Beste
Ik had graag wat feedback en hulp gehad ivm het aanschaffen van een game PC die toch een 5-tal jaar mee kan gaan (langer met upgrades).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op 1 scherm, met andere dingen open op een ander beeldscherm (facebook, youtube, etc). Ik heb momenteel een 1920x1080 60Hz scherm (+ kleiner tweede scherm) en zou willen upgraden naar
2560 x 1440 scherm. Eventueel met tweede scherm ernaast.
Ik speel vooral games zoals Total War Warhammer en dergelijke maar na de upgrade zou ik wel andere dingen willen spelen oa PUBG en nieuwere games die in de toekomst uitkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had graag een PC gehad voor €1500-1800. Hierbovenop komt nog assemblage (ik heb nog nooit een volledige pc zelf opgebouwd dus ik zou dit liever laten doen, zeker met deze prijsklasse).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had gedacht aan de nieuwe Intel chipset (I7 8700k) met goede grafische kaart (GTX 1070 of 1080) met een 2TB HDD voor opslag en SSD om oa Windows op te installeren om snel te booten. Verder had ik graag gebruik gemaakt van een 2560x1440 scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet onmiddelijk sterke voorkeuren. Ik sta open voor alle voorstellen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stil systeem, in een relatief grote case (om makkelijker upgrades uit te voeren?) met goede airflow.
Ga je overklokken?
Niet noodzakelijk. Indien het voordelen kan bieden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben een leek in het samenstellen van PC's dus ik verwacht dat er grove fouten in mijn build zitten. Ik heb al wat rondgekeken op dit forum en heb het volgende samengesteld:
Algemene vragen:
Zijn er grote fouten in mijn build? Hopelijk ben ik niks vergeten.
Zou het nodig zijn om extra fans te installeren? Of zijn de stock fans van de case voldoende?
Is het beter om een 512 gb SSD aan te schaffen en daaruit alles van OS en games te booten? Of is deze SSD voldoende?
Is er een groot verschil tussen 60Hz en 144 Hz schermen? Schermen met een 144 Hz refreshrate zijn wat duurder dan ik dacht
Ik kijk uit naar jullie feedback
Alvast bedankt!
Ik had graag wat feedback en hulp gehad ivm het aanschaffen van een game PC die toch een 5-tal jaar mee kan gaan (langer met upgrades).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op 1 scherm, met andere dingen open op een ander beeldscherm (facebook, youtube, etc). Ik heb momenteel een 1920x1080 60Hz scherm (+ kleiner tweede scherm) en zou willen upgraden naar
2560 x 1440 scherm. Eventueel met tweede scherm ernaast.
Ik speel vooral games zoals Total War Warhammer en dergelijke maar na de upgrade zou ik wel andere dingen willen spelen oa PUBG en nieuwere games die in de toekomst uitkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had graag een PC gehad voor €1500-1800. Hierbovenop komt nog assemblage (ik heb nog nooit een volledige pc zelf opgebouwd dus ik zou dit liever laten doen, zeker met deze prijsklasse).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had gedacht aan de nieuwe Intel chipset (I7 8700k) met goede grafische kaart (GTX 1070 of 1080) met een 2TB HDD voor opslag en SSD om oa Windows op te installeren om snel te booten. Verder had ik graag gebruik gemaakt van een 2560x1440 scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet onmiddelijk sterke voorkeuren. Ik sta open voor alle voorstellen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stil systeem, in een relatief grote case (om makkelijker upgrades uit te voeren?) met goede airflow.
Ga je overklokken?
Niet noodzakelijk. Indien het voordelen kan bieden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben een leek in het samenstellen van PC's dus ik verwacht dat er grove fouten in mijn build zitten. Ik heb al wat rondgekeken op dit forum en heb het volgende samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 369,50 | € 369,50 |
| 1 | Gigabyte Z370-HD3P | € 140,51 | € 140,51 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 495,- | € 495,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 72,- | € 72,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 161,95 | € 161,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 124,50 | € 124,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.559,31 | |
Algemene vragen:
Zijn er grote fouten in mijn build? Hopelijk ben ik niks vergeten.
Zou het nodig zijn om extra fans te installeren? Of zijn de stock fans van de case voldoende?
Is het beter om een 512 gb SSD aan te schaffen en daaruit alles van OS en games te booten? Of is deze SSD voldoende?
Is er een groot verschil tussen 60Hz en 144 Hz schermen? Schermen met een 144 Hz refreshrate zijn wat duurder dan ik dacht
Ik kijk uit naar jullie feedback
Alvast bedankt!