noobs vraagje Ivm iPhone 4s resetten

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mktechnologie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 21:16
Misschien een domme vraag maar ik heb geen ervaring met iPhones.
Ik heb een 4s gevonden in een wecycle bak. Ik zou die graag in orde willen maken voor een zeer slecht ziende vriendin die ook geen geld heeft.
Nu is deze nog gekoppeld aan een Apple ID en kan deze niet verwijderen omdat ik het wachtwoord niet heb.
Kan ik gewoon de online factory reset handleiding van Apple volgen?
Ik heb wel eens iets gelezen over iPhones die gekoppeld waren aan iCloud en dan niet meer los gekoppeld of iets kunnen worden of onbruikbaar worden.
Ik heb genoeg ervaring met electronica en ga kijken hoe het met de batterij duur is want ik vermoed dat die versleten zal zijn.
Beetje oftopic maar een goede bron in China voor vervang batterij is altijd welkom. De meeste goedkope batterijen die je in NL koopt komen ook uit China van een "goedkope" bron dus dan kan ik ze net zo goed rechtstreeks halen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12
Als deze nog gekoppeld is aan een Appleid dan kun je er niks mee. Alleen Apple en de eigenaar van het Appleid kunnen het eraf halen en Apple wil er een factuur voor zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mktechnologie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:46:

Nu is deze nog gekoppeld aan een Apple ID en kan deze niet verwijderen omdat ik het wachtwoord niet heb.
Kan ik gewoon de online factory reset handleiding van Apple volgen?
Nope, je kan er niks mee. Enige wat je kan doen is inleveren bij wecycle.... :D

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of verkopen aan een telefoontoko voor onderdelen. (hoewel die je misschien lastig gaan geloven dat je zo'n toestel hebt gevonden)

Met het budget wat je er eventueel voor terugkrijgt kun je kijken of je via V&A of Marktplaats een leuk toestelletje op de kop kunt tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mktechnologie
Nou ja zeg, wat een stom systeem! En wat een milieu verspilling!
Dus als ik hem reset hou ik een onbruikbare iPhone over?
Is er geen manier om hem te jailbreken?
Misschien heb ik nog eentje liggen met een defect scherm maar weet ik ook niet of die ook gekoppeld is.
Tja, ik denk dat verkopen niet veel oplevert. Waarschijnlijk beter om zelf te bewaren aangezien ik veel met kapotte electronica knutsel.

[ Voor 20% gewijzigd door mktechnologie op 10-10-2017 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja stom hè, ongeloofelijk dat je een beveiliging niet kan omzeilen in het kader van milieu verspilling!
Nogmaals je kan er niks mee behalve het uitelkaar halen en een enkel onderdeel hergebruiken

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mktechnologie
Arghh, ik haat dat soort gedoe! Als hobbyist wordt het steeds moeilijker te sleutelen, knutselen en te repareren!
Apparaten worden steeds kleiner, steeds moeilijker om open te maken, steeds lastiger om te repareren en steeds lastiger om aan onderdelen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:00
mktechnologie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:10:
Arghh, ik haat dat soort gedoe! Als hobbyist wordt het steeds moeilijker te sleutelen, knutselen en te repareren!
Apparaten worden steeds kleiner, steeds moeilijker om open te maken, steeds lastiger om te repareren en steeds lastiger om aan onderdelen te komen.
Het is een beveiliging en die zal wel niet voor niets aan zijn gezet. Hoe zou jij het vinden als jij je telefoon kwijt bent en iemand kan bij jouw gegevens? Dat is de reden dat die telefoon op slot is gedaan; niet om “mktechnologie” dwars te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou he. Dat vinden al de criminelen die iPhones jatten nou ook 8)7
mktechnologie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:10:
Koop je toch een oude radio op marktplaats. Ga je daar lekker nieuwe circuitjes in solderen :+

[ Voor 52% gewijzigd door Donstil op 10-10-2017 22:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De iCloud-lock is iets wat alleen de oorspronkelijk eigenaar er vanaf kan halen, of eventueel Apple met een aankoopfactuur. Iedere andere manier gaan we hier niet bespreken, en dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.