Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior Joker
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-07-2024
Mijn vraag
...Waarschijnlijk kan iemand mij helpen, ik heb vandaag mijn tweede sollicitatiegesprek bij een van de grote Telecom Providers. De functie waar ik op gesolliciteerd heb komt neer op technische helpdesk medewerker.
Het eerste gesprek ging goed had een leuk gesprek met de manager en teamleider van de afdeling. Nu heb ik vandaag een gesprek met waarschijnlijk mijn toekomstige Collega's van de afdeling en een andere manager. Mijn vraag is wat er zo al in het gesprek gevraagd kan worden op technisch aspect.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Geen dingen die je je vandaag nog eigen zou kunnen maken. Dus, succes!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:18
Is het niet meer om te kijken of er een persoonlijke klik is met jou? Ik kan me best voorstellen dat er bepaalde technische vragen komen, maar lijkt me ook dat je daar in moet groeien. Je zal best enige technische know-how hebben, maar het zou mij, als ik aan de andere kant gepsrekspartner zou zijn, mij voornamelijk gaan om of je geen totale retard bent :P

Succes! Komt wel goed! :)

[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 11-10-2017 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:09
Helpdesk? Ik neem aan dat je als je aangenomen wordt wel een training krijgt over hoe en wat?
Belangrijkste is altijd vriendelijk blijven en de klant in zijn waarde laten. Die belt niet voor zijn lol met jou, maar omdat hij/zij een probleem heeft. Voor jou is het misschien simpel op te lossen, maar voor de klant niet. Onthou dat.

offtopic:
Ik heb allang gemerkt dat technische kennis bij een helpdesk niet altijd een vereiste is :P

[ Voor 54% gewijzigd door Nat-Water op 11-10-2017 08:42 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junior Joker
Bedankt voor de snelle reactie's ik dacht zelf ook dat ze vooral willen kijken wat voor persoon ik ben. Mijn technische kennis is voldoende voor de functie. Zelf denk ik dat het wel goed gaat komen aangezien het eerste gesprek echt goed ging en ze mijn waarschijnlijk wel willen gaan aannemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:56
1e gesprek is vaak een kennismakingsgesprek. In het 2e gesprek kan (hoeft niet!) iets dieper op de materie worden ingegaan. Je geeft zelf al aan dat je technische kennis voldoende is. Nergens druk over maken dus.

Gewoon gezellig babbelen en kijken of er een goede klik is tussen jullie. Kijk dus ook of jij voor die club wilt werken, dit is minstens zo belangrijk dan dat jij goed bij dit bedrijf past.

Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dit zijn toch twee dingen die je tijdens je sollicitatiegesprek niet leeg kan laten ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:31

P_Tingen

omdat het KAN

Bij ons bedrijf wordt dit ook wel gedaan; met pz is dan alles rond, de sollicitant is op papier ok, maar het moet ook nog klikken met de naaste collega's. Ik heb twee keer zo'n gesprek gevoerd met een potientiele kandidaat, een keer met iemand die mijn collega zou worden en een keer met mijn toekomstige chef. Bij ons is zo'n gesprek eigenlijk altijd informeel; koetjes, kalfjes, wat persoonlijke dingen, misschien wat werkgerelateerde dingen. Zeker geen zaken om je ongerust over te maken.

Wees ontspannen, roep geen al te polariserende / radicale dingen en val je gespreksgenoten niet steeds in de rede. Met andere woorden: probeer een aangename gesprekspartner te zijn.

Edit: en succes natuurlijk!

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior Joker
@P_Tingen Daar hoopte ik eerlijk gezegd zelf ook op dat ze alleen wouden weten of ik uberhaupt met de nieuwe collega's kan samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 11:41
Technisch Helpdesk Medewerker en Telecom Provider. Licht toe? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior Joker
@iVoidstep technsche helpdesk medewerker bij een grote telecom provider bijv t-mobile kpn tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:59
(jarig!)
het is vast ziggo-Vodafone of Vodafone-ziggo >:) die laat je weg uit je vergelijking.

verder heel veel plezier en suc6 bij je 2de gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Niet te druk maken, een relaxte uitstraling kan je heel ver brengen. Zoals anderen al zeiden gaat het met name om de klik.

