beeldscherm zwart na natregenen hp laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmm3
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-10-2019
De laptop van mijn dochter is natgeregend onderweg naar school. Dit is nu een week geleden. Het scherm van de laptop blijft zwart als je deze aanzet. Tijdens aanzetten hoor je wel de ventilator (?) gaan en het lichtje van de wifi knop staat aan. Is niet uit te zetten. Is dit nog te repareren?

...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 01:11
Dat is moeilijk te zeggen zonder de laptop open te maken. Er kan van alles aan de hand zijn. Als er water in is gekomen, ontstaat er waarschijnlijk ergens kortsluiting, of door corrosie gaan enkele verbindingen niet goed.
Als het opgedroogd is, kan het nog steeds zijn dat het spul wat in het water zat voor de nodige ellende zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor notebook hebben we het hier over? Heb je het ding al eens getest met een los scherm.

Er kan van alles stuk zijn door waterschade. Losschroeven is dus een van de eerste dingen die ik zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
En als je een extern beeldscherm aansluit via vga/hdmi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 07:39
Als je geen goede/recente backup hebt, dan zou ik eerst de harde schijf uitbouwen en de data veiligstellen. Daarna pas kijken of de laptop nog te herstellen is. Waterschade is vaak lastig en voor de gemiddelde Windows laptop niet de moeite waard...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmm3
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-10-2019
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal er naar laten kijken door iemand die er meer verstand van heeft. Ik ga de laptop zelf niet uit elkaar schroeven. Hoop toch dat ie niet is overleden...
Pagina: 1