebruiken :(

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

Ik heb dus exact het zelfde, net nieuwe dual celly en g400 gekocht, wil ik w2k installeren, werkt die kut beeldkaart niet.

nou ja, hij werkt bij mij wel met nieuwste driver, (alleen taskbar dus over 2 monitoren, maar dat is onder nt4 ook en niet zo'n probleem vind ik) alleen als ik de dualhead functies aanzet, zodat ik dus kan fullscreenen per monitor, dan werkt mijn explorer niet meer!

dus toch maar weer nt4, zal ik moeten gamen op mijn rammelbakkie (pII 350)

:-)

PM

grtz to evert!

Laten we lekker link gaan doen...