"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Ik vind alles boven de 60K redelijk nutteloos, omdat het in 99% van de gevallen kleiner kan. Boven de 100K vind ik het gewoon wat aso, en helemaal nutteloos.
Lui met iconen van 200K, of zelfs 400/500K en meer (ik heb er al van 1.5 MB gezien, en ooit van 14 Mb), zijn gewoon fout bezig.
Optimze, optimize, optimize.
Lui met iconen van 200K, of zelfs 400/500K en meer (ik heb er al van 1.5 MB gezien, en ooit van 14 Mb), zijn gewoon fout bezig.
Optimze, optimize, optimize.
Hou dus als maximum 60KB aan....
Mijn icoon links, is zelfs kleiner dan 20KB
Mijn icoon links, is zelfs kleiner dan 20KB
Effe toelichting, maar 't lijkt me wel duidelijk... Ik zie het regelmatig in SU, maar als ik nu even een voorbeeld moet noemen, kijk ik ff in de search om er ééntje op te zoekenOp dinsdag 10 juli 2001 01:45 schreef tineau het volgende:
P.S. Thnx HlpDsK, ik hou 'm wel ergens rond de 60 dan
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik vind tot 100 op een SNELLE server acceptabel. Dus geen homestead oid.
Veel groter is imho nutteloos.
Veel groter is imho nutteloos.
85,3 kbOp dinsdag 10 juli 2001 22:02 schreef Cheatah het volgende:
Hoe groot is die van mij eigenlijk?
ik hou alleen maar rekening met het aantal pix
gewoon 60 bij 60 pixs...
P.S ik, zie nu dat ie 12226 bytes is
valt wel mee
gewoon 60 bij 60 pixs...
valt wel mee
Ik heb opzich geen problemen met icons van 200k ofzo, ligt aan het soort icon. Een plaatje van 1024x768, 32bits kleuren vind ik een beetje overdreven, maar als je een mooie animated gif hebt kom je zo boven de 100k uit. Ik heb nml toevallig bezig een nieuw icon te maken uit een promo filmpje van Porsche, dus ik weet waarover ik praat.
Als ik dan een film van 10 seconden kan krijgen in 60x60 pixels en 100kb, dan is daar toch niks mis mee? Lang leve de IE-cache
Wat ik dus wil zeggen is dat je niet nutteloze data moet innemen, maar als het niet anders kan, ok, so be it
Ow ja, en dial-uppers en Casema-slachtoffers moeten webicons maar uitzetten hoor...
Als ik dan een film van 10 seconden kan krijgen in 60x60 pixels en 100kb, dan is daar toch niks mis mee? Lang leve de IE-cache
Wat ik dus wil zeggen is dat je niet nutteloze data moet innemen, maar als het niet anders kan, ok, so be it
Ow ja, en dial-uppers en Casema-slachtoffers moeten webicons maar uitzetten hoor...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
ik ook maar daar in tegen als je een jpg van 60x60 maakt zal die warschijnlijk nooit groter zijn dan 100k.Op dinsdag 10 juli 2001 22:49 schreef vinkie het volgende:
ik hou alleen maar rekening met het aantal pix
gewoon 60 bij 60 pixs...
valt wel mee
Althans dat lijkt mij.
En ja user icons zijn wel cool maar soms een beetje te.
Lekker zijn is een gave :)
Hier ben ik het toch wel mee eens, als je dan zoŽn trage internet verbinding hebt, dan zet je toch gewoon webicons uit?Op dinsdag 10 juli 2001 22:57 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik heb opzich geen problemen met icons van 200k ofzo, ligt aan het soort icon. Een plaatje van 1024x768, 32bits kleuren vind ik een beetje overdreven, maar als je een mooie animated gif hebt kom je zo boven de 100k uit. Ik heb nml toevallig bezig een nieuw icon te maken uit een promo filmpje van Porsche, dus ik weet waarover ik praat.
En als je ze dan toch wil zien, dan zet je het maar weer aan, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat ze een beetje groot zijn.
* Famoso zal wel even kijken of er een mogelijkheid is om hem wel een beetje te verkleinen
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Ok, ik heb de grootte van het bestand met 50% verkleind.
Hij kon nog kleiner, maar dan werd hij wel erg lelijk.
Hopelijk zijn jullie hier tevreden mee, want kleiner maak ik hem toch niet
Hij kon nog kleiner, maar dan werd hij wel erg lelijk.
Hopelijk zijn jullie hier tevreden mee, want kleiner maak ik hem toch niet
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Ik heb hem ook net een stukje verkleind van 160 -> 60, ook flink stuk eruit geknipt.
Verwijderd
Kleiner issie wel.Op donderdag 12 juli 2001 22:54 schreef ubermaestro het volgende:
Ik heb hem ook net een stukje verkleind van 160 -> 60, ook flink stuk eruit geknipt.
Hij genereerd overigens nog steeds 100% CPU load op een TB1000. Gezellig is dat
Vanwege dit soort icons heb ik mezelf aangeleerd om na het openen van elk topic op de stop-knop van de browser te rammen. Voor de
Enig idee hoe vaak ik wel niet op stop ram?
Verwijderd
Die van jou is ook een kermis...Op donderdag 12 juli 2001 23:15 schreef HlpDsK het volgende:
Vanwege dit soort icons heb ik mezelf aangeleerd om na het openen van elk topic op de stop-knop van de browser te rammen. Voor de
Enig idee hoe vaak ik wel niet op stop ram?
Verwijderd
Ja, maar zonder de hoge CPU load. Je moet je frames/sec eens omlaag doen. Dan is de filesize minder en de belasting op de de systemen van iedereen die 'm bekijktOp donderdag 12 juli 2001 23:39 schreef Tizzwat het volgende:
[..]
Die van jou is ook een kermis...
Nou, als iemand de icons te groot vind, zet hij ze toch gewoon uit???
Maar het is idd wel een beetje lastig, als je 300 posts op 1 pagina hebt staan, van 50 users, en je moet 50 x 100 kb binnenhalen. Dus 60 is idd wel aardig. En daar is nu juist de browsercache voor.
Maar het is idd wel een beetje lastig, als je 300 posts op 1 pagina hebt staan, van 50 users, en je moet 50 x 100 kb binnenhalen. Dus 60 is idd wel aardig. En daar is nu juist de browsercache voor.
De vorige versie van mijn webicon was 106KB, maar die heeft een adje verwijderd omdat ie te groot was, nu is ie wel een stuk kleiner (54KB??), maar loopt ie niet meer zo soepel, en ziet er wat minder mooi uit....
Pagina: 1