Toon posts:

newbie vraag over netwerkje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi all,

ik probeer nu thuis een netwerkje aan te leggen computers draaien op winME en win98.
het internet modem is aangesloten op de 8 ports hub die weer doorverbonden is naar pc1 (winME) hier werkt alles normaal internet werkt ook. nu is het probleem dat pc1 pc2 niet kan zien en andersom ook niet. vanuit pc1 loopt er weer een kabeltje terug naar de hub dmv een 2e netwerkkaart. pc2 zit met een kabel verbonden naar de hub en de groene lampjes op de hub branden. klinkt vast heel dom maar wat doe ik nou verkeerd?

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kunnen de PC's elkaar wel pingen ?

(op de command prompt: ping [ip van de pc])

Anders zou het nog een protocol probleem kunnen zijn..

Verwijderd

Topicstarter
nee pingen kunnen ze ook niet :'(

Verwijderd

Hoe heb je de TCP/IP instellingen staan?

• njitter
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 01:42 schreef geforce3 het volgende:
hi all,

ik probeer nu thuis een netwerkje aan te leggen computers draaien op winME en win98.
het internet modem is aangesloten op de 8 ports hub die weer doorverbonden is naar pc1 (winME) hier werkt alles normaal internet werkt ook. nu is het probleem dat pc1 pc2 niet kan zien en andersom ook niet. vanuit pc1 loopt er weer een kabeltje terug naar de hub dmv een 2e netwerkkaart. pc2 zit met een kabel verbonden naar de hub en de groene lampjes op de hub branden. klinkt vast heel dom maar wat doe ik nou verkeerd?
ik zie ook niet helemaal in waarom je twee netwerkkaarten gebruikt en via deze kaarten je netwerk terugloopt...

Twee netwerkkaarten is opzich prima maar dan gebruik je de ene voor het interne netwerkverkeer en de andere voor je kabelmodem. Ik heb he zelf zo ook zitten en het werkt qua beveliging wel het beste..

Maar zoals je het nu hebt zitten kan het volgens mij nooit werken..

Maak anders ff een tekeningetje (in paint ofzo) en plak die in een berichtje..

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijheid ik ben 101% newbie, als iemand zou willen vertellen hoe ik die tcpip instellingen moet zetten zou ik dat erg waarderen

Verwijderd

Kijk hier maar eens http://netwerkhelp.tripod.com/ als je het niet snapt horen we het wel

• njitter
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 02:00 schreef geforce3 het volgende:
even voor de duidelijheid ik ben 101% newbie, als iemand zou willen vertellen hoe ik die tcpip instellingen moet zetten zou ik dat erg waarderen
zouden we best willen doen..maar volgens mij zit het probleem niet in de tcp/ip maar in de kabels die je in je hub/pc hebt gestoken..mijn gevoel zegt dat het daar niet helemaal goed zit..

dus maak even een tekeningetje van het geheel..

Verwijderd

Nu zie ik pas dat ie zn modem direct op zn hub heeft is wel mogelijk maar een gigantisch geklooi met je ipadressen ik zie ook dat je 2 netwerkkaarten in PC1 hebt zitten waarom de modem niet naar de netwerkaart en de andere netwerkkaart naar de hub?

• njitter
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 02:08 schreef Roderick het volgende:
Nu zie ik pas dat ie zn modem direct op zn hub heeft is wel mogelijk maar een gigantisch geklooi met je ipadressen ik zie ook dat je 2 netwerkkaarten in PC1 hebt zitten waarom de modem niet naar de netwerkaart en de andere netwerkkaart naar de hub?
dat had ik dus ook al getikked..
Vandaar dat ik liever een plaatje zie voordat ik allerlei tcp/ip settings ga roepen.. Twee netwerkkaarten zet je in je pc om je interne en je externe netwerk te scheiden..

en je gaat al helemaal niet vanuit 1 pc met twee netwerkkaarten naar dezelfde hub..zo'n kabel kan gelukkig twee-weg verkeer aan :)

Verwijderd

Topicstarter
werk aan het plaatje moment

Verwijderd

Topicstarter
lol en hoe plaats ik die nu?

