Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:24
Honeywell Lyric T6
Iphone 6 (ios11.0.2)
Lyric app 3.7.0(2)
Locatie voorziening voor Lyric staat op "altijd aan"

Geofence settings in de app:
"mijn thuis" 19c
"mijn slaap" 16c (22:00-10:00)
"mijn afwezigheid" 16c

Zelf al geprobeerd:
Lyric minuutje stroomloos
App verwijderd, Iphone uit en aan, en app weer geïnstalleerd.
Contact met support van Honeywell (verspilde moeite voor wie het weten wil)

Onderstaande problemen zijn ontstaan na update van de Lyric app.

Probleem 1:
Lyric schakelt niet meer altijd correct op de geofence settings.
bv. ik ben thuis, en ingestelde temp blijft op 16 graden staan, app geeft wel aan dat ik "thuis" ben (instel temperatuur zou dus 19c moeten zijn)

Probleem 2:
Op moment dat geofence wel correct z'n werk doet, is de temperatuur niet meer manual te veranderen.
Ben ik "buiten" dan schiet de set-temperatuur terug (na ca. 3 seconden) terug naar 16c
Ben ik "binnen" dan schiet de set-temperatuur terug naar 19c

Toevallig meer mensen met problemen met de Honeywell Lyric T6 na de app update? of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Inmiddels is Honeywell er zelf ook achter, dat er van de IOS app niet veel meer deugt sinds IOS11.
Thermostaat van > €150,00 kan je ook niet alles van verwachten. ;)
Onderstaande via email ontvangen, via website nog niets te vinden van dit verhaal, slechte communicatie bij Honeywell.
Ben je al meer dan twee weken aan het klootviolen met hun support afdeling, die net doen of je de enige bent met dit probleem, krijg je ineens een mail met dit verhaal 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i7.photobucket.com/albums/y286/hoksbeb/Schermafbeelding%202017-10-25%20om%2022.22.37.png

[ Voor 49% gewijzigd door Bushie op 25-10-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 15:43
Ik ben, los van geofencing, best tevreden over deze thermostaat. Geofencing werkt bijna nergens goed.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terpie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 19:40
Ik heb de Lyric T6 nu zo'n 3 dagen draaien. Geofence blijkt inderdaad niet lekker te werken. Pas als ik de app in ga (app draait op de achtergrond) dan krijg ik de melding dat de geofence grens overschreden is (terwijl ik er al lang voorbij ben). Het lijkt wel dat die dan pas verbinding maakt met de server. Iemand enig idee hoe vaak de app met de server communiceert? Voor de rest lijkt alles wel goed te werken.

Ik gebruik trouwens nog ios 10.3.3 op m'n iPhone 5s.
Lyric app 3.7.0(2)
Location service van de Lyric app staat op Always.

Martin.

Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
heb je wel specifiek de "locatievoorziening" op altijd aan gezet voor de Lyric app?
Bij mij werk manuele temperatuur setting wel correct nu,
geofence werkte voorheen top maar is nu onbetrouwbaar geworden.
Geofence blijft vaak hangen in de status "thuis" terwijl de Iphone wel door heeft dat ik ver buiten de geofence-straal ben.
Als ik dan in de Lyric app de geofence-straal een klein beetje vergroot of verklein, dan wordt de status wel correct corrigeert. Soms heb ik dit te laat door, en blijft de CV branden terwijl ik niet thuis ben
(naar alle tevredenheid van de katten overigens :) )

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb deze thermostaat sinds dinsdag, dus nog maar 2 dagen. Het viel me op dat de Lyric app (nieuwst versie, eergisteren uit de store gedownload) elke keer start op het scherm om nieuwe apparaten toe te voegen en verder alleen een "log uit" en een "Help" functie heeft, maar verder niets. Ik was dus in de veronderstelling dat dit (het registeren van een nieuw apparaat) de enige functionaliteit van de app was, tot ik in de Apple App Store allemaal screenshots zag van schermen vol mooie functionaliteit, inclusief het hier besproken geofencing. Ik zou al blij zijn als ik überhaupt zo ver kwam :'(

Hebben meer mensen hier last van? En enig idee hoe ik, ondanks de bugs in iOS11, toch voorbij dit scherm kom? Ik vond de initiële setup al vrij buggy en heb dat meerdere keren moeten doorlopen voordat ie het écht deed, dus dat doe ik liever niet zomaar nog een keer, haha.

Ik draai overigens een beta versie van iOS 11.2, misschien dat dit de bestaande problemen met iOS 11 nog erger maakt :?

Edit:
Eerder melde ik dat ik problemen had met de Lyric app mijn mijn nieuwe Honeywell Lyric T6. Ik heb zojuist de Lyric app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en dit keer de installatie met zowel wifi als bluetooth aan doorlopen. Dit keer ging het gewoon allemaal goed en soepel, eindelijk!

Het instellen van een dag/weekschema is een stuk makkelijker en gebruiksvriendelijker op de telefoon dan op de touchscreen van het ding zelf, al komt het op hetzelfde neer. Wel merk ik dat er een iets grotere vertraging tussen de Lyric app en de thermostaat en de Homekit app en de thermostaat zit, maar dat maakt weinig uit. De HomeKit app geeft me overigens nog steeds alleen de optie om per hele graag de temperatuur te wijzigen, maar dat is vaak ook precies wat je wilt, zeker als je het schema etc allemaal al hebt ingesteld.

Ik was al tevreden, maar nu de Lyric app het " gewoon" doet al helemaal! Eervaring met geofencing moet ik nog opdoen, maar daar zal ik waarschijnlijk weinig gebruik van maken omdat mijn vriendin bijna altijd thuis is.