Een beetje het standaard praatje van 'Ja ik hou wel van humor op de werkvloer, maar er moet ook gewerkt worden'.

Belangrijk is dat je zelf ook vragen kunt stellen over de afdeling tijdens zo'n gesprek. Om een idee te krijgen waar je terecht komt, en een stukje interesse tonen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior Joker
@ica1984 Mijn toekomstige werkgever staat er tussen dus niet bij ziggo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junior Joker
Iedereen bedankt voor ''tips'' ik zal achteraf in dit topic vermelden hoe het is geëindigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 15:05
Wellicht te laat voor het gesprek, maar mijn 2 cents; bij technische interviews ben ik twee soorten technische vragen gewend:
- Hoe heb je <handeling> aangepakt bij je vorige werkgever
- Kun je iets over <onderwerp> vertellen

Het helpt om op een rijtje te hebben van wat je in het verleden gedaan hebt, zo zat ik als ontwikkelaar de eerste keer dat me gevraagd werd naar de architectuur van een stuk software wat ik op had gesteld toch even met een mond vol tanden. Het kan helpen om zelf nog even technisch/inhoudelijk door je CV te lopen voordat je op gesprek gaat.

Vragen van de tweede categorie zijn lastiger voor te bereiden en gaat ook vooral over of je toch wel voldoende kennis hebt opgedaan.

Maar zoals al gezegd, is hoe je overkomt een heel belangrijk onderdeel. En als je eerlijk durft toe te geven dat je een lastige vraag niet kunt beantwoorden, zullen ze daar blijer mee zijn dan dat je jezelf eruit lult/bluft .

Success :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 21:54
Hoe is het gegaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Junior Joker
Het gesprek ging na mijn gevoel goed vragen gingen vooral over hoe ik in bepaalde situaties zal reageren en wat mijn werkzaamheden waren bij vorige werkgevers. Ik krijg waarschijnlijk morgen anders overmorgen te horen of ik het heb geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior Joker
Afgelopen vrijdag gebeld naar toekomstige werkgever om te vragen of er al duidelijkheid is over wie ze willen gaan aannemen voor de functie. Bleek dat er deze week nog een kandidaat op gesprek zal gaan komen. Wat ik wel raar vind aangezien er werd aangegeven dat er einde van de week duidelijkheid zou gegeven worden.

Ook heb ik zelf moeten bellen afgelopen vrijdag om te vragen hoe het zat. Zal ik vandaag nog eens een mail sturen om te vragen wanneer ze weten wie het word ik heb namelijk geen zin om elke dag met spanning af te wachten wanneer ze mij zullen gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:55
Junior Joker schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:21:
Afgelopen vrijdag gebeld naar toekomstige werkgever om te vragen of er al duidelijkheid is over wie ze willen gaan aannemen voor de functie. Bleek dat er deze week nog een kandidaat op gesprek zal gaan komen. Wat ik wel raar vind aangezien er werd aangegeven dat er einde van de week duidelijkheid zou gegeven worden.
Bij grote bedrijven kan dat zomaar gebeuren. Niet te zwaar aan tillen. Jij hebt je best gedaan, en als dit het niet word zijn er nog tal van andere bedrijven waar je hele leuke helpdesk ervaring op kan doen.
Ook heb ik zelf moeten bellen afgelopen vrijdag om te vragen hoe het zat. Zal ik vandaag nog eens een mail sturen om te vragen wanneer ze weten wie het word ik heb namelijk geen zin om elke dag met spanning af te wachten wanneer ze mij zullen gaan bellen.
Je moet natuurlijk helemaal lekker zelf weten wat je doet, maar ik zou niet te wanhopig over komen als ik jou was. Het is fijn dat je enthousiast bent, en niet netjes van hun dat ze niet reageren, maar als ze deze week nog een kandidaat hebben, laten ze je het van zelf wel weten. Als je nu al weer gaat mailen zet je je zelf mogelijk alleen maar in een slecht dag licht, en ze hebben echt nog geen antwoord voor je.

