Wel of geen micro sd voor opslag Asus vivobook?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Mijn vraag

Ik krijg vandaag een laptop binnen met de volgende specificaties.
http://www.asuszakelijk.nl/loi/

De laptop heeft 32 GB eMMC geheugen, en er staat windows 10 en office 365 op.
Wat er uiteindelijk overblijft zal denk ik niet heel veel meer zijn.

Nu ben ik aan het kijken, gezien mijn opleiding en documenten die daarmee gepaard gaan, om een micro-sd te kopen van bijv 64 GB, en deze standaard in het systeem te plaatsen. Om daar vervolgens al mijn huiswerk/documenten enzv op te plaatsen. Is dit een verstandige keus?

Of zou een losse USB stick of harde schijf misschien beter zijn? Jullie ervaringen?

...

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-02 13:59
Is een cloudopslagdienst misschien een idee? Ik zou zelf zo min mogelijk met losse opslagmedia werken iniedergeval.

[ Voor 44% gewijzigd door Nat-Water op 11-10-2017 06:48 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Zhankou
Cloud is uiteraard een optie natuurlijk. Ik zou het alleen jammer vinden als het micro-sd slot leeg zou blijven, en weet niet heel goed wat nu de echte nadelen zijn tegen bijv een USB stick.
Voordeel is natuurlijk klein, en dat het opgeborgen zit. USB is extern.
De data snelheid zal wellicht anders zijn.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Is deze het?
pricewatch: Asus VivoBook L200HA-FD0071T
Kun je hem nog terug sturen?
Waarom?
Dit gebrek blijft je achter volgen.. die 32 GB is absoluut niet toekomst bestendig, het OS wordt meestal alleen maar groter dan kleiner... Kwestie van tijd en je loopt helemaal vast op die 32 GB..
Ik zou dan iig voor een minimalistisch Zenbook gaan, of zelfs voor eentje waar je een 2e HD bij kunt plaatsen.
Er zijn dus meer uitdagingen imho dan alleen dat 64GB kaartje....

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 11-10-2017 07:13 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 21:19
Kijk je puur naar snelheid dan is deze afhankelijk van de controller in de Vivobook maar ook van de gebruikte chips in de usb-stick of sd-kaart. Ik zou voor een SD gaan omdat het netjes weg zit. Kies wel een degelijk merk.

• Zhankou
Het is puur en alleen voor onderweg om lessen bij te wonen, en eventueel wat voorbereiding mee te nemen.
Thuis staat er een workstation. Daarom is de opslag enkel maar voor wat documenten enzo.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Oké duidelijk. Maar dan nog steeds, hoe toekomst bestendig? 32 GB is heel erg weinig voor het OS. Voor data kun je die sd kaart wel gebruiken.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Is het niet zo dat zulke systemen met een soort Windows "light" geleverd worden? En net als Chromebooks gemaakt zijn om te werken met cloudsevices?
Nu is het natuurlijk altijd mogelijk om een extra opslagmedium te gebruiken. Ik zou dan idd gaan voor een SD-kaart ivm het formaat.
Pagina: 1