• njitter
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 02:20 schreef geforce3 het volgende:
lol en hoe plaats ik die nu?
http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq&id=3#10

Deze mooie link is te vinden via het knopje FAQ bovenaan de pagina :)

Verwijderd

Topicstarter
nou heren iig bedankt voor de moeite maar ik kan dus niet eens dat plaatje uploaden dus gaat het over thnx anyway

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 02:48 schreef geforce3 het volgende:
nou heren iig bedankt voor de moeite maar ik kan dus niet eens dat plaatje uploaden dus gaat het over thnx anyway
stuur m maar ffkes via icq als je icq hebt
dan upload ik m wel

edit: meel kan ook

Verwijderd

Post hem anders even op www.helpmij.nl/forum kun je wel een plaatje uploaden van je hd
Ik (jimbo daar) of iemand anders helpt je daar wel of je legt een link hier naar helpmij

Verwijderd

Kabels nalopen wil ook wel eens helpen....kijk of de lampjes van de netwerkkaarten branden...voordat je al je (misschien wel correcte) instellingen gaat zitten veranderen :)

Verwijderd

Je modem staat helemaal verkeerd aangesloten.

########## modem ##############
############# | ###############
############# \/ ###############
############ PC ###############
########### HUB ###############
###### ANDERE PEECEES #########
###############################

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Nee hoor als je @home hebt kan je gewoon met een cross-linked kabel je kabelmodempje in een buh prikken. Je kan ook meerdere ip's aanvragen vandaar.

Als je meerdere ip's van @home gebruikt zitten ze waarschijnlijk in een verschillen subnet en zien de pc's elkaar niet in de windows netwerkomgeving en kan het zelfs zijn dat @home alle pakketjes tussen de 2 pc's blocked . Alle pakketjes gaan dan per slot van rekening over de kabelmodem via de gateway weer terug naar de kabelmodem en dan pas naar de pc.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 02:05 schreef violator_ het volgende:
Nee hoor als je @home hebt kan je gewoon met een cross-linked kabel je kabelmodempje in een buh prikken. Je kan ook meerdere ip's aanvragen vandaar.

Als je meerdere ip's van @home gebruikt zitten ze waarschijnlijk in een verschillen subnet en zien de pc's elkaar niet in de windows netwerkomgeving en kan het zelfs zijn dat @home alle pakketjes tussen de 2 pc's blocked . Alle pakketjes gaan dan per slot van rekening over de kabelmodem via de gateway weer terug naar de kabelmodem en dan pas naar de pc.
buh :D ik denk HUB :D

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op donderdag 12 juli 2001 02:06 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

buh :D ik denk HUB :D
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jpbruno/roflmao.gif

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 02:15 schreef violator_ het volgende:

[..]

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jpbruno/roflmao.gif
laat me ook eens lol hebbe (ik bedoel ACM heeft me al 1 uur geen commentaar meer gegeve)

Verwijderd

'k zou idd. zo zeggen dat et aan de ip-adressen ligt.. klik met je rechtermuisknop op netwerkomeving (mijn netwerklocaties in ME) en klik op eigenschappen. Dubbel klik op TCP/IP, vinkt et bolletje bij IP-adres opgeven aan en geef et IP..meestal worden et IP: 192.168.10.1 gebruikt (dit = bij PC1, gebruik bij PC2 op et einde een 2, bij PC3 een 3 enz..)subnetmasker is 255.255.255.0 en bij alle pc's gelijk.. STERKTE.. Mzzls }:O

Verwijderd

volgens mij moet je een diskette aanmaken met ME voor netwerken die je met andere win versies verbind

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Tip : kijk in de FAQ van NT, sectie tips & trucs, daar staat een link naar een hele goede "thuisnetwerk voor beginners" guide.

Snap je misschien daarna ook wat meer van de materie waar je mee moet werken.

Sowieso wel een goed idee om de FAQ door te lezen. ;)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1