PC doet niets, nada, noppes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
Wie o wie heeft een idee waar dit probleem aan kan liggen?
Voor een vriend heb ik ongeveer een jaar geleden een pc gebouwd, maar nu doet de pc niets meer.

Hij vertelde dat hij terug kwam met zijn pc en zag dat het blauwe hdd lampje brandde van zijn pc, maar het beeldscherm zei dat de het beeldscherm geen connectie had. Wel een blauw lampje, maar volgens hem draaide ventilatoren niet (slaapstand, zou goed kunnen).

Hij kreeg de pc alleen niet meer aan, startknop deed ook niets. Toen heeft hij de aan-knop ingedrukt gehouden om de pc af te sluiten, dit was het einde... Zijn pc ging hierna niet meer aan. Geen draaiende ventilatoren, geen brandende lampjes, geen geluidjes, helemaal niets...

Onderstaand een lijstje van zijn pc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 98,95€ 98,95
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,95€ 41,95
1TP-Link Archer T8E€ 49,82€ 49,82
1LG 24MP47HQ Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z213€ 27,39€ 27,39
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 48,50€ 48,50
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 144,90€ 144,90
1Corsair RM550x€ 87,95€ 87,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 87,-€ 87,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 663,91

Wat heb ik geprobeerd:
Alle stroomkabels nagelopen.
De startkbeltjes nagelopen.
Geprobeerd pc te starten door schroevendraaier tegen die pinnetjes te houden.
Andere stroomkabel aangesloten.
In ander stopcontact geprobeerd te starten.
Geproobeerd te starten met GPU ontkoppeld.

Toevallig heeft zijn huisgenoot de 650W variant voeding. Omdat allebei de voedingen modulair zijn heb ik zijn voeding afgekoppeld en die van hem erin gezet. Maar helaas, ook geen kick van de pc...

Oja, knopje bij de voeding heb ik ook aan gezet, daar zit het hem niet in :+

Heeft iemand een idee waar dit in kan zitten? Nog iets om uit te proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:02
De voeding geheel loskoppelen van de pc (hdd's, videokaart, cpu, moederbord etc.), de groene draad en een willekeurige zwarte draad op de 24-pins ATX stekker met elkaar verbinden met een paperclip. Als de voeding dan wel aan gaat: moederbord defect.

Het minimale wat een pc nodig heeft om in te schakelen is namelijk een voeding en een moederbord. Zonder cpu, zonder ram, zonder videokaart, zonder hdd hoort de pc gewoon in te schakelen. Sluit maar eens 1 ventilator op het moederbord aan, en 1 ventilator rechtstreeks op de voeding. De pc werkt dan niet, omdat er van alles mist, maar hij hoort wel in te schakelen. Doet ie dat niet, moederbord dus defect.

[ Voor 47% gewijzigd door FastFred op 11-10-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
FastFred schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:54:
De voeding geheel loskoppelen van de pc (hdd's, videokaart, cpu, moederbord etc.), de groene draad en een willekeurige zwarte draad op de 24-pins ATX stekker met elkaar verbinden met een paperclip. Als de voeding dan wel aan gaat: moederbord defect:
Bedankt voor de reactie!
Maar in die situatie zou zijn pc alsnog gewerkt moeten hebben met de werkende voeding van zijn huisgenoot toch?

Zelf zat ik ook al aan moederbord te denken. Enig idee of de kabels van de voeding kapot kunnen zijn of is dat wel heel ver gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:02
@sanderinozie Als je op de powerknop drukt, dan gaat er vanuit het moederbord via die 2 draden een signaal naar de voeding om te vertellen dat deze in mag schakelen. Als dat signaal niet door komt en met de paperclip truc gaat de voeding wel draaien, dan is meestal het moederbord stuk.