Vraag

• Peterandroid
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
Goedendag

Ik heb al een jaar of 4 een bowers and wilkins p7 koptelefoon, toen gekocht samen met een HTC one en ik vond ze allebei helemaal super.

Later een iPhone 6 gekocht maar daarmee viel het geluid van mijn koptelefoon erg tegen, dus weer mijn HTC gaan gebruiken, dus ik weer een nieuwe HTC gekocht, blijkt dat die geen 3.5 mm jack meer heeft, en vind het zonde om een nieuwe koptelefoon te kopen aangezien ik nog helemaal wijs ben met deze, en kost toch 400 euro.
Nu heb ik een sony maar bij deze is het geluid nog slechter als bij iphone, dus ik luister nog steeds met mijn HTC.

Nu is mijn vraag, weet iemand een merk die goede kwaliteit audio heeft en een headjack?

Ben geen audiofiel verder dus hoeft niet overdreven maar bij iphone en Sony valt het gewoon echt tegen.

Peter

Alle reacties

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:27
LG V20 of V30

Volgens sommige reviews de beste telefoon wat betreft audio kwaliteit en versterking.

[ Voor 19% gewijzigd door Garret1410 op 10-10-2017 22:34 ]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Op naar de mediamarkt met je headset, usb otg kabel, usb stick met flac en afspelen maar.

• Zaitsev
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:12

Zaitsev

Investigator.

Garret1410 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:32:
LG V20 of V30

Volgens sommige reviews de beste telefoon wat betreft audio kwaliteit en versterking.
Dit dus, beter wordt het niet.

i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan ook een DAC kopen he. Dus eentje met lightning of USB. Dan sluit je die op je telefoon aan, en dan ben je er ook.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zaitsev schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:08:
[...]

Dit dus, beter wordt het niet.
LG G6 plus, waarschijnlijk ook

Your Friendly Neighborhood Moderator

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11 20:23

TommieW

Numa numa.

Weet je heel zeker dat het verschil in kwaliteit afkomstig is door het verschil in DAC's? Mijn vermoeden is dat de HTC gewoon een equalizer had die het - voor jou - beter laat klinken. Wat is precies hetgeen wat ervoor zorgt dat jij de muziekkwaliteit als minder ervaart?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 15:34

WCA

De dacs zijn in de meeste telefoons hetzelfde. (namelijk de ingebouwde in de snapdragon SoC's)

Het verschil zit 'm in de amps in de telefoon, de ene is beter dan de ander. Ik heb goede ervaringen met Samsung (alhoewel het volume wat laag was op mijn S6), en met Oneplus 3T (uitstekend geluid, niets op aan te merken)

Share and Enjoy!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:56

Daniel36

vernieuwde formule

Nu heb ik een heel wat simpeler en goedkopere headset (Sennheiser HD huppeldepup van 100 euro) maar wat mij opviel is dat het sowieso beter klinkt op een muziekspeler, in mijn geval een Sansa clip+.
Tegenwoordig gebruik ik die niet meer maar mijn telefoon met een muziekspeler app met equalizer.

Ik vermoed dat het ook nog wel uitmaakt welke app je gebruikt.
En anders inderdaad eens kijken naar een equalizer.
Het punt is dat het veel handiger is om je telefoon te gebruiken en zolang je het geluid goed genoeg vindt...

• Peterandroid
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
Bedankt voor de snelle reacties, top!
Ik ga een kijken voor de LG, en one plus.

En tommiew, het lijkt bij andere telefoons alsof het geluid verder weg klinkt, en bij die HTC klinkt het veel helderder en dichterbij, ook zijn de hoge en lage tonen beter.
Pagina: 1