Snes mini review - Vergelijking met warez is belachelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Topicstarter
Leuke review maar het is natuurlijk belachelijk dat Tweakers de Snes Classic vergelijkt met een Raspberri Pi die hetzelfde kan en dan daarom de prijs van het legale product bekritiseert . Ja, het kan hetzelfde maar het downloaden van roms is altijd nog illegaal en daarom geen juiste vergelijking of een kritiekpunt. De review lijkt het echter als waardig alternatief te presenteren.

Gaan we op Tweakers voortaan gepirateerde software/hardware gelijkstellen aan het legale alternatief?

Zo kan Tweakers dus voortaan ook elke game bij een review gaan vergelijken met een gekraakte 'gratis' variant van de game en dan zeggen dat de prijs van de game te hoog is aangezien de gekraakte versie hetzelfde kan en minder kost, ook al heb je dan geen mooie verpakking.

Ik weet dat veel users het niet uitmaakt of de software legaal is of niet maar van de crew had ik wel meer verwacht.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
We zullen het niet promoten en vooral geen links plaatsen naar hoe of wat, maar we zullen onze ogen ook niet sluiten voor de realiteit. Zoals je zelf al aangeeft, veel lezers maakt het niet uit. Sterker nog: veel lezers zullen actief gebruik maken van roms van oude games en manieren om die te spelen. Daarom zullen we de optie wel degelijk blijven noemen, juist omdat het voor veel lezers in de praktijk een valide alternatief is. Maar nogmaals: we zullen niet zeggen 'hier is de link en hier is hoe je het moet doen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Topicstarter
Als je piraterij als alternatief ziet ipv de vergelijking trekken met de prijs die je zou betalen voor een legaal alternatief (zoals in dit geval OF de carts OF een optelsom van alle games wanneer je die op Virtual Console zou kopen) dan kan je dit dus bij elke review plaatsen aangezien illegale versies van 'reguliere' games voor veel mensen ook een valide alternatief is.

"Ja, de game is goed maar wanneer je deze vergelijkt met de geripte/illegale versie, die hetzelfde kan, is de game wel duur". Dat heb ik nog bij niet veel reviews gezien hier maar kan volgens jou dus prima in een reguliere review gemeld worden.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Paul Hulsebosch schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:05:
We zullen het niet promoten en vooral geen links plaatsen naar hoe of wat, maar we zullen onze ogen ook niet sluiten voor de realiteit. Zoals je zelf al aangeeft, veel lezers maakt het niet uit. Sterker nog: veel lezers zullen actief gebruik maken van roms van oude games en manieren om die te spelen. Daarom zullen we de optie wel degelijk blijven noemen, juist omdat het voor veel lezers in de praktijk een valide alternatief is. Maar nogmaals: we zullen niet zeggen 'hier is de link en hier is hoe je het moet doen'.
Vervang roms door films in dit verhaal en sta je dan nog steeds achter je standpunt door torrents/usnet als 'valide alternatief' voor Netflix te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08
Ik ben zeker niet roomser dan de paus want ik maak al jaren gebruik van emulators om de klassiekers te spelen... maar ik ben het toch wel heel erg eens met het gestelde, de opmerking van Sander vind ik ook helemaal treffend.