Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• lvnielen
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-01 15:39
Ik zoek een?
Een nieuwe telefoon.

Wat heb ik nu?
Op dit moment gebruik ik een Samsung galaxy S4, voorzien van Lineage OS (7.1.2).
Dit in combinatie met simonly abbo met 4G.

Wat is je budget?
€200 - €275

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard app te gebruiken, lees whatsapp, e-mail, agenda, Instagram, wat nieuw apps, marktplaats, pintrest, Synology app's, huis domotica, password manager.

Wat vind ik belangrijk?
qua hardware vooruit gaan t.o.v. Samsung galaxy S4 (met moderne hardware gebeurd dit al snel)
4 GB RAM
64 GB opslag
vinger ontgrendeling
Goede camera
Snel updates ontvangen (lees security op orde)
Weinig tot geen bloatware (lees stock of tegen stock Android aan)
Moet stabiel kunnen koppelen met carkit
Telefoon die minimaal 2 tot 3 jaar zonder problemen mee gaat

Wat heb je zelf al gevonden?
Aan toestellen:
Moto G5(s) Plus - S variant duurder, de niet S maar 3 GB en 32 GB opslag
Huawei P10 lite - iets meer bloatware,
XiaoMi A1 - Draait stock Android, kleinere accu,
Xiaomi Redmi Note 4 (4GB intern, 64GB opslag) - Rooten naar Lineage OS (Officieel ondersteund)
Nokia 6 - wel 4 GB RAM geen 64 GB opslag (uitbreidbaar)

Welke vragen heb je hier nog over?
Het verschil in accu: 4100 mAh en 3000 mAh ga ik dat echt merken?
Wat adviseren jullie? Op welke punten missen jullie informatie?

• John Rambo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-02 21:18
Ik denk dat de Mi A1 in jouw geval een mooie optie is, stock android en goede camera. Met een 3080 accu ga je heus wel de dag doorkomen. Hoe lang de accu mee gaat hangt ook deels af van de software die erop draait, maar ook van de hardware.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 26-02 21:15

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

Ik raad ook de Xiaomi A1 aan. En de Huawei P10 lite sterk af. Op dit budget is het laatste wat je wil een zware Android skin. Het verschil tussen een 4100mAh accu en een 3000 variant ga je zeker merken afhankelijk van de zuinigheid van de SoC dan.

Android Fanaat!

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:34
Ik heb sinds een maandje een Xiaomi Redmi Note 4 (International versie met SnapDragon Soc) met 4GB en 64GB opslag. Draaiend op LineageOS 14.1.

Tot nu toe ben ik tevreden over het toestel, draait alle dagelijkse apps (mail, browsen, Whatsapp, SnapChat) en ook het iets zwaardere Pokémon Go prima :D De apps die je noemt zullen geen probleem zijn. Accuduur is ook prima, bij gemiddeld gebruikt komt hij de dag door zonder op te laden.

Hij ondersteunt trouwens geen Quick Charge, ondanks dat er een Qualcomm SoC in zit.

Vingerafdruk-ontgrendeling zit erop, hoewel ik 'm zelf niet gebruikt heb (ik kom er nu pas achter dat die sensor achterop onder de camera zit :$ ).

Het enige is de camera. Ik weet niet wat je onder "goede camera" verstaat? Deze is namelijk vooral in mindere lichtomstandigheden wat ruizig en minder lichtsterk (langere sluitertijden). Ik heb hiervoor een Moto G4 gehad, de camera's daarvan waren absoluut beter en de selfie-cam had een bredere hoek.

Verder is de film-functie van de back-camera minder na installatie van LineageOS. Hij wordt een heel stuk donkerder in mindere lichtomstandigheden (bijv. binnenshuis). Daar heb ik hier (Josefien in "[Xiaomi Redmi Note 4 / MediaTek] Ervaringen & Discussie") een voorbeeld van geplaatst. De selfie-camera heeft er geen last van.

Tja... ik zou dit toestel best kunnen aanraden, mits je geen hele hoge eisen stelt aan de camera. Prestaties en accuduur van het toestel zijn absoluut in orde :D

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True