Heb geduld, good things come to those who wait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou een beetje geduld hebben. Maar ook weer niet te afwachtend zijn, gezien je wel assertief moet overkomen enzo. Beetje gulden middenweg kan geen kwaad. Niet te opdringerig, maar ook weer niet te tam. Als ze hebben gezegd dat het na dat gesprek komt dan komt het wel, waarom zou je elke dag in spanning je telefoon af gaan wachten? Ga jezelf afleiden met nuttige dingen en het komt wanneer het komt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Junior Joker schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:21:

Dit is vrij typerend voor dit soort functies, veel sollicitanten en de communicatie blijft achter. Met spanning blijven zitten lijkt me onnodig, als je echt zoekende bent naar een baan heb je vast meer sollicitaties gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior Joker
Ben nog steeds aan het wachten op hun belletje. Aan het begin had ik meerdere sollicitatie's kreeg wel een paar uitnodigingen maar ben alleen ingegaan op die van de telecom aangezien de andere detacherings bureau's zijn. Ik heb daar geen intresse in aangezien ik al bij een detachering bureau zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:03 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 18:59

Grannd

da Granndest

Op het moment dat ze in eerste instantie zeggen er snel op terug te komen, om vervolgens te zeggen dat ze een nieuwe sollicitant nog af willen wachten, kan je er wel van uit gaan dat ze in jou niet de meest perfecte persoon voor de job zien: dan hadden ze immers de andere sollicitant niet alsnog laten komen.
Ik zou mijn verwachtingen op een laag pitje zetten, en lekker blijven solliciteren.

Op het moment dat je al je hoop op één sollicitatie zet, kan het eigenlijk bijna alleen maar tegenvallen. Ga uit van het slechtste scenario en als je toch die baan krijgt is het geen probleem een ander eventueel gesprek af te zeggen. Veel prettiger dan afgewezen worden en pas dan opnieuw te gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:49
Als ik het goed lees is het nu een week geleden dat je op gesprek bent geweest ? Zelf zou ik vanmorgen nog even afwachten en in de loop van de middag een belletje doen en vragen hoe en wat.

Mijn ervaring met solliciteren is helaas dat bedrijven soms ook helemaal niets van zich laten horen dus zelf na bellen kan zeker geen kwaad.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior Joker
Dat is ook precies wat ik wou doen ik zal ze einde van de dag even opbellen voor opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Callcenters in Groningen hebben gezamenlijk zo'n 1000 banen beschikbaar waarvoor ze geen mensen kunnen vinden (dus ook KPN en de overage ISP servicedesks)

http://www.rtvnoord.nl/ni...end-banen-die-niemand-wil

Dus ik denk dat het wel raar moet lopen wil je afgewezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior Joker
Helaas woon ik niet in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat ik je van harte een baan gun en een correcte reaktie van een toekomstig werkgever; mag ik subtiel opmerken dat een aantal kleine type-fouten in jouw posts (in dit topic) wel heel erg basaal overkomen?

Als je op een helpdesk komt te werken en daar tickets moet inboeken / bijwerken / oplossen, denk ik dat zowel collega's als eindgebruikers het op prijs stellen dat er een verschil is tussen "wouden" en "zouden graag willen", bijvoorbeeld :)

Heb je gisteren of vandaag nog wat van ze gehoord over de status van de vacature en/of de andere sollicitant?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Junior Joker
IK BEN AANGENOMEN!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:51
Van harte! Leuk dat je het hier even terugkoppelt. Heel veel plezier met je nieuwe baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gefeliciteerd! :)

I have stability. The ability to stab.

Pagina: 1