[ Voor 34% gewijzigd door Smits360 op 23-11-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Eervaring met geofencing moet ik nog opdoen, maar daar zal ik waarschijnlijk weinig gebruik van maken omdat mijn vriendin bijna altijd thuis is.
Nadeel van geofence is ook dat je maar 1 "slaaptijd" en "wakker wordt tijd" kan definiëren.
Bij mij zijn deze tijden op werkdagen wel degelijk anders dan in het weekend. Staat al tijden op de todo list van Honeywell om hier meer tijden te kunnen ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesdeKoper
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-04 15:37
Geofencing lijkt leuk, maar zolang de T6 bij de geografisch bepaalde in- en uitschakel momenten niet terugvalt op de voor die tijden ingestelde klokprogramma's blijft het inderdaad bij 2 temperaturen en vervalt , bij mij tenminste, het gehele aangeleerde programma.
Een keer geprobeerd en ik kon de hele programmering voor 7 dagen (5+2) opnieuw invoeren.
Dan maar handmatig via de app bedienen. Die geeft wel het op dat moment geldende programma aan.
Honeywell Nederland kent het probleem en heeft mijn melding hierover doorgegeven aan de engineering in USA maar verwacht er niet veel van.
Toch zonde, het zou deze thermostaat echt aantrekkelijker maken, nu lijkt het een gimmick.

• Frigobox1
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-06-2020
Ik denk mijn probleem met geofencing opgelost te hebben. Merkte dat de thermostaat niet reageerde op mijn locatie als ik de dag ervoor de thermostaat zelf had bediend.
Nu, als ik van de thermostaat afblijf en enkel geofencing zijn ding laat doen reageerd hij terug betrouwbaar.
Mvg

Wat jullie ook wel willen weten (denk ik)
Ik heb de lyric t6 bedraad.
iPhone 5 met laatste update iOS 10.3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensrobbert
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02-02-2021
Goedendag Lyric T6 gebruikers,

Ik heb sinds een week een Lyric T6 thermostaat.

Ik lees dat de Geofence-radius niet optimaal werkt.

Bij. mij. nu. wel. :)

Het volgende, als U Van huis vertrekt en Uw mobiel staat ingesteld op het Wifi-netwerk-thuis, dan werkt de Afwezig-temperatuur correct als U de Geofence-radius uit rijdt. (wifi moet in Uw mobiel aan blijven staan)
Als U weer richting huis rijdt en de Geofence-radius in rijdt en U heeft Uw Wifi aanstaan, dan werkt de Thuis-temperatuur correct.

Dus...... met het verlaten van huis en terug naar huis... Wifi aan. (U kunt wel Wifi onderweg uit zetten, maar richting huis Wifi aanzetten, voor dat U de geofence-radius in rijdt)

Klinkt allemaal vreemd, want je zou zeggen dat je data het overneemt, dus niet.

Als U het huis uit gaat met data-instelling (dus geen wifi) en thuis komt met data-instelling, zal waarschijnlijk het ook correct werken. (ik heb het nog niet uitgeprobeerd)
Met data instelling, kunt U zelf testen.

Doe Uw voordeel hiermee :)

Al mijn instellingen werken correct. (y)
Ik heb een Iphone6.
Ik heb een Lyric T6 bedraad.

Groet Rensrobbert

[ Voor 6% gewijzigd door Rensrobbert op 27-02-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051343

Ik heb ook deze thermostaat maar hoe werkt dat geofence met 2 personen. Lukt mij niet gebruiker toe te voegen als er een persoon weggaat springt de verwarming uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 15:35
Even een bumpje;

Ik heb sinds gisteren een T6 bedraad. NU loop ik tegen het geofence issue aan dat deze maar 1 slaaptijd en 1 waaktijd kent.

Is er iemand gelukt dit te triggeren via IFTTT? Of denk ik nou te simpel?

@Anoniem: 1051343 2e persoon moet een eigen Honeywell account hebben!

[ Voor 13% gewijzigd door Paganstars op 01-11-2018 09:47 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Ik heb sinds gisteren een T6 bedraad. NU loop ik tegen het geofence issue aan dat deze maar 1 slaaptijd en 1 waaktijd kent.

Is er iemand gelukt dit te triggeren via IFTTT? Of denk ik nou te simpel?
Is al heel lang bekend bij Honeywell, maar dit is nog steeds niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 15:35
Nee snap ik. Maar ik zat te denken om die triggers te doen obv ifttt.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1301044

Geofencing werkte niet na update van de honeywell app Samsung s10. Ik ben aan het puzzelen gegaan.

Oplossing (bij mij):
instellingen>apps>honeywell app>batterij vrb. Optimalisatie.

Zorg er voor dat deze functie uitstaat. Deze optimalisatie zorgt er voor dat bepaalde functies van de app worden beperkt om batterij te besparen. Als deze optimalisatie uit staat zou de app weer goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolibre
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-05-2020
2020 me nog steeds hetzelfde probleem Geofencing locatie is verkeerd waardoor ik de radius aan heb moeten passen. Krijg de locatie ook niet goed. Volgens Lyric woon ik ergens anders. Niks helpt.
Ook gaat af en toe gaat het schema opeens afwijken of doet het gewoon niet.
Geen idee wat ze iedere keer doen met deze bugs maar de conclusie is dat de ontwikkelaars de app blijkbaar niet zelf gebruiken gezien de reacties uit het verleden.
Ook werkt de vakantie-instelling niet als je naar een andere tijdzone reist (in deze tijd even niet dus tijd zat om het op te lossen zou ik zeggen), andere producten met apps (lampen bv) zijn hier wel op ingesteld.
Pagina: 1