Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe pc, 650 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

schiet graag gaten in mijn idee, verbeteringen zie ik graag.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb zelf een vrij grote externe HD erbij hangen en ik wil er zelf na aflevering mijn eigen 1TB Seagate schijf bij zetten.

Ivm budget komt er pas later een deftige videokaart in en uitbreiding ram.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zie bijgevoegde Setup, uiteraard sta ik open voor ideeen en opties, graag zelfs!

ASRock A320M-DGS - Moederbord
stuksprijs a € 54,90

BitFenix Neos - Midtowermodel
stuksprijs a € 43,50

Be quiet! Pure Power 10 400W CM - Voeding ( intern )
stuksprijs a € 64,95

Azerty Pc-assemblage - assemblage
stuksprijs a € 59,00

Corsair Vengeance LPX - DDR4 (1x8 gig)
stuksprijs a € 89,99

MSI GeForce GT 1030 AERO ITX OC 2G - Grafische kaart
stuksprijs a € 78,90

Kingston A400 SSD - Solid state drive (240 gig)
stuksprijs a € 89,99

AMD Ryzen 5 1600 - Processor
stuksprijs a € 209,00

Subtotaal € 690,23

Thuis zet ik er zelf windows 10 op, dat scheelt me een boel geld.

Wat kan er en wat moet er beter??

Even een edit: wat ik met de pc doe. World of tanks, browsergames(meerdere tegelijk), youtube en de gangbare kleine dingen.

Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2017 23:27 ]

Alle reacties

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 153,95€ 153,95
1ASRock A320M-DGS€ 50,83€ 50,83
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 169,-€ 169,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 65,95€ 65,95
1BitFenix Neos Zwart/Zilver€ 36,51€ 36,51
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 70,95€ 70,95
1Corsair VS450€ 37,95€ 37,95
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 644,09

Alsjeblieft, dit systeem is een stuk beter.

Verwijderd

Topicstarter
Wouter, dank je wel voor je reactie. Ik heb deze idd ook genomen als basis maar als ik alles bij azerty bestel met assemblage kom ik een stuk hoger uit. Vandaar iets betere proc en flink bespaard op videokaart zodat ik later een betere bij elkaar kan sparen. Moet een deel reserveren voor Assemblage en windows en valt qua budget niet echt te schuiven op moment.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
-Welke videokaart wil je er later bij kopen?
-Je kan dan beter een Intel systeem zonder videokaart kopen en dan later een systeem met videokaart er bij kopen, dan geef je geen 80 euro uit aan een waardeloze GT 1030
-Heb je het geduld om te wachten voor Coffee Lake?
-Assemblage kan je zelf doen, Windows Education is gratis, op internet zijn OEM Windows keys een paar euro
-Moeten we dan uitgaan van een bedrag van 550 euro?
-Als je alleen World of Tanks en browsergames speelt, heb je dan niet genoeg aan de GTX 1050 Ti die ik zelf gaf?
-Hoeveel SSD opslag heb je nodig?
-RAM upgraden naar meer dan 8GB is niet nodig, kan je dat niet beter investeren in een betere videokaart?

[ Voor 8% gewijzigd door wouterg00 op 10-10-2017 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
wouterg00 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:50:
-Welke videokaart wil je er later bij kopen?

Ik heb geen idee nog, ik ben er te weinig in thuis dus zal ik hier op reviews bekijken.

-Je kan dan beter een Intel systeem zonder videokaart kopen en dan later een systeem met videokaart er bij kopen, dan geef je geen 80 euro uit aan een waardeloze GT 1030

Heb ik naar gekeken, ik twijfel of ik dan World of Tanks fatsoenlijk kan doen. Enig idee? Waar zou je voor kiezen?

-Heb je het geduld om te wachten voor Coffee Lake?

Ik heb het geduld opzich wel als het nog een maand of paar maand is.

-Assemblage kan je zelf doen, Windows Education is gratis, op internet zijn OEM Windows keys een paar euro

Ik durf de assemblage zelf niet aan, heb er de ballen verstand niet van. Dan zit ik ook met de garantie en voor een leek lijkt me het handiger dan uit handen te geven. Idd de windows is 25 euro ongeveer, daar was ik vanuit gegaan.

-Moeten we dan uitgaan van een bedrag van 550 euro?

Wat ik neergezet heb was 690 euro, daar komt dan 25 euro voor windows bij dus ik heb nog ongeveer 35 euro speling dan.

-Als je alleen World of Tanks en browsergames speelt, heb je dan niet genoeg aan de GTX 1050 Ti die ik zelf gaf?

Dat lijkt me wel, alleen moet ik nu schipperen met het bedrag wat ik nu beschikbaar heb, als je alternatieven hebt om het budget anders in te delen zodat ik toch op max 750 kom incl assemblage en windows... graag. Viel me namelijk op dat ik bij Azerty toch gemiddeld 10 euro per item meer betaal als hier aangegeven word, dat komt natuurlijk door laagste prijs en bij assembleren moet ik toch op 1 plek bestellen.(alternatief?)

-Hoeveel SSD opslag heb je nodig?

120 gig zou opzich ook kunnen, dan bespaar ik daar weer iets en dat zou dan ergens anders heen kunnen.

-RAM upgraden naar meer dan 8GB is niet nodig, kan je dat niet beter investeren in een betere videokaart?
RAM upgraden word pas later idd, eerst een setting en dan voor een videokaart sparen en daarna doorsparen voor extra RAM.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:20
Maar wat ben je allemaal van plan te gaan doen met je pc? Voor wat browsergames en WOT en dagelijkse dingetjes is een R5 1600 vette overkill...

Je gaat video's editten? Triple A games spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 00:12:
Maar wat ben je allemaal van plan te gaan doen met je pc? Voor wat browsergames en WOT en dagelijkse dingetjes is een R5 1600 vette overkill...

Je gaat video's editten? Triple A games spelen?
WOT en mssn dat ik de draad weer op ga pakken met WOW in de toekomst. Wat ik voor ogen heb is dat ik nu een soort basis neer ga zetten waaruit ik verder kan bouwen richting een deftige game pc. ik heb nu een sharkoon kast van 25 eurie staan met een standaard voeding en koeling enzo. Mijn zwager heeft een game kast en vervangt iedere paar jaar een paar onderdelen en dan kan hij weer even vooruit, zo probeer ik ook stapjes te gaan maken.
Pagina: 1