Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus X99 A II - Bij systeem uit blijft een led aan/uit gaan

Pagina: 1
Acties:

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 17:25

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als ik mijn computer uitzet blijft er een ledlampje aan en uitgaan. Dat is natuurlijk niets verschrikkelijks, enkel dat het snachts de halve slaapkamer verlicht via de roosters aan de achterkant van de pc kast. Nu heb ik er niet zoveel last van. Maar mijn vrouw heeft middels toch nadrukkelijk laten weten dat ik er wat aan moet gaan doen. :9

Nu ben ik er eens ingedoken en door het BIOS lopen dwalen. Er zal vast wel ergens een tabje "LEDS" zijn. Niet gevonden. Ook op google vind ik van alles over leds maar niet 1 die mijn vraag oplost. Ik ben op de website van Asus naar drivers gaan zoeken en kwam daar de Asus Utillities tegen. Deze wil zichzelf niet installeren en blijft aangeven dat ik niet het juiste OS heb (Windows 10 en de driver is voor Windows 10).

Is er iemand hier die héél toevallig precies weet welk knopje ik uit kan of aan zetten om ervoor te zorgen dat als de computer uitgeschakeld wordt, ook alle leds stoppen met branden? Dan kan ik vrouwlief geruststellen dat het gefixed is en ben ik je zeer dankbaar :D 8)7

Mijn portfolio op Instagram

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-11 13:58
Is het niet het ledje van de netwerk aansluiting?
Deze blijven ook werken wanneer de pc uit staat.
Kan me alleen niet indenken dat dit erg veel licht zal zijn.
Of anders de stekker er uit snachts.

[ Voor 10% gewijzigd door palme50 op 11-10-2017 09:18 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Er is een instelling in de bios dat ervoor zorgt dat USB apparaten stroom krijgen als de pc uit is.

Over welk lampje hebben we het eigenlijk?

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Het zijn een paar ledjes zie ik net. Een stuk of 4 zover ik kan zien. Ze zitten stuk voor stuk naast een pci slot. Die pulseert dan zachtjes aan en zachtjes uit. Ik denk dat het een mooi effect moet geven als je een kast met een window heb. Die van mij is gewoon dicht.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Tja, dat kunnen ledjes op je moederbord zijn, of op je videokaart.

Maar aangezien ik niet gelezen heb dat er van die fancy leds op je moederbord zitten die tegenwoordig zo populair zijn, kan het ook je videokaart zijn. Veel modellen hebben RGB LED.

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:46
Wellicht zijn het deze?

www.asus.com/us/Motherboards/X99-A-II/#section_2

Ik denk dat je hiervoor de software Asus Aura moet installeren. Dit kan je hier (https://www.asus.com/Moth...9-A-II/HelpDesk_Download/) downloaden voor jouw moederbord, wel even je OS selecteren en naar beneden scrollen naar "Utilities."

[ Voor 69% gewijzigd door Iva Wonderbush op 11-10-2017 10:41 ]

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Iva Wonderbush schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:38:
Wellicht zijn het deze?

www.asus.com/us/Motherboards/X99-A-II/#section_2

Ik denk dat je hiervoor de software Asus Aura moet installeren. Dit kan je hier (https://www.asus.com/Moth...9-A-II/HelpDesk_Download/) downloaden voor jouw moederbord, wel even je OS selecteren en naar beneden scrollen naar "Utilities."
YESS dat zijn ze!!! helemaal top. ik ga dat gelijk uitproberen! _/-\o_

"if selected, the motherboard LEDSs will not light up in sleep, hibernate and soft off states"

Voor vanavond heb ik hem op romantisch rood gezet! *wink *wink! en daarna zet ik hem op off!

Hartelijk dank

[ Voor 17% gewijzigd door RoyK op 11-10-2017 11:32 ]

Pagina: 1