Update Windows 10 : Resolutie 640x480 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 11:55
Vannacht heeft Windows 10 een update gedaan. Vanmorgen PC opnieuw moeten inloggen, alles zag er goed uit, heb scherm uitgezet en naar het werk vertrokken. Daar aangekomen wou ik verbinding maken met teamviewer om enkele documenten waar ik thuis op gewerkt had te plukken, en ik merkte dat de resolutie op 640x480 stond. Voorheen nooit een probleem geweest. Heb graphics cards drivers geupdate (2 AMD Radeon R9 290) maar geen soelaas. Systeemherstel naar gisteren teruggeschakeld, geen oplossing.

Ik heb een driver gevonden voor de monitor (AOC U2879FV) maar deze staat niet in apparaatbeheer en ik vind geen manier om die driver handmatig te installeren.

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:06
Staat je videokaart nog wel correct in je apparaatbeheer?
Even met DDU oude vidoekaartdrivers verwijderen, en dan een schone driverupdate doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 11-10-2017 13:38 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En wat gebeurd er als je de resolutie probeert aan te passen?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Videokaarten staan correct in apparaatbeheer, heb schone installatie laten gebeuren.

Resolutie is niet aan te passen. Op instellingenscherm van beeldscherm van Windows staat er als enige keuze 640 x 480 en deze is niet aan te passen (staat in het grijs)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20

nelizmastr

Goed wies kapot

En als je in apparaatbeheer naar Monitors gaat? Staat daar nu een Algemeen Niet-PnP Beeldscherm?

Zo ja, naar stuurprogramma's gaan > stuurprogramma's bijwerken > Op mijn computer zoeken > Kiezen uit een lijst > vinkje bij compatibele hardware weergeven uitzetten > Algemeen PnP-beeldscherm aan klikken en volgende etc. of alternatief via bladeren je AOC driver installeren die je gedownload hebt. Even de .inf opsnorren en die openen en installeren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Update: monitor verschijnt nu terug in apparaatbeheer maar staat er als Algemeen niet-PnP-beeldscherm (en daaronder 6 lichtblauwe algemeen pnp-beeldscherm). Bestuursprogramma updaten en naar de folder waar de driver van de AOC monitor staat, levert niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
nelizmastr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:49:
En als je in apparaatbeheer naar Monitors gaat? Staat daar nu een Algemeen Niet-PnP Beeldscherm?

Zo ja, naar stuurprogramma's gaan > stuurprogramma's bijwerken > Op mijn computer zoeken > Kiezen uit een lijst > vinkje bij compatibele hardware weergeven uitzetten > Algemeen PnP-beeldscherm aan klikken en volgende etc. of alternatief via bladeren je AOC driver installeren die je gedownload hebt. Even de .inf opsnorren en die openen en installeren.
Deze procedure is er in geslaagd om de driver te installeren en monitor staat nu ook onder apparaatbeheer. Alleen blijft de resolutie op 640 x 480 staan en herkent windows het beeldscherm nog altijd niet. Ik ga nu proberen alle andere beeldschermen uit apparaatbeheer te gooien.--> Ga net terug in apparaatbeheer en andere monitors zijn eruit.Maar nog steeds enkel 640 x 480 te kiezen :s

[ Voor 6% gewijzigd door DJSirMatthew op 11-10-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Welk beeld heb je op de monitor thuis? Ik heb de TV aangesloten en er zijn wel eens momenten geweest dat die niet (goed) herkend werd en van FullHD terugsprong naar 640 bij 480. Meestal deed die het weer als de TV weer eens aan was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan ook helpen nog even een keer te herstarten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En wat als je de driver verwijderd van het scherm, het scherm ontkoppelt en opnieuw aankoppelt?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Heb op dit moment geen fysische toegang tot het scherm en PC. Alles via teamviewer. Door systeemherstel was video driver teruggerold, ga deze nu terug updaten. Daarnet nog geprobeerd Radeon Settings te openen en tabblad beeldscherm klikken deed de applicatie crashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Oorzaak kan Teamviewer zijn, heb je deze optie om het aan te passen?

Afbeeldingslocatie: https://kaymo75663.i.lithium.com/t5/image/serverpage/image-id/813i161DE077E477F960/image-size/large?v=1.0&px=999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Heb zelfde als op jouw screenshot idd en kan dus hier ook resolutie niet aanpassen. Tot gisteren ging teamviewer zonder problemen ook?

[ Voor 56% gewijzigd door DJSirMatthew op 11-10-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:26
Ik zou de monitoren eens aan zetten, waarschijnlijk is het dan opgelost. Echter is dat fysiek wel lastig als je er niet in de buurt bent.

Ik heb altijd dit probleem als mijn TV van de stroom is geweest. Dan moet ik deze een keer aanzetten om windows weer op de juiste resolutie weer te geven (de TV is een clone van scherm 1 van mijn pc).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Ben thuis gekomen, monitor aangezet en alles zag en ziet er goed uit. wel net ingelogd om dit in te typen en computer bevroor helemaal, harde reset moeten doen...
Pagina: 1