Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4ndypants
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-07-2021
Kan iemand mij vertellen of er nog ergens in Nederland een Xperia Z4 tablet via een webshop te bestellen is? Ik krijg de indruk dat deze nergens meer in Nederland te verkrijgen is. Een zoektocht op de bekende en aangeschreven webshops levert niks op en met de Tweakers vergelijker is het ook niet eens (meer) mogelijk om op 'Sony' te zoeken en sorteren bij het zoeken naar tablets, wat me zorgen baart en mij helemaal doet vermoeden dat ze inderdaad nergens meer (in NL) te verkrijgen zijn.

Weet iemand of dit inderdaad het geval is? En waarom dat zo is?

Beste antwoord (via C4ndypants op 12-10-2017 10:18)

• BeToBe
  • Laatst online: 17:17

BeToBe

Privacy jurist

Ik dacht eerst dat je gewoon niet goed gezocht had, maar inderdaad, ze lijken nergens meer te koop. Alleen de Z3 compact tablet staat nog bij bol.com te koop, maar dan wel voor bijna 500 euro en twee weken levertijd.. Niet doen dus.

Het enige wat ik in het Nederlands zo snel kon vinden was deze bron. Hier staat dat Sony de complete tablet lijn heeft geannuleerd. Zal wel te maken hebben met de veranderende koers van Sony vanuit Japan. De enige opties om een Sony tablet te bemachtigen is dus importeren vanuit het buitenland of de tweedehands markt op. Helaas, want de Sony tablets bevielen mij altijd.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Ik dacht eerst dat je gewoon niet goed gezocht had, maar inderdaad, ze lijken nergens meer te koop. Alleen de Z3 compact tablet staat nog bij bol.com te koop, maar dan wel voor bijna 500 euro en twee weken levertijd.. Niet doen dus.

Het enige wat ik in het Nederlands zo snel kon vinden was deze bron. Hier staat dat Sony de complete tablet lijn heeft geannuleerd. Zal wel te maken hebben met de veranderende koers van Sony vanuit Japan. De enige opties om een Sony tablet te bemachtigen is dus importeren vanuit het buitenland of de tweedehands markt op. Helaas, want de Sony tablets bevielen mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4ndypants
Dat is mooi balen... Ik heb nu een Xperia Z2 Tablet waarvan het scherm op reis onlangs flink gebarsten is. Ware het niet voor dat defect had ik niet de noodzaak gevoeld om hem te vervangen. Hij is me altijd erg goed bevallen en doet het nog steeds perfect. Alleen jammer dat hij geen Android 7 ondersteunt (En ik nu de helft van m'n touch registratie mis en het scherm constant moet draaien wil ik ergens bij kunnen...).

Ik was een week geleden nog in Amerika en daar zag ik dat ze de Z4 op de site van de Walmart aanboden. Ik twijfelde toen om hem mee te nemen omdat ik niet zeker wist of dat wel slim was met betrekking tot garantie. Nu baal ik eigenlijk dat ik dat niet heb gedaan.

De Z3 compact die je aangeeft kwam ik ook tegen, maar ik vind dat inderdaad erg veel geld voor wat voelt als een matige vervanging, helemaal omdat het scherm ook een stuk kleiner is.

Wat denk je, zou het scherm laten vervangen een goeie optie zijn? Ik ben altijd wel een beetje angstig als het gaat om dat soort dingen en koop eigenlijk liever een nieuwe. Dan zou ik dus ook meteen voor een stap vooruit gaan.

Bedankt voor je info Be ToBe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Hmm..Ik vind het erg lastig.

Ik heb even snel voor je gezocht, maar een schermreparatie voor de Z2 tablet kost je toch al snel een 'kleine' € 180. Veel geld voor een tablet uit 2014. Kijkend naar de specificaties kan hij nog wel even mee, maar vanuit Sony hoef je nu geen software ondersteuning meer te verwachten. Nu draait hij denk ik op Android 6.0 en dat is toch al een versie die 2 jaar oud is. Het is een kwestie van tijd voordat apps niet meer werken op deze versie, maar ja, dat kan ook nog rustig een jaar of twee duren. Dat is gewoon erg lastig te voorspellen. Je kan wel een custom rom installeren, zoals LineageOs, maar die is zo te zien ook niet helemaal bug-vrij..

Verder is een schermreparatie bij een goede, erkende(!) reparateur en niet bij de eerste de beste telefoonboer gewoon goed. Kijk dan alleen wel naar de reviews van de reparateur. Niet elke reparateur gebruikt dezelfde kwaliteit schermen of monteert het even goed. Persoonlijk blijf ik het eng vinden.

Een hele nieuwe tablet kopen is natuurlijk ook een optie, alleen ben ik bang dat je, doordat je verwend bent met de Sony Z2, diep in de buidel moet tasten. Een nieuwe tablet die net zo'n mooi scherm heeft, snelle Snapdragon 8xx-serie processor en zo'n goede bouwkwaliteit kost nou eenmaal veel geld. Zo vind ik de Tab S3 van Samsung erg mooi, maar die tikt inclusief hoes wel even de €700 aan. Een goedkoper en ook goed alternatief is dan weer de Samsung A 10.1 (2016), maar dat is wel even iets anders dan jouw Sony.

Erg lastig. Als je het geld ervoor over hebt, dan zou ik langzamerhand gaan kijken naar een nieuwe. Het is jammer dat de keuzemogelijkheid een stuk beperkter is dan een aantal jaar geleden. Wil je een goede kwalitatieve tablet, dan kom je toch snel uit op Samsung en Apple (of Microsoft, maar dan zit je wel met Windows). Spelers zoals Sony trekken zich helaas terug uit de tablet-markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4ndypants
Hmm, een schermreparatie klinkt niet heel aantrekkelijk als ik dat zo lees.

Jammer dat het tabletaanbod zo geslonken lijkt ten opzichte van een aantal jaar terug, de enige alternatieven die zich een beetje meten lijken voornamelijk inderdaad de Samsungs te zijn. Laat ik die nou net een stuk minder mooi vinden, want ja helaas, het oog wil ook wat... En Apple, tja... breek me daar de bek maar niet over los.

Maar goed, ik zal inderdaad op zoek moeten naar een alternatief. In ieder geval bedankt voor je adviezen!